1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

laptop valt uit

Discussie in 'Hardware Problemen' gestart door Joost Somers, 13 sep 2017 om 17:27.

1. aarie25

aarie25 Moderator Medewerker

Ja dus ik zou zeggen dat het mogelijk een voeding probleem is.
    Maar het zou ook kunnen dat het moederbord niet goed werkt, die stuur alles aan.
    Ik weet niet of jij iemand kent die een beetje technisch is?

2. Joost Somers

Joost Somers Nieuw lid

meestal ben ik diegene in mijn omgeving :p Het is alleen gek dat als hij naar opstart herstel gaat dat hij dan wel uren aan kan blijven, zou er niet ergens op het moederbord een breukje zitten die als ik hem buig weer verbinding maakt ofzo? En misschien dat hij bij opstartherstel nog niet gebuikt maakt van dat verbindingkje. Ik weet niet hoe ik nou kan achterhalen waar het probleem zit. De voeding van de laptop piept trouwens wel als de laptop uit staat. Misschien is hij kapot en levert hij niet genoeg spanning waardoor hij uitvalt wanneer dat nodig is, maar dan is het weer gek dat het helpt om hem linksvoor te buigen....

3. aarie25

Het zou natuurlijk kunnen dat er een los contact zit.
    Waardoor er een fout ontstaat en die tijdelijk wordt opgelost door een herstel.
    Maar om er echt achter te komen wat er mis, zou hij toch los gehaald moeten worden.

Jij had het over als jij in de linker hoek druk hij dan wel langer opstart.
    Wat gebeurd er als jij dit blijft doen? Had jij dat al eens geprobeerd?

4. Sijbesma EMH

Sijbesma EMH Vaak hier

Misschien is het wel de ventilator die piept. En valt de laptop uit door teveel stof van binnen. Dan helpt ontstoffen en schoonmaken. Een voeding hoort niet te piepen.

5. aarie25

Hij zegt dat hij stof vrij is, maar misschien eens goed nakijken of dat echt zo is en of de ventilator wel goed draait.

6. Sijbesma EMH

Sijbesma EMH Vaak hier

Deze laptop is door Medion van 2011 tot 2013 verkocht met Win 7 64 bits en een I5 processor erin. Met een optie om voor € 14.99 de Win 8.1 Pro aan te schaffen.

Een goede clean-beurt zou denk ik wel op zijn plaats zijn, maar we wachten TS even af.

7. aarie25

Ja dat denk ik ook, maar ik had Ts al gevraagd of hij stof vrij was en dat was het geval.

8. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Als een accu-led van een notebook oranje licht geeft, dan heeft de accu een probleem, d.w.z. is aan het kapot gaan.

9. Joost Somers

Joost Somers Nieuw lid

bedankt voor al het meedenken,

hij is 100 procent stofvrij, heb hem hier open voor me liggen, heb hem een maand geleden stofvrij gemaakt en ook het ventilatortje daarvoor er uit gehaald om te ontstoffen. De accu is misschien kapot maar zonder de accu aan het snoer doet hij het ook niet.

groetjes joost

10. aarie25

Deed hij voor het stofvrij maken nog wel?
    Hoe heb jij hem stof vrij gemaakt? (stofzuiger)

11. Joost Somers

Joost Somers Nieuw lid

ik heb met een wattenstaaf het stof eruit gehaald en ook de fan gedemonteerd en die toen ook met een wattenstaaf schoon gemaakt. teruggezet en daarna deed hij het gewoon. hij is later pas kapot gegaan. trouwens ik bedenk me ineens dat hij van de winter ook een dag had dat hij steeds uitviel, maar de volgende dag deed hij het weer.

12. Joost Somers

Joost Somers Nieuw lid

zou het misschien een doorgebrande zekering kunnen zijn op het moederbord door de beschadigde voeding of accu?

Deel Deze Pagina