• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop vervangen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Voor mijn opleiding moet ik een laptop aanschaffen met een geheugen van 4G.
Nu heb ik momenteel een laptop (Acer ES1-511 series). Ik heb bij een computerreparateur geïnformeerd hoeveel het kost om een groter geheugen in deze laptop te zetten.
Ik kreeg een antwoord terug dat mijn laptop niet meer van deze tijd is en erg sloom (dit heb ik zelf niet opgemerkt) en dat ik beter een laptop kan kopen met een dubbele hoeveelheid opslag. Als tip kreeg ik deze laptop:
http://laptopsenzo.nu/Webwinkel-Product-200212353/ASUS-X555LA-15.6--i5-5200U-4GB-1TB-W10-RFG.html

Nu vraag ik me af of die laptop zoveel beter is dan mijn huidige laptop? Ga ik echt verschil merken? Want deze laptop is ook 4GB, dus dan is de opslag niet het dubbele toch?

En anders: hebben jullie een goede tip voor een 'studentenlaptop'? Omdat hij mee naar school moet, graag niet te zwaar. Er wordt met leermiddelen gewerkt vanaf de laptop.
 
Zonder het exacte typenummer is er niet zoveel over jouw acer te zeggen. Maar ik kom wel uit op diverse celeron n modellen. En die zijn inderdaad wel erg licht.

De "tip" is wel vlotter, maar ook niet echt bijzonder. Kun je ook niet verwachten voor het geld. Voor een beetje redelijke laptop, met een redelijk scherm, ga je toch wel richting 600 euro.
 
Bedankt voor de reactie. Ik heb nog even gekeken en heb inderdaad nog een ander typenummer ontdekt. Het gaat om de Acer ES1-511-C08F.
Waar kan ik het beste op letten om een redelijke laptop te vinden?
 
Hoeveel budget stel jij voor je nieuwe notebook beschikbaar - zonder dat te weten kunnen we niet gericht jou van advies dienen.
 
Ik denk maximaal 600 euro, het liefst iets goedkoper.
 
Ik ben niet zo volledig in mijn omschrijving zie ik al! Sorry hiervoor.
Ik zoek een laptop met windows (liefst geen windows 8, daar kan ik niet zo goed mee overweg). Ik zal in ieder geval internet, Office en leermiddelen van een leermiddelenomgeving (ELO) gaan gebruiken. Wat dat laatste precies inhoudt, durf ik nu nog niet te zeggen maar daar is in ieder geval 4GB voor nodig.
Gamen of foto's bewerken ben ik niet van plan met deze laptop. Een andere voorwaarde is ook dat de batterij een goede tijd mee gaat en dat de laptop niet te zwaar is.

Hopelijk ben ik nu iets vollediger. Mocht ik nog iets niet hebben vermeld dan hoor ik het wel!
 
@Abraham54: Waarom eigenlijk niet Classic Shell? Dat is immers ook nog eens gratis.
Ik gebruik het zelf tot volle tevredenheid.
 
Start 8 en Start 10 zijn nog veel stabieler dan ClassicShell.
 
Bedankt voor de tips!
Ik heb ook nog even gegoogled en daar kwam naar voren dat het handig kan zijn om een kleiner scherm te nemen als je de laptop vaak mee wilt nemen. Bijvoorbeeld 14 inch.
Hoe denken jullie daar over? Werkt dat nog prettig?
Het is niet mijn 'vaste' computer want thuis werk ik gewoon achter mijn pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan