• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop voor videobewerking

  • Onderwerp starter Ex forumlid 168438
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Ex forumlid 168438

Gast
Goedenavond,

Ik ben afgelopen week druk geweest met het uitzoeken van een nieuwe laptop, om mijn 4K dronebeelden mee te bewerken. Dit ga ik doen op Adobe Premiere Pro. Uiteindelijk twijfel ik nu tussen de volgende opties:

HP laptop ZBook Studio G5 Mobile Workstation 2ZC52EA#ABH kopen – Online Bestellen • Altijd gratis verzending » Centralpoint

Bovenstaane laptop is van €3000 afgeprijsd naar €1550 excl. BTW omdat het een demo model is.

BTO X•BOOK 15CL875 - Krachtig lichtgewicht workstation

Optie 2 is bovenstaande laptop samengesteld in onderstaande configuratie.
Beide laptops kan ik BTW vrij kopen in verband met een eigen onderneming.

Processor: Intel® Core™ i7-8750H Processor (6 Cores, 12 Threads, 2.20GHz, max. 4.1GHz, 45 Watt)
Videokaart: GTX 1060 6GB
Beeldscherm: 1920x1080 - Full HD IPS 144Hz
Werkgeheugen 1: 16GB BTO BTO Selected DDR4 2400MHz
Weekgeheigen 2: 16GB BTO BTO Selected DDR4 2400MHz
Gegeugenslot 1: 512GB Intel 660p NVMe SSD 1500MB/s 1000MB/s
Geheugenslot 2: 1000GB Seagate BarraCuda Harddisk 140MB/s 140MB/s
Wireless: Killer Wireless-AC 1550 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73Gb/s) + Bluetooth 5.0
BTO Externe USB 3.0 DVD-RW DVD/CD brander

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Alvast bedankt!
 
Goedenavond,

Ik ben afgelopen week druk geweest met het uitzoeken van een nieuwe laptop, om mijn 4K dronebeelden mee te bewerken. Dit ga ik doen op Adobe Premiere Pro. Uiteindelijk twijfel ik nu tussen de volgende opties:

HP laptop ZBook Studio G5 Mobile Workstation 2ZC52EA#ABH kopen – Online Bestellen • Altijd gratis verzending » Centralpoint

Bovenstaane laptop is van €3000 afgeprijsd naar €1550 excl. BTW omdat het een demo model is.

BTO X•BOOK 15CL875 - Krachtig lichtgewicht workstation

Optie 2 is bovenstaande laptop samengesteld in onderstaande configuratie.
Beide laptops kan ik BTW vrij kopen in verband met een eigen onderneming.

Processor: Intel® Core™ i7-8750H Processor (6 Cores, 12 Threads, 2.20GHz, max. 4.1GHz, 45 Watt)
Videokaart: GTX 1060 6GB
Beeldscherm: 1920x1080 - Full HD IPS 144Hz
Werkgeheugen 1: 16GB BTO BTO Selected DDR4 2400MHz
Weekgeheigen 2: 16GB BTO BTO Selected DDR4 2400MHz
Gegeugenslot 1: 512GB Intel 660p NVMe SSD 1500MB/s 1000MB/s
Geheugenslot 2: 1000GB Seagate BarraCuda Harddisk 140MB/s 140MB/s
Wireless: Killer Wireless-AC 1550 (802.11ac 2.4/5GHz, 1.73Gb/s) + Bluetooth 5.0
BTO Externe USB 3.0 DVD-RW DVD/CD brander

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Alvast bedankt!
 
Indien dat BTO-notebook met een nVidia Quadrkaart geconfigureerd wordt, heb je een videokaart die helemaal toegerust is op zwaar werk.
Een gewone videokaart zal het werk ook doen, maar veel heter daarbij worden dan een Quadrokaart zal zijn.
 
Indien dat BTO-notebook met een nVidia Quadrkaart geconfigureerd wordt, heb je een videokaart die helemaal toegerust is op zwaar werk.
Een gewone videokaart zal het werk ook doen, maar veel heter daarbij worden dan een Quadrokaart zal zijn.

Dank! in de HP laptop zit een NVIDIA Quadro P1000 kaart. In de BTO heb ik de keuze tussen GTX1060 6GB tm GTX 1070 8GB Max-Q.

Begrijp ik goed dat de NVIDIA Quadro P1000 beter geschikt is voor dit werk?
 
Jazeker, het is gewoon een kaart die berust op de gewone kaarten van nVidia, maar geoptimaliseerd is voor zwaar werk.

Dat een workstation niet over een Quadrokaart kan beschikken, vind ik een slechte zaak.

Hoe groot is jouw budget?
 
Jazeker, het is gewoon een kaart die berust op de gewone kaarten van nVidia, maar geoptimaliseerd is voor zwaar werk.

Dat een workstation niet over een Quadrokaart kan beschikken, vind ik een slechte zaak.

Hoe groot is jouw budget?

Het enige waarin de HP laptop nog in het nadeel is ten opzichte van de BTO, lijkt me dan het werkgeheugen.
Mijn budget ligt rond de €1500. Dit wel na aftrek btw. Dus dan kom je uit op een €1900 incl BTW.
Het grote nadeel van de BTO laptops vind ik het design. Ook niet geheel onbelangrijk. De aanbieding van de HP (van €3000 voor €1550 ivm demomodel) is ook wel heel aantrekkelijk.
 
Ik ga ja keuze verruimen naar workstations die die naam waard zijn!
Denk eraan - net zo als die HP zijn de prijzen ex BTW

https://www.dell.com/nl-nl/work/sho...20/spd/precision-15-7520-laptop/xctop7520emea

https://www.dell.com/nl-nl/work/sho...30/spd/precision-15-7530-laptop/xctop7530emea


Aiii... om het allemaal nog wat makkelijker te maken Ziet er ook wel erg interessant uit. Als jij kon kiezen tussen deze opties; in welke volgorde zou je ze kiezen en waarom?
 
Grappenmaker: €1297,35 voor de Ebay Dell inclusief verzendkosten (inclusief BTW en verder geen andere kosten, de UK zit nog steeds in de EU) versus € 2987,78 voor de HP (inclusief BTW).

Dat is een prijsverschil van € 1690,43.

Ik zou er niet al te lang meer over nadenken en in die Dell zet je heel makkelijk een 2TB HD erbij!
De SSD is PCle NVMe en er kan een tweede erbij gezet worden.

Bovendien hebben deze Dell workstations een fan voor de processor en ook een fan voor de videokaart.
 
Grappenmaker: €1297,35 voor de Ebay Dell inclusief verzendkosten (inclusief BTW en verder geen andere kosten, de UK zit nog steeds in de EU) versus € 2987,78 voor de HP (inclusief BTW).

Dat is een prijsverschil van € 1690,43.

Ik zou er niet al te lang meer over nadenken en in die Dell zet je heel makkelijk een 2TB HD erbij!
De SSD is PCle NVMe en er kan een tweede erbij gezet worden.

Bovendien hebben deze Dell workstations een fan voor de processor en ook een fan voor de videokaart.


Neenee, deze HP laptop kan ik bij een kantoor artikelen winkel bij mij in de buurt kopen voor €1550. Dit omdat hij 2 weken is gebruikt als demo model. Juist daarom blijf ik zo op deze laptop hangen. Maar ik begrijp dat jij de Dell prefereert. De BTO zou je vanwege de videokaart sowieso niet doen?
 
Ik denk dat als jij die HP gaat gebruiken op gegeven denkt waarom je niet voor Dell bent gegaan.
Veel meer mogelijkheden en die HP heeft maar één fan - koelbrug naar de videokaart.
 
Ik denk dat als jij die HP gaat gebruiken op gegeven denkt waarom je niet voor Dell bent gegaan.
Veel meer mogelijkheden en die HP heeft maar één fan - koelbrug naar de videokaart.

Wat zijn zoal de extra mogelijkheden van een Dell?
 
Opslag.

Ikzelf heb op dit moment mijn trouwe Dell M6400 - ook een Precision al weer een tijdje in gebruik met Windows 8.1 Professional, een 1 TB Samsung Pro 850 SSD en twee 2TB harddisks.
Mijn Dell is op 9 maart aanstaande 10 jaar jong.
 
Opslag.

Ikzelf heb op dit moment mijn trouwe Dell M6400 - ook een Precision al weer een tijdje in gebruik met Windows 8.1 Professional, een 1 TB Samsung Pro 850 SSD en twee 2TB harddisks.
Mijn Dell is op 9 maart aanstaande 10 jaar jong.

Dat is een nette prestatie inderdaad. Bedankt voor je hulp! Ik ga er nog eens een nachtje over slapen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan