• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Budkis

Gast
Beste mensen,

Van mijn werk/opleiding/stage bedrijf heb ik een laptop ontvangen ter bruikleen. Rond ik de opl. na 3 jaar succesvol af dan mag ik hem houden. Das allemaal mooi, maar dat worden wel 3 helse jaren. Namenlijk het volgende. Het is een Dell Latitude D630, 2,2 Intel Centrino Dual Core 2, 2Gig RAM, intel 965 Express Chipset en 120gb HDD. Klinkt wel leuk toch? Voor zakelijk gebruik en af en toe een (online)spelletje, (WarCraft III: RoC vooral). Maar dan nu the downside.. Die flierefluiters hebben er me toch een zoot beveiliging op gezet! Ik kan er niets op installeren. Hiervoor heb ik gewoon een externe hdd aangeschaft, en daarop bijvoorbeeld bij warcraft de map die in program files staat, gekopieerd. Zo kan ik alsnog spelen, zonder het daadwerkelijk te installeren op de laptop. Ik kan zelfs niet eens pinbal om maar iets te noemen, spelen. Overal heb ik administrator rights voor nodig. En je raad het al die heb ik niet. En dan het het OS, Windows 2000 Pro ...:frusty::frusty::frusty:
Er staat met een mooi stikkertje op de laptop: Windows Vista, ofwel daar is de laptop voor gemaakt.
En naar mijn weten functioneerd het ding maximaal als je het OS erop zet waarvoor hij gemaakt is. Ik merk het af en toe flink, een simpel bestandje een andere naam geven bijv. : duurt letterlijk 15 seconden voordat ie doorheeft dat je de naam al ingetikt hebt en op enter hebt gedrukt. Ik noem maar iets! zo zijn er tal van uitermate ergelijke dingen die zich voordoen op dit ding.
Om in te loggen op het bedrijfs intranet, gebruik ik het programma VPN Client en staat er allemaal gelicenceerde software op zoals: Office 2003, adobe 8, Mcafee ( de nieuwste ) etc etc
Mijn vraag is , is het mogelijk hier XP of Vista op te zetten, en dan al de beveiling eraf, en dat de programma's die er op stonden (die heb ik echt nodig) er ook op blijven?
Iemand tips? advies?
Je zou wel denken, gebruik dat ding voor het werk en niet zeuren. Maar het is echt heel vervelend. 23 mensen uit mijn klas, die 24 mensen groot is, zeuren om precies hetzelfde. Dit hebben we aangegeven bij onze contactpersoon die over het laptop gebruik gaat, maar die zegt het pas ergens in de toekomst te willen gaan bekijken, er een nieuw OS erop zetten.

Laat maar komen alles is welkom. Ben misschien nu wat in een zeikbui, lees het maar niet te sirieus. Hoop dat de grote lijnen duidelijk zijn

alvast bedankt

Groeten Budkis
 
Tsja, maak een image backup, en probeer xp te installeren. Dan merk je vanzelf of het lukt. Zoniet, dan zet je de backup gewoon weer terug.
 
Ik raad je aan een back-up te maken FORMATTEREN en dan windows 98 SE of Windows XP SP1 te downloaden (komt wel goed h) ? :p
 
nee windows 98SE, daar wordt je blij van, tien jaar na dato..... geen enkele hedendaagse internetbeveiliging werkt naar behoren op die systemen is mijn ervaring.

Ik zou het advies van weballey opvolgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan