• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop wifi niet aan de gang te krijgen, nu opgelost, maar wel wat raar.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Probeer wat oudere laptops op te knappen, kreeg van deze de wifi niet aan de gang. zit een aan/uit schakelaar voor, ben daarvan op de hoogte, dus daar lag niet aan. maar lampje zoals bluetooth er naast deed het niet zomaar. Dus dacht eerst dat kuren had. Startupmanager van acer geinstalleerd wat iemand anders met wifi had verder geholpen. Mij eerste plaats niet, maar daardoor kwam wel een melding in beeld of hardware switch aan of uit was, dus wat makkelijker dan verder oplossingen proberen, Lampje voor leek khaput. lastig als je niet weet of het apparaat ingeschakeld is of niet, dus gelukkige toevalligheid dat dat vond. ....(ach ja, maak maar heel verhaal van, waarom ook niet)...... . Weet ik hoeveel verschillende drivers geprobeerd, allemaal nada njente noppes dus. Op laatst wat fn toets icm f1 f2 etc indukken, maar geen daarvan die wat over wifi in beeld gaf, of opstartte daardoor. .....behalve dat één de functie heeft om hem in standby te zetten. En warempel, weer uit standby start de wifi wel gewoon op en vind gewoon netwerken, wat die eerst niet deed. Aansluiten kon vervolgens ook , et voila, in ben verbonden. had eerst niet helemaal door wat nou had gedaan of als laatst geïnstalleerd. maar drie verschillende drivers bleken allemaal wel te doen, zolang maar eerst even in standby gaat, daar vanuit weer opstart. Al lang blij dat werkt, al is wat onorthodox, maar erg nieuwsgierig of iemand een idee heeft hoe dit nou zou kunnen, dat alleen op deze manier kan (zover ik nu weet tenminste). Hoop dat wel ff kon.
 
Inderdaad raar.
In ieder geval proberen om in Apparaatbeheer met een rechtsklik - Eigenschappen - tab Energiebeheer, het vinkje daar weghalen zodat de computer hem niet uit kan schakelen om energie te besparen.
En ook proberen of hij aangaat met een gewone herstart (of afsluiten maar daarbij Shift indrukken, en dan weer opstarten).
Ook kijken of het niet in de vliegtuigstand staat.
 
Misschien in 't vervolg ook even vermelden om welk merk en type het gaat en onder welke windows versie je werkt.
 
Elke herstart is wifi weg, ook met shift ingedrukt. En in stand-by zetten moet ik dus juist een keer na het opstarten doen, om de wifi wel te laten werken, die slaat dan automatisch om één of andere reden wel gewoon aan. Op zich niet zo'n probleem, mooi dat het werkt, maar was toch benieuwd of iemand een idee had hoe dat misschien zou kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Functie toets om in stand-by te zetten werkte dus, net geprobeerd of d.m.v. laptop dichtvouwen het ook werkt (moest even instellinkje aanpassen eerst). Dan zelfde effect, dus idd door in stand-by te zetten en er weer uit te halen, zet je de wifi in werking, functie toets niet een dubbele functie dus, was gedachte die zelf nog wat in me op kwam.

Ps Voordat, terwijl ik het al had geprobeerd, iemand daar 3 a4 'tjes over gaat lopen verhalen (ja, vast wel !).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In apparaatbeheer nog andere problemen te zien ? Als 3 drivers allemaal dezelfde kuren vertonen, misschien dat niet de juiste chipset driver geïnstalleerd is, of misschien ACPI drivers ?
 
Chipset zeker de juiste, ACPI geen idee wat het is, maar waren volgens mij meerdere, kan dat verkeerd zit.
 
.......Haast zeker............die chips...uh.......dat.
 
Zal acpi eens kijken of andere beter werkt, (na een systeem herstel puntjennnn......zei swiewbertje).
 
Zit misschien bij chipset in, vind geen specifieke acpi drivers. En zag volgens mij overal waar om drivers zocht ook maar één chipset (bijna zeker) mogelijkheid voor dit model en bestuur systeem.
 
Zie je in Apparaatbeheer dan nog problemen ? (Tegenwoordig wat moeilijk te zien door hele kleine gele uitroeptekentjes door de icoontjes helaas)
 
Geen idee, in windows 10 hier zie ik duidelijk waar dat zit, Xp laptop, zal eens zoeken of wat kan vinden, al lijkt het me raar, dat in stand-by zetten, en uithalen, die dan uit vliegtuigmodus zou gaan, lijkt me tikje gevaarlijk, al weet mijne niet echt van hoe dat werkl in de praktijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan