• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop (windows 7) loopt vast bij afdrukken (naar printer en naar PDF)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopie003

Nieuw lid
Lid geworden
21 dec 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo, ik hoop dat ik onder het goede forum zit met mijn vraag.
Mijn laptop (Windows 7, redelijk oud beestje) wil niet meer printen. Ik heb een Canon MF8080 printer waarop ik bekabeld en via Wifi zou moeten kunnen printen. Ook nooit problemen mee geweest.

Nu is het echter zo dat als ik zowel vanuit Word, als vanuit PDF wil printen de bedoelde programma's vastlopen, zodra ik op "afdrukken" klik. Ik kom ook niet verder dan dat, dus kan niets daarin wijzigen. Zelfs als ik bij apparaten en printers met linker- of rechtermuisknop op deze als standaard ingestelde printer wil klikken loopt ook dat vast. Trouwens, als ik vanuit Word een bestand wil opslaan als PDF, komt 'ie na 10 seconden ook met de melding "reageert niet". Het zal op een of andere manier wel met elkaar samenhangen, maar ik weet niet hoe?

Andere computers kunnen wel op de printer uitprinten, dus ik verwacht zelf het probleem niet echt bij de printer.

Ik ben verder een redelijke leek, dus heb nog niet echt veel dingen geprobeerd, ook omdat ik dus niet eens op die printer kan klikken of de laptop loopt al vast.
Bedankt vast voor tips/oplossingen!
 
Hallo Jopie,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Via USB kan je de bestanden natuurlijk via een andere computer printen!

Laten we kijken, hoe het met de gezondheid van de HD/SSD is gesteld.​
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.​
Na download het bestand uitpakken en openen.​
Dubbelklik dan hetzij op DiskInfo32.exe of op DiskInfo64.exe​
Geeft het tool een gele knop aan,​
laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.​
Indien er een rode knop wordt getoond, dan is de schijf op sterven na dood.​
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_0_0.zip
    4,3 MB · Weergaven: 3
Beste Abraham,
Bedankt voor je snelle reactie. Zojuist gedaan en dan geeft die in geel aan:
05 Heringedeelde sectoren
C5 Huidig wachtende sectoren
C6 Niet corrigeerbare sectoren

Kun je daar wat mee?
 
Daar zit dus het probleem zoals ik al vermoedde.

Feitelijk is dat notebook toe aan een nieuwe HD.
 
Tja, feitelijk is dat notebook eraan toe om weggegooid te worden. En dat gaat ook bijna gebeuren. Maar in de tussentijd gaat dat printen (en ook opslaan als PDF vanuit Word etc.) hem niet meer worden dus? Want ik draai wel gewoon een programma als Photoshop of Premiere Pro zonder problemen erop. Het is niet echt iets "print-gerelateerds" dus denk jij?
 
C6 Niet corrigeerbare sectoren - dat is het grootste pobleem van de drie fouten!

Het kan zomaar zijn dat dat wat het printergerelateerde deel in Windows juist in die sectoren staat.

Ga naar verkenner en klik op Deze computer.
Klik de C-schijf met rechts aan en kies Eigenschappen.
Wissel naar de tab Extra en kies voor Controleren - vink beide opties aan en volg de aanwijzingen op.
 
Heb hier ook een oudje waarop win 7 stond, voorzien van een nieuwe SSD en win 10 erop en draait best goed vind ik, als je op het forum eens de gegevens post welke laptop het is , zul je hier wel advies krijgen of het nog de moeite loont om deze te voorzien van een nieuwe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan