• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop_is_supertraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.542
Waarderingsscore
0
hallo,

ik heb een kennis geholpen met internet problemen en die zijn nu opgelost.
een ander probleem is zijn laptop, die is zo verschrikkelijk traag dat is niet normaal!!!
die man (81 jaar!!!:eek:) gebruikt zijn laptop alleen voor belastingaangifte, internetbankieren en nog een paar kleine simpele dingen zoals tekstverwerken e.d.
niks dus waarvan de pc echt traag zou worden. maar het was zo erg dat hij z'n laptop aanzette en dan de krant ging lezen, als ie die bijna uit had was de laptop opgestart.
ik heb de boel een beetje zitten opschonen en nu start alles iets sneller op maar nog steeds heel traag.
ik weet er ook niet heel veel van dus vraag ik het hier.
ik heb print-screens gemaakt van taakbeheer omdat ik vind dat er nogal wat processen draaien op de achtergrond waar volgens mij een gedeelte niet van nodig is.

picture.php


dit is een screen van de prestaties terwijl er GEEN programma's openstaan, de 357 mb is van de 512... dan blijft er dus 155 mb over. niet echt veel..

hier nog enkele screens die denk ik wel voor zich spreken:
picture.php


picture.php


picture.php



picture.php



ik hoor graag van jullie hoe ik die laptop sneller kan krijgen.
(ik weet het het is een oudere pc (vista) maar die man is 81 en heeft niet veel nodig)

groet,
nobody
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Awel, ik heb je verplaatst naar het juiste subforum.

Wat is het merk van dat notebook?

Want Vista met 512MB en een onboard videokaart, die ook nog weer van dat geheugen snoept, dat draait inderdaad voor geen meter.

Ik denk dat je naar twee GB werkgeheugen moet upgraden!
Maar zit er maar n geheugenblok van 512MB in die klapkoffer dan kan je voor een 1GB module shoppen!
Zitten er echter twee 256MB modules in dat notebook, neem dan een kit van 2GB!

Hier - http://www.interngeheugen.com/link.odb?stat=banner&url=/mappreporter.odb?&id=70 - kan je heel simpel achter alle feiten en mogelijkheden komen!
 
ik snap m. ik moet zo weg dus heb er geen tijd meer voor om contact op te nemen met die man. volgens mij is het een acer of asus.
ik denk dat ik ipv upgraden beter met die man om de tafel kan over het kopen van een nieuwe..?
een nieuwe laptop van rond de €300 is goed genoeg voor hem en dat werkt denk ik net iets beter. ik denk dat dit bijvoorbeeld al een hele goeie zou zijn: klik
 
Je kan ook windows xp (home) installeren op de laptop.
Ik denk dat de laptop dan een heel stuk sneller zal gaan lopen!

Mvg, Donovan
 
Hmmm, aardige aanbieding zeker, maar ik kan niet ontdekken welke Windows versie Neckermann meelevert!
 
- Met Windows 7 Home Premium 64-bits voorgenstalleerd.
staat bij de specificaties:D
 
Inderdaad, overheen gelezen; had de website iets moeten vergroten vanwege de hoge resolutie van mijn beeldscherm!
 
Met vista zal het wel niet zo oude laptop zijn. Waarom niet een herinstallatie (service packs erop)en 2 Gb ram, zoals Abraham54 aangeeft. Met een paar tientjes ben je klaar.
 
Zelf ben ik geen groot fan van vista.

Dus ik raad je aan om 2GB RAM te kopen en een verse windows xp erop te zetten.
 
ik zou persoonlijk wel terug willen naar xp:)
maar deze man snapt net n beetje hoe vista werkt, ik denk dat windows 7 dan makkelijker te begrijpen is voor hem omdat die er meer op lijkt.
bij vista blijven is ook geen probleem want hij doet er verder niets bijzonders mee dus voor hem is het enige verschil tussen windows 95 en windows 7 hoe het er uitziet.
ik ga hem binnenkort ff bellen en overleggen, ik denk toch dat het dan die 2 Gb word.

dan verandert er voor hem niet veel en is zn laptop toch sneller.
het enige wat ik dan wil weten, is het bij een laptop hetzelfde als bij een desktop?
gewoon openschroeven en die kaarten omwisselen, dichtschroeven en klaar???
want dan lukt t me wel zonder uitleg..:biggrin:
--- automatische edit ---
ik wil er trouwens nog aan toevoegen;
die processen zijn die echt allemaal nodig?? ik vind het er namelijk echt veel!!
ik heb nu ook wel wat processen draaien maar niet zoveel.
en voor de services geld het al helemaal, ik heb hier twee afb geplaatst maar ik heb er in totaal 5. niet alles word uitgevoerd natuurlijk maar toch...

ik hoor t wel:meeting:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vista met service pack 2 werkt ongeveer even snel als W7 en XP is natuurlijk minder veilig en wordt nog minder veilig. Denk aan het internetbankieren.

Als je herinstalleert zijn de overbodige processen dan ook weg. Houdt het vanaf dat moment goed bij.
 
Vista met service pack 2 werkt ongeveer even snel als W7 en XP is natuurlijk minder veilig en wordt nog minder veilig. Denk aan het internetbankieren.

Als je herinstalleert zijn de overbodige processen dan ook weg. Houdt het vanaf dat moment goed bij.

ok thnx dan weet ik genoeg, nu is de keuze aan hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan