• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Last-minute hulp om de juiste laptop aan te schaffen op Cyber Monday?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimiDee

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Ik denk er al lange tijd aan om mijn laptop te vernieuwen. Mijn huidige is volgens mij van 2016 of 2017 en is om meerdere redenen aan vervanging toe. Black Friday is dan mogelijk de ideale gelegenheid om de knoop door te hakken. Helemaal onderaan vinden jullie de specificaties van mijn huidige laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Het is een vreselijke gewoonte van mezelf, maar ik heb vaker wel dan niet 10+ tabbladen openstaan in mijn webbrowser. Soms kan het ook echt niet anders en geregeld zitten daar wat zwaardere sites tussen (bookmakers die odds moeten inladen). Verder gebruik ik vaak programma's als Photoshop en Windows Movie Maker. In de toekomst is het zeker mogelijk dat dit aangevuld wordt met wat zwaardere video editing software. Voorts de typische Office-programma's, met soms ook zware Excel-files met veel data.

Wat is je budget?
Ik ben zelfstandige en zit voor mijn werk 8 à 10 uur per dag aan mijn laptop. Qua budget is het gewoon belangrijk dat de laptop voldoet aan mijn vereisten. Ik wil niet meer of minder uitgeven dan nodig is om mijn werk naar behoren te kunnen uitvoeren. Het absolute maximum is wel echt €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop staat steevast op een verhoog met een laptopstandaard en wordt voor het werk non-stop gebruikt met een extern Azerty toetsenbord. Heel af en toe neem ik mijn laptop mee naar klanten. Desondanks heb ik bij voorkeur een ietwat groter beeldscherm (nu heb ik 17,3", wat weliswaar ongebruikelijk groot is). Verder is het belangrijk dat de laptop minstens 2 à 3 uur zonder stroom kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple. Voor de rest maakt het mij niet uit. Ik heb nu een ASUS (zie onderaan) en ben daar op zich wel altijd tevreden van geweest.

Must-haves?
• Windows laptop
• Minstens één USB-poort en HDMI-poort
• Degelijke ingebouwde webcam voor videocalls
• Mogelijkheid om internetkabel rechtstreeks in de laptop te steken

Nice to haves
• Beeldscherm waarbij het mogelijk is om buiten te werken, nu lukt dat moeilijk
• Externe Logitech S220 Luidsprekers zou ik liefst nog kunnen aansluiten (kleine ronde ingang, geen idee hoe dit heet)
• Touchscreen? (lijkt me meer en meer voor te komen in de toekomst)

Wat ik voorlopig aan het vergelijken ben:
• ASUS ROG Strix G15 G513IH-HN008W
• ASUS ROG Zephyrus G14 GA401QE-K2065T
• ASUS VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1079W
Link om te vergelijken: https://tweakers.net/pric.../1793858;1751292;1760908/

Al is het nogmaals geen must dat het een ASUS is, maar ik heb nooit een ander merk gehad dus kan moeilijk vergelijken en heb ASUS dan gewoon als vertrekpunt genomen. Zijn bovenstaande modellen volgens jullie een goeie keuze voor hetgeen ik nodig heb? Waarom is de Zephyrus €800 duurder dan de andere twee? Wat is de voornaamste reden hiervoor en heb ik dit wel nodig? En wat moet ik me precies voorstellen bij de "glanzende" beeldschermcoating van de Vivobook?

Alvast heel veel dank voor de antwoorden!


Processor: Intel(R) Core(TM) i7-6500U CPU @ 2.50GHz 2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen: 8,00 GB (7,90 GB beschikbaar)
Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Editie Windows 10 Home
Versie 21H2
Installatiedatum: ‎8/‎04/‎2021
Build van besturingssysteem: 19044.2251
Ervaring: Windows Feature Experience Pack 120.2212.4180.0
Fabrikant: ASUSTek Computer Inc.
 
Als je zoveel budget hebt om aan een laptop te besteden dan kan je ook overwegen een laptop uit het zakelijke segment te nemen. Daarvan is de bouwkwaliteit over het algemeen beter.

Bijvoorbeeld een HP Probook 650 G9.
 
ls je zoveel budget hebt om aan een laptop te besteden dan kan je ook overwegen een laptop uit het zakelijke segment te nemen. Daarvan is de bouwkwaliteit over het algemeen beter.

Mijn budget is zoveel als nodig is voor hetgeen noodzakelijk is voor bovengenoemde vereisten. Wat bedoel je precies met "bouwkwaliteit"? Welke voordelen geeft mij als consument dat? Is de laptop daardoor duurzamer, sneller,...?
 
Zelf heb ik een Elitebook. Die zijn nog steviger dan de Probook-lijn van HP, ideaal dus om mee op reis naar de klant te nemen. Het is ook echt een zakelijke laptop, dus niet ingesteld om mee te gamen. Door de bouwkwaliteit gaat zo'n Elitebook ook echt jaren mee (inclusief de accu).
 
inmiddels is die black Friday of cybermonday al weer voorbij...
 
In de pro series zijn de laptops vaak van metaal in plaats van plastic. Daarnaast zitten er vaak betere componenten in.
 
De Probook is volgens mij niet helemaal van metaal. De Elitebook wel. En die laptop schijnt bestand te zijn tegen het omsloten van een kopje koffie (niet uitgeprobeerd) en heeft het label "militair getest".
 
Niet helemaal, dat klopt. De behuizing is niet van plastic zoals bij veel "consumenten" producten.
 
@gouwepeer 2 zelfs. :)

1 Elitebook 8560W van meer dan 11 jaar oud.
1 Elitebook Dragonfly G3 (I7 16GB) sinds enkele maanden.
 
Mooie laptops @Rubensky 👍
Zelf heb ik een Elitebook 850 G6 met een i7-8665U en 32 GB RAM, dus een laptop met een paar jaar ervaring. Verder ook nog een oude 2570p, mijn eerste Elitebook (i7-3520M/8GB) die momenteel een beetje stof ligt te happen. De 2570p klonk als een 747 die op het punt stond om weg te vliegen, mijn 850 G5 hoor ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan