• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lastpass free gaat er (deels) mee stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Zojuist las ik dit bericht bij Tweakers:

LastPass beperkt gratis abonnement tot één soort apparaat​

LastPass beperkt zijn gratis abonnementen. Vanaf 16 maart werken gratis accounts enkel nog op één soort apparaat naar keuze: computers of mobiele apparaten. Om LastPass op meer soorten apparaten te gebruiken, is een betaald abonnement nodig.

Gebruikers met een gratis account moeten na 16 maart bepalen op welk type apparaat ze de dienst willen gebruiken. Dat kunnen ze doen door na die datum in te loggen op het apparaat van hun voorkeur. Daarna is het mogelijk om drie keer te wisselen van type apparaat. Volgens LastPass is die keuze enkel bedoeld om gebruikers de kans te geven om te zien wat hun voorkeur heeft.

Wie LastPass wil blijven gebruiken op zowel computers als mobiele apparaten, moet overstappen op een betaald abonnement. Gebruikers krijgen daar een aanbieding voor, blijkt uit berichten op het forum van Tweakers.

Als gebruikers computers kiezen als voorkeursapparaat, dan kunnen ze LastPass gebruiken op iedere computer en laptop, maar niet op mobiele apparaten zoals smartphones, tablets en smartwatches. Die apparaten zijn allemaal beschikbaar als de voorkeur voor mobiele apparaten is gekozen. Er is geen limiet op het aantal computers of mobiele apparaten.

Bron
 
Ik schrok toen Dashlane een paar maanden geleden ergens aankondigde dat ze hun gratis wachtwoordmanager wilden gaan inperken tot slechts 50 logins. Ik heb toen in allerijl al mijn (113) logins overgezet naar LastPass free. Onzin, want tot nu toe merk ik niets van de inperking. Dashlane is alleen geswitched naar keuze tussen weergave als pop-up of als webpagina. Misschien dat iemand heeft gemerkt of de nieuwe Dashlane plug-in niet meer dan 50 logins aankan? In een recente test valt er iets over te lezen: Dashlane Review 2021 - Waarom 9.4?. De gratis versie zou voorts beperkt zijn tot gebruik op 1 apparaat.
 
Ik ben een tijdje terug al overgestapt naar keepass, omdat ik af en toe gedoe had met lastpass. Het overzetten ging via exporteren en importeren, alleen werkt deze offline, dus niet meer dit op al je apparaten doen.
 
Er zijn inderdaad alternatieven te vinden als Dashlane, Keepass, Bitwarden of 1Password. De meeste zijn gratis tot 50 wachtwoorden. Behalve Bitwarden en Keepass (voor zover mij bekend).

Zelf vind ik Bitwarden niet echt een fijn alternatief. De automatisch invullen functie werkt niet lekker en de versie op mobiel werkt ook niet fijn.

Waarschijnlijk is betalen voor Lastpass de optie die ik zal kiezen.
 
Mijn aanbieding voor de upgrade is €26,10 voor een heel jaar, dat vind ik goed te behappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan