• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lawaaierige harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb hier een nieuwe schijf geplaatst van WD van 1 Tb en die maakt een enorm zoemend geluid, heeft nu een 80 uren gedraaid.
Komt rechtstreeks uit de verpakking, maar heb deze al enkele jaren geleden ergens gekocht, weet zelfs niet meer waar, dus garantie zal er wel niet inzitten, gebruik deze als backup schijf maar geluid is echt storend en je voelt ook een lichte trilling als je aan de schijf voelt.
Niks aan te doen zeker?
 
Goed vastschroeven in de kast om de vibraties te dempen zou kunnen helpen.
Rubber ringen ertussen maakt niets uit want de trilling gaat dan via de schroeven.

Onderin de kast op een stukje rubber/schuimrubber o.i.d. zou wel kunnen helpen.

Of gewoon in de kliko, ergernis ook weg. :grinning:
 
"geluid is echt storend en je voelt ook een lichte trilling als je aan de schijf voelt. "
Blijkbaar is e.e.a. niet goed uitgebalanceerd gok ik dan even. Zo'n schijf zou ik zelf niet vertrouwen. Ik heb dat ook ooit gehad en toen direct een nieuwe gekregen van de leverancier.
Als je geen garantie meer kunt claimen is "kliko" idd een goed advies.
Tenzij de schijf onbelangrijke data gaat bevatten maar dan zit je nog met de herrie.
 
Is toch de eerste maal dat ik een nieuwe harde schijf heb die zoveel lawaai maakt, misschien is ze gevallen geweest, dat weet je natuurlijk niet, de verpakking was nochtans intact.
 
Heb er ook eentje, ook een WD maar heb nog een oude Antec kast waar de schijven onafhankelijk zijn gemonteerd t.o.v. de lade en worden de trillingen genivelleerd.

Gebeurd wel vaker dat zo'n schijf platters heeft die niet goed zijn uitgebalanceerd, je leest het veel over WD schijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan