• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Lcd scherm in laptop plaatsen, wat te weten over aansluitingen ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Haaaalo. Hier twee laptops van verschillende merken, maar bijde uit zelfde jaar, van zelfde formaat (15,4 inch). Van een laptop wilde ik het scherm in de andere plaatsen, maar de vlieger ging niet op. Aansluiting net wat anders, hoewel wel zelfde aantal pinnetjes, zaten ze bij de ene dichter tegen elkaar (als goed zag). Iemand hier misschien een idee hoe dat zit, of met convertor op kan lossen of i.d. of weet ik wat misschien. denk , leg maar even voor (ergens...). Alvast misschien bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ""haaalo"" mee aankomen, dat was 't 'm denk ik, niet erg aangenaam , mensen afgeschrikt, ....wat nu ? ..............

.HEEEELLLLLLLPPPPP ???????
 
Een hele goede kans dat zoiets helemaal niet bestaat. Meestal hebben leveranciers van verschillende merken hun eigen aansluitingen en zijn ook niet echt onderling uit te wisselen. Puur gericht om concurrentie zou ik zeggen :)
 
Net scherm van een tweedehands site binnen, volgens nummer dat er op stond zou die moeten passen op het eerder genoemde apparaat, volgens site waar je kon nakijken of het een passende was of niet, maar helaas, is helemaal een andere aansluiting, ik geef het op. Achteraf stond nog wel duidelijk pin aantal vermeld, domweg niet extra gekeken, vanwege dat nummer overeenkwam. Geef het op.

Tenzij iemand schema weet welke draden te solderen of i.d. misschien.
 
Een hele goede kans dat zoiets helemaal niet bestaat. Meestal hebben leveranciers van verschillende merken hun eigen aansluitingen en zijn ook niet echt onderling uit te wisselen. Puur gericht om concurrentie zou ik zeggen :)
 
Kijk deze site bv verkoopt scherm met zelfde connector die net heb gekocht, voor zelfde laptop die hier heb (F.S. esprimo 9510). Alleen hier heeft de laptop geen 30 pin ccfl maar een 40 pin weet ik wat voor aansluiting, plus nog een kleinere extra aansluiting, wordt wel erg lastig deze manier (voor mij tenminste) .

Screen for Fujitsu ESPRIMO MOBILE D9510. Replacement Laptop LCD Screen.
 
Kijk deze site bv verkoopt scherm met zelfde connector die net heb gekocht, voor zelfde laptop die hier heb (F.S. esprimo 9510). Alleen hier heeft de laptop geen 30 pin ccfl maar een 40 pin weet ik wat voor aansluiting, plus nog een kleinere extra aansluiting, wordt wel erg lastig deze manier (voor mij tenminste) . Maar, nadrukkelijk vermeld dat op connector type moet letten, dus verschilt per exact zelfde laptops blijkbaar. Converter te denken, maar extra aansluiting heeft me aan twijvelen, krijg je er niet mee verbonden. Argh, ik haal mij weer eens wat op de hals.
 
Bovenstaande berichten samen één van maken a.u.b..
 
Nou, jippiejee. denk aan "eind" avond, scheur folie toch maar even open op achterkant oude lcd, wie weet wat er onder zit. Wel heb ik ooit, zit al verloop stekker, en die loopt naar aansluiting die precies zelfde is als die ik moet hebben, wat spanning of zou werken of niet, start wat traag, maar verhip, hij doet het gewoon toch wel. ik blij, bedankt voor het antwoord(en), (al was het maar één).
 
Normaal zou dat kunnen lukken want er zijn niet zoveel verschillende aansluitingen hoor. Ik heb zelf juist een scherm van een Asus notebook over gezet naar een Lenovo. Het enige verschil is dat het originele van de Lenovo een mat scherm was en die van de Asus een glossy.
 
Ja, zou ook niet denken dat een aansluiting daarvoor moet aangepast, lijkt mij. Wel beetje toevallig, hier nu ook glanzend ipv mat scherm, al lang mooi dat één voor wat redelijk geprijsd te vinden was natuurlijk. Dit voor mij niet dagelijkse kost, dus denk dan meteen problemen te hebben, maar projectje ook bedoeld om misschien wat van te leren. Dat ook wel geslaagd denk ik.

Ps U ook gefeliciteerd met een geslaagde overzetting maar (al zijn het er dertien in een dozijn dan voor u misschien, maar ach).
 
fantastisch dat het gelukt is! Goed werk!
 
Ja, zou ook niet denken dat een aansluiting daarvoor moet aangepast, lijkt mij. Wel beetje toevallig, hier nu ook glanzend ipv mat scherm, al lang mooi dat één voor wat redelijk geprijsd te vinden was natuurlijk. Dit voor mij niet dagelijkse kost, dus denk dan meteen problemen te hebben, maar projectje ook bedoeld om misschien wat van te leren. Dat ook wel geslaagd denk ik.

Ps U ook gefeliciteerd met een geslaagde overzetting maar (al zijn het er dertien in een dozijn dan voor u misschien, maar ach).
Ik wacht nu nog op een cpu koeler die ik heb besteld en dan kan ik die notebook terug in gebruik nemen. Het moeilijkste om een laptop te herstellen is meestal aan de juiste onderdelen zien te komen als particulier.
 
Ondertussen wat wijzer, voor wie dit misschien nog leest (en ook voor wie het misschien niet leest, wat mij betreft), zover weet nu volgens mij, dit waar op is te letten. 4 verschillende soorten in recentere laptop scherm aansluitingen, iig vanaf 2008 misschien ook eerder, hoeveel eerder weet ik niet. 30 pin lvds 40 pin lvds, 30 pin edp 40 pin edp. In tegenstelling zoals bv ram slots, passen de 30 pins op de andere soort 30 pin, en 40 idemdito , kan geloof ik zelfs plaatje opleveren, daar niet zeker van, ieder geval niet aan te raden, vond dat mensen hun laptop er mee hadden doorgebrand, gelijk of na een tijd, weet ik niet, maar niet handig dus. Hoewel connector wel past dus gewoon. Was 'm, van nut misschien, anders maar niet, kan vast geen kwaad. Doeg.

Please correct me if i am right.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan