• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ledenadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Nieuw lid
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Voor een kleine hengelclub zoek ik iets voor de leden gegevens bij te houden, iets zoals deze bijgevoegd , maar juist blad 'leden' en ' steekkaart' erbij( steekkaart afdrukbaar) , de rest mag allemaal weg, uiteraard werkend in vba(excel 2016) , grt
 

Bijlagen

  • Ledenadministratie.xlsm
    71,2 KB · Weergaven: 17
Niemand iets??
 
Wat is nu je vraag precies? Of ik dat even kan aanpassen ofzo?
 
Aanpassing zou ideaal zijn !!
 
Ik heb geen ervaring met VBA dus ik kan je helaas niet verder helpen. Hopelijk iemand anders hier.
 
Niemand!!!!!!
 
Duckduckgo brengt me hier.

Of


Green idee of het iets is, kwestie van zoeken en testen.
 
Niemand met kennis van vba?
 
Helaas heb ik geen kennis van VBA, iets van Excel, maar een simpele gebruiker.

Als ik het goed begrijp wil je dus een paar tabbladen uit de Excel sheet verwijderen? Klik gewoon op het tabblad wat je wilt verwijderen met de rechtermuisknop en vervolgens selecteer je verwijderen.

Even wat afbeeldingen erbij.


Voor afdrukken: klik je op bestand, vervolgens afdrukken en dan instellingen uitproberen zoals in mijn voorbeeld.

Als je op afdrukken klikt kun je kiezen voor liggende afdrukstand, en smalle marges (zo komt het op 2 bladzijden terecht.

Er is zelfs een mogelijkheid om het op 1 pagina te krijgen. Daarvoor kies je het laatste vakje.
Blad passend maken voor één pagina. Het zal er dan wel erg klein uitzien.

 

Bijlagen

  • Ledenadministratie (aangepast).xlsm
    32 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cova
Helaas heb ik geen kennis van VBA, iets van Excel, maar een simpele gebruiker. < KNIP >

helaas, was het maar zo simpel. Het probleem met VBA is dat er niet alleen de tabellen zijn die je standaard ziet, maar ook een complete programmeertaal achter zit. En als je tabbladen gaat verwijderen werkt de code die erachter zit niet meer, omdat die de data gebruikt van de tabellen. Dus een kolom tussenvoegen met extra gegevens betekend ook dat je de code erachter moet aanpassen.

Om even een voorbeeldje te geven, dit is wat van de code in het project hierboven gepost:

Code:
Private Sub Cmd_00_Click()
With Sheets("Leden")
    iRow = .Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
    .Cells(iRow, 1).Resize(, 13).Value = Array(T_00.Value, T_01.Value, T_02.Value, T_03.Value, T_04.Value, _
    T_05.Value, T_06.Value, T_07.Value, T_08.Value, T_09.Value, T_10.Value, T_11.Value, T_12.Value)
End With
reset
End Sub
Private Sub Cmd_01_Click()
Set ws = Worksheets("Leden")
Set Rng = [LNRs]
Set fnd = Rng.Find(What:=T_00.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
If Not fnd Is Nothing Then
    ws.Cells(fnd.Row, 1).Resize(, 13).Value = Array(T_00.Value, T_01.Value, T_02.Value, T_03.Value, T_04.Value, _
    T_05.Value, T_06.Value, T_07.Value, T_08.Value, T_09.Value, T_10.Value, T_11.Value, T_12.Value)
End If
reset
End Sub

Dit pas je niet zomaar even aan. Ik snap wel wat van VBA, maar de code van een ander aanpassen ga ik niet aan beginnen.
 
Als je Office in je bezit hebt, kijk eens naar Access, daar zit een bruikbare tussen (contactpersonen) misschien kun je daarmee aan de slag.
 
  • Leuk
Waarderingen: cova
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan