• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lenovo-Ideapad 110 (no boot device)

Status
Niet open voor verdere reacties.
zij krijgt op dit moment geen herstel opties te zien als ze verder klikt op problemen oplossen .
 
@Lange Pier Ik volg een ander spoor dan jij. Laten we dan eerst jou spoor volgen en kijken wat daar uit komt. Mocht het niet werken dan kunnen we naar de harde schijf kijken.
 
Ik denk dat dit voorlopig twee bruggen te ver is voor Evelyn23.
Enkele opmerkingen in willekeurige volgorde: als er een SSD in gaat moet daar eerst een kopie op gezet worden. Hoe doet zij dat? Het vermoeden is al dat de HD overleden is. Hoe zet E23 een nieuwe Windows 10 op zo.n laptop: vakwerk.
Het open maken van de onderkant ziet er aardig gecompliceerd uit voor een beginner. Magnetisch kruisschroevendraaier zie ik wel (schroefjes in een bakje doen!) en ik zie twee soorten schroevendraaiers. Ook bij het los schroeven van de HD in die craddle: dat zijn vaak (nog kleinere) schroefjes: apart bewaren. En goed aangeven hoe de oude HD en de nieuwe SSD er in moet...In eerste instantie is dit werk voor een deskundige. Geschatte kosten in een goede pc-winkel: € 100.--.
Een opstart-cd opsturen aan E23 zou niet echt een probleem hoeven zijn.
terwijl ik dit aan het intikken ben zijn er al twee goede adviezen. Ik publiceer het toch maar.
 
Dit is een laptop van een nichtje die mij vroeg om te helpen. Dit gezien ik vroeger met in en uitbouw, nieuwe installatie e.d. bezig was. Vandaar dat ze naar mij kwam.
Waar kan ik ontdekken welke windows erop staat? in de bios?
 
Weet niet waar jij ergens zit maar ik steeds extra ssd's in huis om gratis te testen. Forum-leden zijn steeds belangeloos en zonder kosten welkom bij mij voor effectieve hulp. Indien niet-commercieel welteverstaan ;-)
 
Waar kan ik ontdekken welke windows erop staat? in de bios?
aangezien het een Lenovo Ideapad 110 is zou er een Windows 10 home op staan en aangezien er 4 gb ram geheugen aanwezig is is dit hoogstwaarschijnlijk ook een 64 bit..dus maak jij je een 64 bit installatiemedium aan ..de Windows 10 is digitaal ondertekend en zal automatisch dan ook de home installeren en activeren .. maar probeer eerst een herstel te doen voor jij besluit om opnieuw te gaan installeren .
 
maar een herstel via een cd/usb?
 
Wat lange pier eerder zei. is het dan niet dat ik bestanden kwijt raak die op de hd staan?
 
wat er ook nog gedaan kan worden indien het mogelijk is om de accu er uit te halen zonder dat ding helemaal te moeten open halen ..is 3x een hard reset en de 4de keer laat je deze dan gewoon op starten en indien het geluk mee is dan word het systeem hersteld ..

*je spreekt weer over een cd nee je maakt via het media creation tool 1903.exe een opstat medium aan het zijnde een dvd of een usb stick ..
je start daarvan op en na het ingeven van land/taal instelling zie je links onder in beeld een optie tot een herstel ..deze optie neem je dan ook ..

wat L.P. vermelde weet ik zo niet meer ! dien dan eerst alles van hem na te lezen .
 
Wat lange pier eerder zei. is het dan niet dat ik bestanden kwijt raak die op de hd staan?
je bedoeld dan zijn bericht met de F2 optie waardoor jij het systeem weer naar de fabrieksinstellingen zet ..
normaal gezien krijg je daar dan de vraag of de gehele schijf opnieuw dient aangemaakt te worden of enkel de partitie waarop Windows aanwezig is ...daar deze laptop niet van u is ben je hiervan niet op de hoogte of er meerdere partities aanwezig zijn op schijf 0
*stel je geeft aan enkel de partitie C opnieuw in te stellen … alles wat op deze partitie staat word verwijderd .
 
Wat het nu met de harde schijf heeft te maken ontgaat mij, tis een Windows probleem.
Anders krijg je ook niet dat menu waar meer opties zijn te vinden om de boel weer te laten werken, o.a. kun je daar een systeemherstel uitvoeren, doe dat eerst alvorens onnodig de boel open te maken.

En je kunt W10 gewoon ophalen bij Microsoft en die met de media creation tool op een USB stick zetten en er mee booten via dat rescue systeem knopje.

Het onderste bedoel ik. Als ik dit doe via USB, ben ik dan niet al de bestanden kwijt?
 
das toch datgene wat ik al meerdere malen heb vermeld ..
ga je vervolgens voor een herstel dan word er NIETS verwijderd ..
maar kies je om opnieuw te installeren dan dus wel .

*3x gaf ik al aan om je een installatie medium aan te maken om een herstel op te starten !
 
@Lange Pier jij verwijst naar het gebruik van herstel mogelijkheid door middel van een herstelpunt te gebruiken en vervolgens geef je een link hoe men een herstelpunt dient op te vragen maar wat jij hier vergeet is dat de TS hier buiten Windows om het herstelpunt dient op te vragen ..op de wijze dat vermeld word via je link kan ze er nooit aangeraken omdat het besturingssysteem niet op te starten is naar Windows .

@evelyn23 wil jij een mogelijke herstelpunt willen gebruiken dien je evenzeer op te starten via een herstel cd of een installatiemedium en na het ingeven van de taal/land instelling op "uw computer herstellen " te klikken .
vervolgens klik je dan verder op "problemen oplossen " en daarna op "geavanceerde opties " ..
in de geavanceerde opties kies je dan "Systeemherstel " *Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw computer opgeslagen is ..
vanaf dit moment zal er naar een mogelijke herstelpunt gezocht worden en indien mogelijk zal deze ook terug gezet worden zoals eerder .


Ashampoo_Snap_donderdag 13 juni 2019_17h25m34s_001_.png
 
@Emi, richt je aub niet op mij, schoolmeester geweest? onderin die pagina staan gewoon de opties, ook degene om een herstelpunt terug te zetten vanaf een installatiemedium.
Na een upgrade zijn meestal de herstelpunten weg maar dat moet nog bewezen worden.
 
juist nu zag ik het ook maar aangezien dat daar meerdere opties (links ) vermeld staan klikt men mogelijk niet op de juiste en had je dit kunnen vermelden dat men voor de optie diende te gaan om de pc te herstellen met behulp van een installatiemedium ..( kleine moeite )
*ene nee ik ben geen schoolmeester geweest .. ik delfte naar het zwarte goud .
 
(Inmiddels hoop ik dat E23 door de bomen het bos nog kan zien, ik herken dat van al die verschillende adviezen die over je heen tuimelen.)
Ik heb zojuist nog eens gekeken of ik met de SSD van mijn Lenovo laptop ook in mijn werk-desktop kan gebruiken. Dat lukt dus omdat die SSD gezond is.
Duidelijk is dus dat je je schijf uit je zieke laptop moet halen en aansluiten op de kabels van een gezonde computer. Als hij daarmee niet opstart is er vermoedelijk wat mis.
Terzijde: Artstdiog ( post # 25) woont in Wuustwezel in België, dus paspoort meenemen! Maar er zijn vast wel méér mensen die je "live" graag willen helpen.
 
Misschien eens stoppen over de harde schijf, dat heeft er gewoon niets mee te maken maar het is nu een waterval geworden daarover.

TS, tip, start een nieuw topic voordat je verzuipt is al die goedbedoelde adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan