• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Let op met upgrade windows 10 (default code)!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdexie

Deleted
Lid geworden
4 apr 2014
Berichten
2.580
Waarderingsscore
5
Ik weet nu eindelijk hoe het zit met die default key's .

Ik heb zojuist microsoft gebeld en die wisten mij het volgende te zeggen: de default code blijft n jaar geldig , dat wil zeggen: mocht je opnieuw willen installeren en dan gaan het activeren prima tot 29 juli 2016.
Als je laptop of pc na juli 2016 opnieuw moet installeren zal je windows 10 moeten kopen of gewoon weer je vorige versie van windows installeren waarvoor je een key had.

Dit is wat microsoft mij verteld heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat gebeurd er dan met al de pc's die werden geupgradet als de code maar 1 jaar geldig blijft ..hier klopt iets niet !
je bedoelt waarschijnlijk dat de code gedurende 1 jaar geldig blijft om te kunnen upgraden ... voor al diegene die de upgrade gedaan hebben zal waarschijnlijk de code na een jaar vervangen worden door een andere vermoed ik dan !
immers een verse instal is mogelijk met de upgrade iso maar deze Windows word niet geactiveerd met de upgrade key .
 
Tja ik heb toch echt 2x gevraagd of ik het goed begrepen had en werd bevestigd dat ik het goed begrepen had.
Maar het lijkt mij gewoon te omzeilen door een goede image te hebben waar je na 2016 op terug kan vallen, mocht het zo zijn
 
Nee als het werkt dan werkt het , maar nogmaals het is vandag mij zo uitgelegd: je hebt geupgrade en als je opnieuw moet installeren dan is dat geen probleem dat kan een jaar lang, maar moet je na juli 2016 opnieuw installeren, dan werkt de upgrade key niet meer en dan moet je of terug naar je vorige windows versie of windows 10 kopen.
Het 2x nagevraagd of ik het goed begrepen had en dat werd mij door de helpdesk van microsoft bevestigd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En welke lieve duit mag dan dat supersysteem gaan kosten? Heeft iemand daarover al iets gehoord?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nadat gisteren de lanceringsdatum van Microsofts nieuwe besturingssysteem bekend raakte, komt het bedrijf nu ook naar buiten met de kostprijs van zijn software. Die komt overeen met wat het momenteel vraagt voor Windows 8.1: Windows 10 Home zal 119 dollar kosten, de Pro versie 199 dollar en een upgrade van Home naar Pro bedraagt 99 dollar.
Dat bevestigde het bedrijf aan website Neowin.

Gebruikers die nu met Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 werken, kunnen vanaf 29 juli een gratis upgrade uitvoeren naar Windows 10, een aanbod dat een jaar geldig is.
Als ze de update niet binnen het jaar uitvoeren, zullen ook zij moeten betalen voor het nieuwe besturingssysteem.
Niet-professionele gebruikers zullen nadien niet verder moeten investeren in Windows: updates van de software en nieuwe features ontvangen ze gratis.

De aangekondigde prijskaartjes zijn vooral gericht op personen die overstappen van een ander besturingssysteem of nog met een oudere versie van Windows werken, zoals XP of Vista.

.bron
 
Emi wat je verteld dat klopt helemaal, daar heb ik het aan de telefoon met microsoft ook over gehad en ik zei bedoelt u dat.
Maar er is mij dus nogmaals echt verteld je hebt een jaar lang de tijd om te upgraden.
Binnen dat jaar kan je je pc of laptop opnieuw installeren en activeren.

Maar ook als je binnen het jaar geupgrade hebt en je pc of laptop is geactiveerd en je moet om wat voor reden windows 10 opnieuw installeren dan werkt de default key dus niet meer en of je moet windows 10 kopen of terug gaan naar je vorige versie.

En mocht men mij niet geloven Telefoon 020-500 1500 neem zelf contact op met Microsoft.

Ik heb in eerste instantie gebeld naar Microsoft omdat ik de default product code niet begreep en zo is het mij uit gelegd, kan er verder ook niks van maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pdexie zei:
Maar ook als je binnen het jaar geupgrade hebt en je pc of laptop is geactiveerd en je moet om wat voor reden windows 10 opnieuw installeren dan werkt de default key dus niet meer en of je moet windows 10 kopen of terug gaan naar je vorige versie.
met dit herinstaleren bedoel jij dus eerder een verse instal ...
indien je de pc vernieuwt via de herstel optie dan verkrijg je gewoon dezelfde Windows terug ...

55bbd52101635-Ashampoo_Snap_2015.07.31_22h01m58s_001_.png
 
Klopt daar heb ik na het telefoongesprek ook aangedacht, maar helaas niet tijdens het telefoon gesprek.
Maar ik zal maandag nog wel eens een keer bellen, ik zal ongetwijfeld niet de zelfde aan de telefoon krijgen.
Kijk ik zelf vind het verhaal van de helpdesk ook erg raar.

Maar geef toe die default codes zijn gewoon raar en de product id had windows 8 / 8.1 ook, maar daar had iedere gebruiker wel een uniek productcode

En wat je in de afbeelding erbij schrijft dat is optie 1 in de afbeelding , daar staat duidelijk hierbij kunt u kiezen of uw bestanden wilt behouden of verwijderen.

Maar wat is trouwens de moeite om ook zelf contact op te nemen met Microsoft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zeg ook niet dat jij contact loet of dient te nemen met Microsoft ...
 
Nee dat klopt, maar ik bel zelf maandag nog wel een keer en mocht het verhaal weer zo zijn als mij vandaag verteld werd, dan ga ik zelf denk ik terug naar windows 8.1

Ik gaf alleen maar om te bellen om te kijken of het zelfde verteld wordt als mij vandaag verteld is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.microsoft.com/nl-be/windows/windows-10-upgrade

Wat lees ik, en wat begrijp ik daaruit .
Nadat je de reservering hebt geplaatst, sta je in de wachtrij voor je upgrade. Je krijgt vanzelf een notificatie van de Get Windows 10 app. Deze zul je de komende dagen en weken ontvangen. Vanaf dat moment kun je direct upgraden of een moment uitkiezen dat voor jou werkt.

Daaruit begrijp ik dat ik de upgrade uitvoer wanneer het mij past , wat ook misschien maar binnen 10 jaar kan zijn . Er is nergens te lezen dat je de upgrade binnen het jaar moet uitvoeren . Nee de Upgrade word n jaar gratis aangeboden via download . Wacht je langer dan een jaar zal de gratis upgrade via download niet meer aangeboden worden en zul je tegen betaling moeten downloaden.

--- Update ---

Ik weet nu eindelijk hoe het zit met die default key's .

Ik heb zojuist microsoft gebeld en die wisten mij het volgende te zeggen: de default code blijft n jaar geldig , dat wil zeggen: mocht je opnieuw willen installeren en dan gaan het activeren prima tot 29 juli 2016.
Als je laptop of pc na juli 2016 opnieuw moet installeren zal je windows 10 moeten kopen of gewoon weer je vorige versie van windows installeren waarvoor je een key had.

Dit is wat microsoft mij verteld heeft.

Als je regelmatig een systeemkopie maakt ,en je HD crasht en je moet een nieuwe plaatsen, dan zet je de systeemkopie terug en moet je geen nieuwe installatie uitvoeren en dus ook niet moeten kopen . Leg dat maar aan de medewerkers van Microsoft uit .
 
De upgrade is een jaar lang gratis een totaal nieuwe installatie na n jaar dus niet! Dan moet je windows 10 kopen of terug naar je vorige versie van windows.

Als je een iso hebt gebrand en je installeert windows 10 opnieuw dan hoef je geen productcode in te voeren, je kiest dan voor skip er wordt dan automatisch een default key gegenereerd en wordt windows 10 automatisch geactiveerd. Maar na n jaar lukt die methode dus niet meer.

Er wordt op diverse forums gemeld dat als er een nieuwe installatie wordt uitgevoerd en met invulling van de default code dat de activatie mislukt hoe raar dat ook klinkt
Verder als je windows 10 nu koopt krijg je dus wel een unieke productcode en die moet je bij het installeren dus wel invullen.

--- Update ---

Ik ben nog wezen zoeken op het internet en kwam volgende site tegen : https://blogs.microsoft.nl/windows/de-10-meest-gestelde-vragen-over-de-gratis-windows-10-upgrade/ Bij punt 3 daar: 3. Kan ik een schone installatie of een herinstallatie van Windows 10 doen?

Indien je jouw gratis upgrade naar Windows 10 via de Download Windows 10 app reserveert en als download ter beschikking krijgt, is het niet de bedoeling om een clean install te doen. Echter, als je de upgrade naar Windows 10 succesvol hebt afgerond als gevolg van het gratis upgrade aanbod, heb je de mogelijkheid om Windows 10 schoon te herinstalleren op hetzelfde systeem. Dit geldt zowel tijdens als na de gratis upgrade periode van een jaar, waarbij je Windows niet opnieuw hoeft aan te schaffen, en ook geen onderliggend besturingsysteem van waaruit je de upgrade hebt uitgevoerd opnieuw hoeft te installeren.
Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie.

Dat is dus niet wat mij telefonisch is uitgelegd, ik zou maandag toch zowieso weer contact op nemen met microsoft en vragen of degene die mij telefonisch het uitgelegd nu wel of geen gelijk had, want het verhaal op de microsoft blog staat heel wat anders vermeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb getracht om een verse installatie te doen ...
het lukt inderdaad wel om de installatie te starten maar de upgrade licentie word niet aanvaard om deze windows te activeren ...
sla je het ingeven van de key over dan gaat de installatie ook verder ....tot een zeker moment je wederom een vraag krijgt om de licentie alsnog in te geven !
sla je ook hier deze over dan zal de installatie herstarten en kom er wederom de vraag om je licentie in te geven .... hier werd dan de upgrade licentie ingegeven en ging de installatie gewoon verder ...deze werd ook afgerond ...
maar bij eigenschappen van de computer werd vermeld dat deze diende geactiveerd te worden ..
m.a.w. de upgrade key laat je enkel toe om de Windows 10 als een verse installatie uit te voeren maar activeert het systeem niet !

55bc628844d0c-Ashampoo_Snap_2015.08.01_08h08m00s_005_.png
 
Emi kan het zijn dat de activatie server overbelast is? ik heb van andere vernomen dat na een dag of 2 de windows versie vanzelf geactiveerd werd.
Je product ID code is wel uniek zie ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klik op Instellingen.
Klik vervolgens op Bijwerken en Beveiliging.

Klik dan in de linkerkolom op Activatie.
Ook daar kan je de status van Activering zien.
 
Klik op Instellingen.
Klik vervolgens op Bijwerken en Beveiliging.

Klik dan in de linkerkolom op Activatie.
Ook daar kan je de status van Activering zien.

heb ik al gedaan maar ook daar werd deze ingegeven upgrade licentie niet aanvaard ..
 
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar bij tweakers wordt vermeld dat als je nieuwe installatie doet je bij invullen licentiecode op skip moet klikken als de versie installatie gebeurd op de laptop of pc waar windows 10 upgrade is uitgevoerd en die upgrade was geactiveerd dan zou de versie installatie vanzelf geactiveerd moeten zijn.
 
ook dat heb ik gedaan maar krijg je na dien weer een scherm waar je de licentie dient in te geven ... en als je hier niets ingeeft en je klikt op verder gaan dan kom je na een herstart terug op het scherm waar je de key dient in te geven ... je zit dus in een loop indien je geen key ingeeft ...
echter word de upgrade key aanvaard enkel maar om verder te gaan met de installatie ...
is de installatie gedaan en je controleert of deze dan ook geactiveerd is dan staat er dat deze nog dient geactiveerd te worden ...
hoe kom ik anders aan dit scherm .!
55bca61194968-Ashampoo_Snap_2015.08.01_12h56m01s_012_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan