• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lettertype installeren op windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaldert

Gevestigd lid
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
403
Waarderingsscore
1
Hoi, een vraagje.
kun je in windows 10 geen tlettertypes als ttf- bestand installeren of zo?
Als je met rechtermuisknop zo`n bestand in de fontsmap wil zetten, of naar toe slepen krijg je melding: krijg ik de melding dat het geen geldig lettertypebestand is.
Of werkt het anders met lettertypes die je graag op windows 10 wil hebben?
 
Hier idem, ben al lang op zoek en voorlopig krijg ik het niet opgelost, misschien hierwel, hopelijk ;-)
 
Ik zou niet weten waarom je geen ttf bestanden (True Type Fonts) zou kunnen installeren in Windows 10.
Ik heb net even een willekeurig .ttf lettertype gedownload en genstalleerd op mijn Windows 10 pc.
Vaak download je het lettertype als zip bestand. Dan eerst dat zip bestand uitpakken.
Daarna rechtsklikken op dat bestand, waarna je Installeren kiest.
Wil je eerst weten hoe dat lettertype eruit ziet? Dan dubbelklik je op dat .ttf bestand, waarna het voorbeeldvenster geopend wordt.
Vind je dat lettertype nog steeds mooi? Dan klik je in dat geopende voorbeeldvenster op de knop Installeren:

55f5709bdd164-Lettertype_installeren.png


Overigens raad ik je de installatie van het lettertype Artskyd Hand niet aan. Daarmee kun je bijvoorbeeld geen letters met accenten maken. Doe je dat toch, dan zal daarvoor automatisch Times New Roman gebruikt worden en de combinatie van die 2 lettertypes wordt erg lelijk.
Ik heb Artskyd Hand dan ook snel weer verwijderd. Daarvoor open je de map C: > Windows > Fonts. Je selecteert een lettertype door er 1 x op te klikken. Daarna klik je bovenaan op Verwijderen. (rechtsklik + Verwijderen kan natuurlijk ook)
 
Ik zou niet weten waarom je geen ttf bestanden (True Type Fonts) zou kunnen installeren in Windows 10.
Ik heb net even een willekeurig .ttf lettertype gedownload en genstalleerd op mijn Windows 10 pc.
Vaak download je het lettertype als zip bestand. Dan eerst dat zip bestand uitpakken.
Daarna rechtsklikken op dat bestand, waarna je Installeren kiest.
Wil je eerst weten hoe dat lettertype eruit ziet? Dan dubbelklik je op dat .ttf bestand, waarna het voorbeeldvenster geopend wordt.
Vind je dat lettertype nog steeds mooi? Dan klik je in dat geopende voorbeeldvenster op de knop Installeren:

55f5709bdd164-Lettertype_installeren.png


Overigens raad ik je de installatie van het lettertype Artskyd Hand niet aan. Daarmee kun je bijvoorbeeld geen letters met accenten maken. Doe je dat toch, dan zal daarvoor automatisch Times New Roman gebruikt worden en de combinatie van die 2 lettertypes wordt erg lelijk.
Ik heb Artskyd Hand dan ook snel weer verwijderd. Daarvoor open je de map C: > Windows > Fonts. Je selecteert een lettertype door er 1 x op te klikken. Daarna klik je bovenaan op Verwijderen. (rechtsklik + Verwijderen kan natuurlijk ook)

Dat is juist het probleem, rechtermuisklik en installeren dan geeft hij de melding dat het waarschijnlijk geen gelding lettertypebestand is en op de file dubbel klikken dan opent hij de lettertype viewer en zegt dat het geen geldig bestand is. En dit bij alle ttf files.

In windows/fonts werkt alles normaal, ik kan ook de fonts niet naar het fontsbestand kopiren, idem dito foutmelding.


mvg
 
Dan is mijn vraag nu: waar heb jij die .ttf lettertypes vandaan gehaald?

Ik heb zojuist even een lettertype van mijn Windows 7 pc gekopieerd dat nog niet op mijn Windows 10 pc stond.
Hoe deed ik dat? Ik opende op mijn Windows 7 pc de map Fonts. Ik klikte met de rechter muisknop op een van de kolomnamen (Naam, Tekenstijl; maakt niet uit welke kolomnaam) en zette toen in het contexmenu een vinkje voor Type lettertype.
Daarna koos ik expres een ttf bestand: 18thCentury Standaard. Ik klikte daarop met de rechter muisknop en koos Kopiren. Ik plakte dat bestand in een geopende USB stick en bracht het lettertype met die USB stick over naar de Windows 10 pc.

Installatie ging precies zoals ik eerder beschreef: deze keer koos ik voor eerst openen (door dubbelklikken op het lettertype) en daarna op Installeren klikken. Het zojuist genstalleerde lettertype kan ik nu gebruiken in Microsoft Word op de Windows 10 pc.

Het lijkt er toch echt op dat die fonts die jij wilt installeren niet in orde zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan