Advies Liften er andere Access Points mee op mijn wifi-netwerk?

LeoG

Junior lid
Lid geworden
19 feb 2018
Reaction score
1
Punten
8
Hallo,

Toen ik net in explorer mijn netwerk bekeek zag ik 2 access points welke ik (nog) niet kan thuisbrengen.
Het gaat om de onderste 2 apparaten, te zien in onderstaand plaatje. De bovenste zijn mijn Experiabox en eigen access point. De systemen ken ik ook niet maar wellicht mijn PC en de laptop welke in het netwerk zitten.
(De 2 telefoons mis ik dan wel in het overzicht)

Ik heb het serienummer en het MAC adres er even uitgehaald in paint, maar die informatie heb ik wel beschikbaar.

Deze apparaten komen en gaan, ze zijn het ene moment wel te zien, het andere niet.

Kan dit betekenen dat er derden meeliften op mijn wifi-netwerk?

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Reaction score
211
Punten
63
Alle WIFI apparaten die worden gezien worden ook getoond maar je kunt er niets mee als je geen code hebt, bij anderen ook de jouwe.
Alleen hotspots zou je kunnen gebruiken maar dat dat was de vraag niet.

LeoG

Junior lid
Lid geworden
19 feb 2018
Reaction score
1
Punten
8
Ah ok, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

ter info een hopelijk duidelijker plaatje.

Polley

Verslaafd
Lid geworden
27 feb 2008
Reaction score
19
Punten
38
Leeftijd
33
Dit zijn routers in de buurt waarvan wps aanstaat. Bijvoorbeeld van je buren. Die waarschijnlijk geen idee hebben dat wps überhaupt op hun router zit.

Hinderlijk ja, kan het kwaad: nee.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
17 okt 2011
Reaction score
125
Punten
63
Ik denk dat het gewoon apparaten zijn die in de buurt worden gevonden. Wil dat zeggen dat ze ook direct op je netwerk kunnen? Nee dat kan niet. Mochten ze wel op je netwerk zitten dan zou je ze in je router moeten kunnen zien bij de aangesloten apparaten.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan