• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Liften er andere Access Points mee op mijn wifi-netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Toen ik net in explorer mijn netwerk bekeek zag ik 2 access points welke ik (nog) niet kan thuisbrengen.
Het gaat om de onderste 2 apparaten, te zien in onderstaand plaatje. De bovenste zijn mijn Experiabox en eigen access point. De systemen ken ik ook niet maar wellicht mijn PC en de laptop welke in het netwerk zitten.
(De 2 telefoons mis ik dan wel in het overzicht)

Ik heb het serienummer en het MAC adres er even uitgehaald in paint, maar die informatie heb ik wel beschikbaar.

157jdw2.jpg


Deze apparaten komen en gaan, ze zijn het ene moment wel te zien, het andere niet.

Kan dit betekenen dat er derden meeliften op mijn wifi-netwerk?
 
je afbeeldingen vallen te klein uit om er iets van te maken .
 
Alle WIFI apparaten die worden gezien worden ook getoond maar je kunt er niets mee als je geen code hebt, bij anderen ook de jouwe.
Alleen hotspots zou je kunnen gebruiken maar dat dat was de vraag niet.
 
Ah ok, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

ter info een hopelijk duidelijker plaatje.
28knddz.jpg
 
Dit zijn routers in de buurt waarvan wps aanstaat. Bijvoorbeeld van je buren. Die waarschijnlijk geen idee hebben dat wps überhaupt op hun router zit.

Hinderlijk ja, kan het kwaad: nee.
 
Ik denk dat het gewoon apparaten zijn die in de buurt worden gevonden. Wil dat zeggen dat ze ook direct op je netwerk kunnen? Nee dat kan niet. Mochten ze wel op je netwerk zitten dan zou je ze in je router moeten kunnen zien bij de aangesloten apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan