• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lijst e-mailadressen checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiaRa

Gevestigd lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
301
Waarderingsscore
0
We hebben op m'n werk heel veel personen en bedrijven in Dynamics staan en nu zijn we gaan werken met MailChimp, dus we hebben van een bepaalde groep mensen een export gemaakt en die e-maillijst geüpload in MailChimp, maar we mogen de lijst niet gebruiken omdat hij niet goed genoeg is, alleen geeft Omnivore (de AI van MailChimp die de adressen checkt) niet aan om welke adressen het gaat.
Dus we willen nu ALLE mailadressen die we in Dynamics hebben staan, zien te checken of ze nog actueel zijn en nog werken.

Nu heb ik al wat rondgekeken op internet en ik zie online tools (en ook software die je moet installeren) langskomen dat je je e-maillijst opstuurt en dat zij door middel van een soort van pingen kunnen checken of het mailadres nog werkt.
Maar nu hadden we ook een bedrijf wat een hele grote e-maildatabase heeft en onze lijst tegen hun database kon checken om te zien of de adressen nog werkten, en die zeiden dat dat soort online tools niet goed werken en niet goed betrouwbaar zijn.
Hun methode van checken tegen hun database vond ik zelf geen goede methode, want ze gaven zelf aan dat hun database vooral adressen van directeurs bevat en ik weet nu al dat onze lijst daar veel 'mis-matches' op zal geven.

Dus, al met al heb ik 2 vragen:
1: Heeft iemand ervaring met die online tools die voor jou checken of je lijst met e-mailadressen nog goed is?
2: Heeft iemand andere tips of ideeën hoe we zouden kunnen checken of de e-mailaddressen nog goed zijn?
 
Ik heb daar zelf helaas geen ervaring mee.
Maar je zou van de tools eens op reviews kunnen zoeken, dan weet je hoe ze bevallen bij andere mensen. Voor het zelfde geldt worden de email adressen door die tools gespamd.

Kunnen jullie niet al die adressen niet een mail sturen en dan vragen of zij iets terug sturen.
Of praten we dan over honderden adressen?
 
Ja, het gaat inderdaad om heel veel adressen. Honderden, zo niet duizenden.

Ik heb wel geprobeerd te zoeken op reviews van die sites, maar de informatie is niet te vinden of is erg schaars helaas.
 
Daar was ik al bang voor, maar duizenden had ik niet verwacht.
Om welke tools gaat het dan?
Dan zal ik ook eens gaan kijken.
 
MailChimp geeft aan dat je de adressen moet checken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor melding je dan precies te zien krijgt.
 
De melding die MailChimp geeft bevat weinig informatie, en de eigen KnowledgeBase van MailChimp bevat niet veel duidelijke informatie.
Toen ik ging googelen op 'Omnivore MailChimp' kwam ik uit op deze site:
https://blog.bounceless.io/how-to-solve-mailchimps-omnivore-warning-issue/
en daar staat een goede uitleg van het hoe en waarom.
Via daar kwam ik dus op het idee om te kijken naar zo'n dienst die e-mailadressen verifieert.
Onze adressen zijn over vele jaren verzameld en ze worden niet allemaal elk jaar gemaild, dus uiteraard heel logisch dat er nu adressen bij zitten die niet meer werken, maar wij weten dus niet welke...
 
Over Glocksoft staat op hun eigen site goede reviews (logisch)
Op een andere site vond ik dit.
OUT OF 7 VOTES
  • 5 STAR0
  • 4 STAR1
  • 3 STAR0
  • 2 STAR0
  • 1 STAR6
Maar je kunt altijd de demo eens uitproberen, mocht het bevallen dan kost het 99 dollar.
 
ja, blijft lastig.
Ik had gehoopt dat iemand hier meer zou weten :)
 
Ja het blijft lastig.
Ik denk dat weinig mensen gebruik van dan soort programma's.
 
Ja, daar lijkt het inderdaad op.
Terwijl wij dachten van, we zijn toch niet de enige met dit probleem...
Maar er zijn blijkbaar toch minder mensen met dit probleem dan we dachten ;-)
 
Ja dat denk ik ook.
Maar jij bent ook de eerste waarvan ik weet dat hij duizenden email adressen heeft en die wil weten welke adressen nog werken :)
 
Je zou het bedrijf achter MailChimp kunnen mailen met een verzoek om informatie. Kijken of ze je bij dit probleem kunnen ondersteunen. Mocht je antwoord krijgen dan vertel je dat natuurlijk aan ons zodat we er allemaal wat aan hebben. :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan