• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Lijst met hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

beurjean

Junior lid
Lid geworden
7 jan 2016
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Sinds ik een (gratis) hdd heb gekregen van iemand en per ongelijk (misschien) wat dingen heb gewijzigd in mijn msi bios, krijg ik het volgende te zien tijdens het opstarten.

https://postimg.cc/image/aojl34ljf/

Hoe kan ik dit uitschakelen, zodat is weer wat sneller opstart :)
 
Dat is normaal als de pc opstart en het splash screen uit staat.
Lijst van de geinitialiseerde hardware en niets wordt sneller als je het splashscreen weer inschakeld.

Heb je zo weinig tijd dan? pc dan maar wegdoen....
Komkommertijd dus.
 
Ik twijfel zeker niet aan uw deskundigheid, maar is het niet zo dat win10 normaal zonder keuze voor een bios of iets dergelijks opstart? Dan duurt het tonen van een splash screen toch al gauw 4 a 5 sec langer met opstarten?
 
Wat heeft W10 met de bios te maken?
Weinig dus, alleen als er uefi wordt gebruikt en dat is geen bios.
Zet 'm op smel starten, wordt de bios overgeslagen.

Geloof niet dat je begrijpt wat er gebeurt als je een pc start.

En 4 a 5 seconden? en dat doe je vaak? wat is je probleem eigenlijk, zin om te zeuren?
Kom op zeg.
 
Nou nou Lange Pier, "gevalletje gefrustreerd konijn"? Wat een reactie op een vraag van een nieuw lid... mag ook wel wat vriendelijker zeg...!
 
@Lange Pier we zijn van je gewend dat de reacties wat kort door de bocht zijn op sommige momenten. Maar als een lid vraagt of zijn pc sneller kan, al is het één seconde, dan moet een lid zich vrij voelen deze vragen te stellen.

Wil je hem niet helpen dan hoeft dat niet. Maar onthoud je dan van een reactie in het vervolg.
 
Navigeer in het BIOS naar het menu BOOT
Stel "Shows the POST messages " in op Disabled .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds ik een (gratis) hdd heb gekregen van iemand en per ongelijk (misschien) wat dingen heb gewijzigd in mijn msi bios, krijg ik het volgende te zien tijdens het opstarten.

Ik heb bij je afbeelding wat naar beneden gescrold . Bij het aanbrengen van wijzigingen moet je die ook bevestigen in het BIOS . Dit doe je met de F10 toets . Meestal word dan nog eens gevraagd of je zeker bent Yes/no . Kies je voor Yes of Y . Hierna zal de computer heropstarten en zal dit scherm normaal niet meer verschijnen .
 
@Lange Pier we zijn van je gewend dat de reacties wat kort door de bocht zijn op sommige momenten. Maar als een lid vraagt of zijn pc sneller kan, al is het één seconde, dan moet een lid zich vrij voelen deze vragen te stellen.

Wil je hem niet helpen dan hoeft dat niet. Maar onthoud je dan van een reactie in het vervolg.
Wat een belerend tootje zeg, als de TS zich er eerst in had verdiept was de hele vraag niet gesteld.

Gelijk met verkeerde aannames komen en denken dat hij gelijk heeft, tja.

Niets wordt sneller of langzamer door het in of uitschakelen van het splash screen, met zie je alleen de initialisatie niet en zonder wel, that's all.
 
Helemaal geen belerende toon. Alleen mag ook jij best weten dat het hier iedereen vrij staat om welke vraag dan ook, zonder of met eigen verdieping, dan wel onderzoek, te stellen!

Al vraagt hier iemand hoe hij de stekker van zijn laptop in de wandcontactdoos moet stoppen dan nog zijn er mensen die hem of haar daarbij willen helpen. En ook dan staat het jou vrij wel of niet te reageren daarop.
 
Bedankt voor de reacties, dat lijstje is nu niet meer te zien.

Alleen krijg ik nu dit te zien https://postimg.cc/image/awv3yyv97/ volgens mij was dit eerder niet zo, kan ik dit ook ergens uitschakelen of overslaan?
 
Dat is niet belerend Lange Pier, het gaat om het hebben van fatsoen en respect voor elkaar. Dat is wat er bij jou ontbreekt. Dat jij toevallig kennis van zaken heb, wil niet zeggen dat je dan neerbuigend kan doen naar andere leden van dit forum. Zegt wel wat over je karakter, bah...
 
Eerste antwoord van Lange Pier begon perfect, gewoon antwoord op een gewone vraag.
De laatste twee zinnen waren echter geheel onnodig, bovendien van een toonzetting die een nieuw lid kunnen laten denken dat hij een domme vraag stelde. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Ook bij het tweede antwoord begint LP goed, misschien ietwat kortaf waardoor er al iets van irritatie lijkt door te schemeren.
Daarna gaat het weer fout, en wordt er behoorlijk minachtend gedaan. Wederom volledig onnodig.
Volgens mij is LP degene die zin heeft om te zeuren....
Als er daarna dan iemand iets van zegt wordt die er van beschuldigd een belerend toontje aan te slaan.
Lees je eigen posts eens terug LP, en vraag je af of jij het prettig zou vinden als iemand op deze manier tegen jou zou reageren.
TS ís zich er op dit moment in aan het verdiepen en zal z'n informatie toch érgens vandaan moeten halen, en dat is in dit geval NCF.
Gelukkig is het bij jou allemaal aangeboren kennis en heb je vroeger nooit een (domme) vraag hoeven stellen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan