• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux in mijn mappenstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denden

Bekend gezicht
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
119
Waarderingsscore
4
Ik zie in mijn mappenstructuur iets van Linux staan. Heb hier nog nooit meegewerkt en weet ookniet hoe het er uberhaupt op komt. Hoe krijg ik het weer weg? Met Revo vind ik niets en met rechtermuisknop kan ik niets verwijderen:
1678308950136.png
 

Bijlagen

  • 1678308858084.png
    1678308858084.png
    10,7 KB · Weergaven: 3
Kan je door erop te klikken het path achterhalen?
 
@abbs dat artikel is wel bijna 3 jaar oud, dus zou ook prima in een huidige versie kunnen zitten. Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen eigenlijk.
 
Hallo,

Doe het volgende eens om Linux te vinden:
Het bestand kan opgemerkt worden als onveilig mag je mag hem toestaan.


Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op SystemLook.exe en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:regfind
Linux
:filefind
Linux
:folderfind
Linux
:service
Linux
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Die Linux pinguïn in de navigatiekolom van de Verkenner, dat leek me wel leuk. Dus heb ik hem er zojuist even in gezet.
Denden vindt die Linux pinguïn juist niet leuk. Hij wil hem weg hebben. Dat kan en het is niet zo moeilijk.
Doe daarvoor het volgende:

Sla eerst de openstaande bestanden op waarmee je nog bezig bent, want straks zul je de pc opnieuw moeten opstarten!


Klik in het zoekvak dat naast de knop Start staat en typ dan: configuratie.
Klik op het zoekresultaat Configuratiescherm.
Als het configuratiescherm geopend is, dan klik je op Programma's en onderdelen.
Wanneer dat geopend is, klik je aan de linkerkant op Windows-onderdelen in- of uitschakelen:

640a3e0ace99b-2023-03-09_20_57_51-Programma_s_en_onderdelen.png


Er opent dan een klein venstertje. Scrol in dat kleine venstertje helemaal naar beneden en haal dan het vinkje weg dat staat voor 'Windows-subsysteem voor Linux'.
Klik daarna onderaan in dat venstertje op de knop OK.

640a3e91c81b1-2023-03-09_20_59_04-Windows-onderdelen.png


Je krijgt daarna een venster te zien waarin staat dat er gezocht wordt naar vereiste bestanden. Even later zie je de melding dat de wijzigingen worden toegepast. En tenslotte krijg je het volgende te zien:

640a3f2ac7dfa-2023-03-09_21_04_01-Windows-onderdelen.png


Klik in dat venster op Nu opnieuw opstarten.
De pc wordt dan opnieuw opgestart. Je zult in beeld krijgen dat updates worden uitgevoerd, dat er gewerkt wordt aan onderdelen enz.
Als je computer volledig is opgestart zal Linux verdwenen zijn uit de navigatiekolom van de Verkenner.

Laat maar weten of het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan