• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor €12 totaal heb je ook een stick:

Maar dat is € 12, en valt dat dan nu onder 'ik koop niets wat niet 100% noodzakelijk is" ?
 
Geen Linux dus, hele draad nutteloos geworden.
 
De vraag is:

„Maar: met Windows 10 in de reserve (op de USB-stick dus), kun je dan Linux installeren op de harde schijf? Gewoon downloaden en installeren dus?"

Is deze vraag niet duidelijk dan?
 
Dit gaf LangePier al: Linux installeren

Je kan een DVD maken om Linux vanaf te installeren (net als je dat bij Windows kan).
Je kan een USB stick maken om Linux vanaf te proberen, en als het je bevalt te installeren door een bestandje op je bureaublad te starten.

Installeren met behoud van Windows kan denk ik alleen als je een lege extra partitie of schijf in je computer hebt.

Je kan NIET vanuit Windows Linux installeren.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dan hoef ik alleen maar te wachten tot er een nieuwe USB-stick in mijn leven opduikt. Of totdat ik ergens kan kennismaken met Linux en dan Windows definitief wil vervangen.

Ik heb niet gevraagd om deze draad te starten en hoef mij niet te schamen dat ik er weinig van weet. Lange Pier begon zelf over Linux en ik had zelf al talloze instructies opgeslagen in de Bladwijzers.

Ik zie geen enkele reden voor wat voor irritatie dan ook en alles gaat zoals het gaat.

Of de hele draad zinloos was of is, weet ik niet. En interesseert mij ook niet.

In elk geval heb ik nu een Windows 10 opstartstick. Nog niet getest of hij het doet.
 
Ik ben het helemaal eens met Lange Pier, dit topic is verspilling van tijd geworden.
Interessant: "Oké, dan hoef ik alleen maar te wachten tot er een nieuwe USB-stick in mijn leven opduikt."
 
Gelukkig hebben wij tijd in overvloed.
 
Zelf wil ik graag zo weinig mogelijk Microsoft op/in mijn computer. Gewoon uit antipathie.
De aanleiding.................
Had het dus als optie naar voren gebracht en andere opties voor een Windows OS zijn er niet echt, alleen een Linux distro.
 
Het was een zeer goede optie, Lange Pier, en hij is er nog steeds.

Alleen was de urgentie bij mij minder groot dan blijkbaar bij het NCF Team. (Ik heb deze draad niet zelf geopend).

Persoonlijk ben ik nu in elk geval een stapje verder gekomen èn heb nu een Windows 10 opstartstick. Inclusief netwerkdrivers want als je een nieuwe Windows hebt kun je nog weinig als je deze drivers niet hebt, zo maakte ik ooit mee.
 
Ding heb je helemaal niet nodig als je elke dag een incrementele back-up laat maken met b.v. Disk Master Free die mij goed bevalt, heb je wel een USB stick nodig en een tweede of externe schijf om mee op te starten en de back-up neer te zetten.

Beetje investeren in dat soort spul kan een hoop ergenis voorkomen, ook bij ons.:p
 
Ergernis zit in de persoon die zich ergert! :(
 
Je kunt natuurlijk een virtuele machine onder windows installeren en daarin een Linux testen.........
 
Dat klinkt ook weer aannemelijk.

Ik heb een keer een virtuele machine geïnstalleerd om Android apps te testen, maar dat was geen succes. Dat kan hebben gelegen aan mijn inmiddels overleden laptop.

Of het echt een virtuele machine was, weet ik ook niet echt zeker. Ik zou de naam moeten opzoeken.

Aan welke denk jij bijvoorbeeld, AnjoZ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan