• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[linux] laptop reboot na "wakker" worden vanuit slaapstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GodenSpijs

Nieuw lid
Lid geworden
19 feb 2022
Waarderingsscore
0
Mijn 8~jaar oude bto laptop (W65_67SZ) kan hij niet wakker worden van uit suspend/hibernate ik gebruik linux (hij reboot bij het "wakker" worden).

ik heb momenteel bios 1.03.05 en de laatste versie is 1.05.01 (ik weet niet of een update zal helpen en ik heb geen windows momenteel)

ook als ik de lader er uithaal dan reset de bios settings (en moet ik weet uefi handmatig aanzetten om in mijn OS te booten).

ik heb meerdere linux distro's geprobeerd en ben recent naar chrome os overgestapt.

biosfoto.png

kan de cmos batterij daarmee te maken hebben? Ik woon in een plek met weinig stroom dus wil niks verspillen

Goedemiddag,

Allereest welkom op dit mooie forum.

Je vraag; Voor een BIOS update heb je geen Windows nodig. Downloaden en op een USB zetten is meestal voldoende.
Of het helpt weet je echt pas nadat je het geprobeerd hebt.

Bel BTO eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan