Nieuws Linux Mint 19.1 Beta

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Linux Mint 19.1 Beta is beschikbaar om te downloaden.
Mocht het downloaden te traag gaan dan is deze link wat vlotter.

Het "Windows-gedrag" in de taakbalk is eindelijk aanwezig. Weg zijn de starters die vensterknoppen aanmaken. :cool:
Hoewel het traditionele uiterlijk nog wel gekozen kan worden ervaar ik de meer hedendaagse koers als zeer positief.

Helaas kan ik het niet tonen in VMware omdat het wederom na een herstart crasht (evenals LMDE 3).
Al jaren vraag ik me af waarom er niets gedaan wordt aan de slecht werkende software rendering mode in de Cinnamon desktopomgeving:

TS
TS
EvC

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Het is niet VMware die crasht maar de Cinnamon desktopomgeving in combinatie met de hardware (waarschijnlijk met de on-board GPU).
Installeer ik Linux Mint als hoofdbesturingssysteem dan krijg ik ook meteen de melding dat ik in de software rendering mode dien te werken.

Installeer ik Linux Mint met de Maté of Xfce desktopomgeving dan gaat dat prima.
Veel linux distributies kan ik van de Cinnamon desktopomgeving voorzien maar telkens gaat het mis.

Met alle desktopomgevingen gaat het goed: GNOME, Pantheon, Xfce, LXDE, LXQT, Budgie, KDE, KDE Plasma, enzovoort.

Cinnamon was, is en blijft een vreemde Gnome afgeleidde.

heb van de week deze ook eens geinstalleert via VMWare bij het installeren diende ik een nieuwe virtuele schijf aan te maken het was niet mogelijk om deze "beta" langs Windows te installeren (ik kreeg deze keuze wel maar kon deze niet selecteren ) dus toen de installatie klaar was op de nieuwe virtuele schijf wilde ik deze dan ook uit testen ...maar er was niet mee te werken hij sloeg gewoon vast ..dit terwijl eerder Linux(en ) géén problemen hadden ..denk dat deze beta bijlange nog niet af was ..