• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux mint start niet meer na updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrioshki

Junior lid
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
85
Waarderingsscore
2
Gisteren een hoop updates doorgekregen, wil op dit moment computer aanzetten en ik kom niet voorbij het bootlogo, ik kom zelfs niet in het Linux aanmeld scherm.
Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is. Kan iemand mij helpen aub?
Alvast bedankt

Ik heb dual boot met windows
 
Laatst bewerkt:
Voor de helpers misschien handig om te zeggen welke jij updates hebt gekregen.( Dus Windows of Linux) Want mijn gevoel zegt dat het voor Windows was.
 
Bedankt voor je reply
Nee. Waren updates van Linux mint.
Via de update manager
 
Windows kun je nog wel opstarten?
 
Ik ben zelf geen Linux gebruiker, maar er zal toch een herstel optie moeten zijn?
Anders Linux verwijderen en herinstalleren.
 
Bedankt voor jullie reply.

Wanneer ik mijn pc opstart, en op shift duw kom ik in het menu waar ik kan kiezen tussen mijn Windows installatie, Linux en enkele andere. Dit menu komt na een paar sec ook zonder shift in te drukken. Ik weet niet of dat het grub menu is?
 
Ik zie dat er 2 opties zijn om in grub te komen.

Pressing c while booting does not cause the GRUB menu to appear (which I believe it does for a dual-boot system).

Menu will appear if you press and hold Shift during loading Grub, if you boot using BIOS. When your system boots using UEFI, press Esc.
 
Foto uploaden lukt niet, zelfs niet na het verkleinen. Links bovenaan de foto thumbnail staat 'insert...'
Link naar foto via imgbb.com :
 
Foto uploaden lukt niet, zelfs niet na het verkleinen. Links bovenaan de foto thumbnail staat 'insert...'
Link naar foto via imgbb.com :
Foto`s uploaden kun je via Imgdumper doen.
 
Verkoper van de pc heeft het probleem opgelost. Er was iets mis gegaan bij het installeren van de nieuwe kernel.
 
Bedoel jij dat het is opgelost?
 
Dat heb ik niet geschreven hoor, vreemde quote nu geworden.
 
Daarom mijn vraag of het was opgelost, want ik kon dit bericht nergens terug vinden.
Ik heb het aangepast.
 
Ja kwam van mij. Zag nergens een knop staan om het formulier volledig leeg te maken
 
Kan gebeuren, maar het is dus opgelost?
 
Volgens mij heb jij een kernelupdate gehad .Werd er na de update gevraagd om systeem opnieuw te starten om de update te voltooien ?
Als dat nog eens gebeurt kies je bij het opstartscherm voor een oudere kernel .

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan