• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Linux zegt dat synology vol is terwijl dit niet zo is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrioshki

Junior lid
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
85
Waarderingsscore
2
Sinds gisteren geeft Linux mint een foutmelding wanneer ik iets probeer te downloaden naar mijn Synology NAS. De schijf zou vol zijn terwijl dit niet zo lijkt te zijn als ik ga kijken via de DSM manager.
 
Wanneer ik ga kijken naar mijn persoonlijke map zie ik 0bytes vrij staan. Ik weet niet wat de oorzaak is. Ik vind ook de gedownload items niet terug. Zelfs niet wanneer ik itemlocatie open
 
Kan u eens uitleggen hoe u naar de NAS download want dit is iets totaal nieuw voor mij . Van de NAS naar je PC /laptop downloaden dat kan . Van je PC/laptop ga je uploaden naar de NAS .
Wat bedoel je met persoonlijke map ?
 
Dsm opstarten
Naar configuratiescherm dan tab "opslag" daar zie je de totale en gebruikte capaciteit van je schijf(ven)
 
Je kan zeker wel direct naar je NAS downloaden bijvoorbeeld via een netwerkschijf, of het download station.

@Matrioshki Als je via de webbrowser op je NAS inlogt en dan je schijven controleert geven ze dan ook vol aan? Of heb je een defecte schijf?
Vertel er ook gelijk even bij welke RAID configuratie je hebt.
 
Sinds gisteren geeft Linux mint een foutmelding wanneer ik iets probeer te downloaden naar mijn Synology NAS. De schijf zou vol zijn terwijl dit niet zo lijkt te zijn als ik ga kijken via de DSM manager.

Het antwoord staat al te lezen in uw vraag . Als je inlogt via de DSM manager als beheerder lijkt de schijf niet vol .
0 bytes vrij betekent gewoon dat je via NAS beheerder de toegang geweigerd hebt voor je Linux Mint PC .
Heb je aan gebruikersrechten iets verandert met het beheerdersaccount van de NAS .
 
ik ga kijken naar mijn persoonlijke map zie ik 0bytes vrij staan.
Als er qua opslag nog volgende ruimte vrij is dan lijkt mij eerder dat er een quota op die persoonlijke map of het persoonlijke account staat ingesteld.
 
Sorry wederom voor het late antwoord.
Om 1 of andere reden gaf mijn laptop aan dat de nas vol zat terwijl het de persoonlijke map van de laptop was die vol zat. Na wat opgeruimd te hebben is het in orde.
 
Fijn dat het in orde is. Ik zal dit topic als opgelost markeren. Mochten er nog andere vragen zijn maak gerust een nieuw topic aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan