• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Locatie microsoft edge favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Sinds de laatste grote update van ms kan ik de map van mijn edge favorieten nergens meer vinden.
Weet iemand waar die naar toe zijn verplaatst?
Ik wil graag een back-up maken van deze map.
 
Hallo Cashje,

Het schijnt nog al verstopt te zitten.
Maar hier wordt de zelfde vraag gesteld.
Edge Bookmark Backup
 
Nog maar eens, je favorieten backuppen doe je als volgt:
rechtsboven in Edge klik je op de drie puntjes ... instellingen.
Favorieten en andere gegevens importeren "importeren uit een andere browser" klikken.
Onderaan " naar bestand exporteren". Daar kies je voor Mijn documenten en maak daar een nieuwe map "favorieten edge". Behoud de benaming "Microsoft_Edge_datum.htm" en klik op opslaan.
Backup klaar. Op deze manier kan je heel makkelijk al je favorieten uit Edge overzetten naar een andere webbrowser of pc.
Wanneer je later of elders je favorieten terug wil hebben in Edge (of eender werlke andere browser), dan keer je de actie om kies je voor "uit bestand importeren".
Als je nadien via de verkenner naar die map "favorieten edge" gaat en je dubbelklikt op het html-bestand, dan opent je webbrowser en krijg je alle favorieten/mappen te zien (overzichtje).
 
Toppie.
Dank je wel voor de uitleg.
 
Het exporteren en importeren ging allemaal heel makkelijk.
Maar is het ook mogelijk om de uitvouwbare map bij mijn favorieten te verwijderen.
Ik moet nu elke keer op die map klikken om mijn favorieten te zien.
En als ik er een toevoeg staat ie los onder deze map.
 
Ik weet niet juist wat je bedoelt maar je kan onder favorieten op het pijltje voor de map klikken, dan krijg je de onderverdeling te zien. Daar kan je naar hartelust items verslepen naar andere plaatsen of gewoon onder "favorieten". Bij dat laatste staan ze los onder favorieten. Je kan ook mappen maken met daaronder de koppelingen. Die mappen kan je gerust slepen naar "werkbalk Favorieten". Zo krijg je die mappen altijd te zien bovenaan je browser in de werkbalk (als je die hebt aanstaan natuurlijk "instellingen ... werkbalk favorieten weergeven").
 
Voorbeeldje:
5a489deaaca98-werkbalk-favorieten.jpg
 
Ik bedoel dit mapje (rode pijl).
Dit was voor de format c en importeren niet zo.
Nu moet ik hem steeds uitvouwen voor mijn favorieten en voorheen stonden ze gewoon los hier.
2mob786.png
 
Je kunt toch via de instellingen de favorieten balk aanzetten?
Die zie ik niet bij jou, als je die dan aanzet krijg je het zelfde als Artstudiog.
Instellingen-werkbalk favorieten weergeven.

Ik zie trouwens net dat Artstudiog dat ook al aangeeft.
 
Eerst even tijdelijk de favorieten vastpinnen (rechts boven "instellingen" op pinnetje klikken), dat werkt iets makkelijker.
Daarna op het pijltje klikken voor "geïmporteerd uit ...". Nu kan je naar eigen goeddunken mappen/links verslepen en laten vallen in of onder "werkbalk favorieten". Als je ergens in een lege ruimte met rechts klikt, kan je ook nieuwe mappen aanmaken, waar je links naartoe kan slepen. Het laten vallen moet je zelf een beetje aanvoelen/uitproberen.
En niet vergeten: werkbalk favorieten aanzetten = zeer gemakkelijk in gebruik!
 
Dank jullie wel.
Het is gelukt het was even wat slepen om het naar mijn zin in te delen.
Ik zou zeggen ....Weer opgelost.
 
Mooi dat het is gelukt en geen dank!
 
Kan er iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen waar de opgeslagen links naar diverse sites zijn opgeslagen in Edge. Ongelooflijk hoeveel klets en onzin je ziet staan maar nergens zie ik staan waar of in welke map de door mij vastgelegde links zijn opgeslagen.
 
Dit topic gaat op slot.
Want het is een oud topic en er is nu een nieuw topic geopend door Notaris.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan