• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Loeiende ventilatoren en hoge kloksnelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoV

Nieuw lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Als ik P3d (vliegsimulatie speel) op de accu geven de ventilatoren nauwelijks geluid. Zodra ik de laptop op netstroom aansluit beginnen de ventilatoren keihard draaien en te loeien als een gek. Opeens vliegen dan ook de kloksnelheden omhoog van 759 (accu) naar 1594 (netstroom) voor kernklok en van 810 (accu) naar 4006 (netstroom) voor geheugenklok. Zie afbeeldingen. Waarom vliegen de kloksnelheden omhoog als ik de laptop op netstroom aansluit? Kan ik hier wat aan doen?
 

Bijlagen

  • Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    2,6 MB · Weergaven: 4
  • Schermopname (19).png
    Schermopname (19).png
    2,6 MB · Weergaven: 6
  • Schermopname (24).png
    Schermopname (24).png
    345 KB · Weergaven: 5
  • Schermopname (25).png
    Schermopname (25).png
    344,7 KB · Weergaven: 4
  • Schermopname (26).png
    Schermopname (26).png
    375,3 KB · Weergaven: 3
  • specs2.gif
    specs2.gif
    26,7 KB · Weergaven: 3
Stond al in je andere topic, ding werkt op de Intel zonder adapter en op de nVidia met en die wil ook wel koel blijven.
Notebook is aan de binnenzijde stofvrij?
https://www.alternate.nl/Hardware/Koeling/Notebook
Geen Trust en eentje met 1 grote ventilator kan ook helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MSI laptop is net een week oud. Dus het zal geen stof zijn.
 
Vermoed ook van niet, ding wil gewoon zijn warmte kwijt want een 1070 produceert best wel wat als die hard moet werken al is het een notebook uitvoering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan