• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Loeigrote Letters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rien

Gast
Hallo :D ,

Ben nu op de pc van mijn zoon als Rien bezig.

Hij heeft op zijn pc loeigrote letters :huh:
Ik weet niet hoe dat weer in normale proporties terug te krijgen. :(

Er was al aan de kleuren gerommeld, maar toen was ineens het hele beeld zwart.
Dat is nu niet meer zo, maar durf eerlijk gezegd niets verder te doen voordat het nog erger wordt.

Alvast bedankt, voor tips om dit te verhelpen.

Hallo Rien,

Welkom op het forum :D !

Over welke windows-versie gaat het? (98, XP, ...) en is het constant en ook grote icoontjes ed, of bv. enkel bij internet (Internet Explorer) en enkel grote letters ? :)

Kijk eens of dit helpt:

1/ In het eerste geval (alles overal groot)
Ga naar start --> Configuratiescherm --> (staat op klassieke weergave) --> Beeldscherm --> instellingen : in het midden staat daar iets van "beelschermresolutie --> daat het wijzertje naar rechts verschuiven (1024 bij 768 pixels is "normaal"), er wordt dan gedurende 10 sec. een vb getoond, als je akkoord bent aanvaadren, anders stopzetten en nog wat met het wijzertje testen tot de gewenste resolutie bereikt is.

2/ In het tweede geval: grote letters (bij internet (explorer) grote letters)
In de menubalk van Internet Explorer --> Beeld> Tekengrootte: op normaal zetten (nu zal het op extra groot staan mss)

Succes :) !

Hoi Kingpin, :D

Het is windows 98.
Ik heb gekeken naar wat je aangaf.

Alles is groot, de letters, de pictogrammen. De achtergrond zou in een kleur moeten zijn, maar daarvan is alles nu in grijstinten. De pictogrammen hebben wel kleur.

De resolutie heb ik aangepast en onder beeld heb ik de tekst grootte op kleinst gezet, maar er is zo op het eerste gezicht nog niet veel veranderd. :blink:

Ik ga nog eens naar de resolutie kijken, mss moet die nog hoger.

Hoi Kingpin,

Ik heb net de dingen gedaan die je zei(even om verwarring te voorkomen :P . Op de pc van Rien heb ik hem een eigen account gegeven zodat ik later wat makkelijker weet wanneer er op zijn pc iets verholpen is :lol: )

Nu heb ik aan dat balkje lopen schuiven en daarna de pc opnieuw opgestart, maar vreemd genoeg doet ie niet veel meer.
En wat me ook opviel is dat dat balkje met de resolutie iedere keer terugschoof in de laagste stand.

Het opnieuw opstarten (wordt verzocht na zo'n handeling) gaat ook niet van een leien dakje. Ik heb hem net zelfs helemaal uit moeten zetten. En toen opnieuw aangedaan.

Er is iets raars maar kan niet ontdekken nog wat het is. <_<

Ineke

Hoi Ineke :)

:lol:

Het lijkt wel of hij telkens herstart in de veilige modus zo te horen... :huh:
De bureaubladachtergrond is ook niet meer te zien?
Staat er in de hoeken van het scherm niet iets van "safe mode" ofzo?

Alleen even klikken met rechtermuis op een leeg stuk buroblad-rechtermuis-eigenschappen-tabblad instellingen-16 bits veranderne naar 32 bits en klaar.

Windows 98 heeft wel eens de neiging om in 16 bits op te starten dan lijkt dit net de veilige modes, maar dan meot je hem weer ff op 32 bits zetten. win98 bugje :lol:

Hoi Frank,

Klein probleempje. Optie 32 bits is er niet. :unsure:

Ik kan kiezen uit:
16 kleuren
265 kleuren
hoge kleuren (16 bits)

hij staat op 640 bij 480 pixels.
Als ik dat schuifje naar rechts beweeg gaat het steeds weer terug in 640 bij 480.
Opnieuw opstarten heeft ook geen zin, want staat gewoon weer terug in 640 bij 480

Als ik bij geavanceerd -->Algemeen kijk dan staat en normale grootte 96 dpi en kleine lettertypen, maar dat is grijs en kan ik niet veranderen
--> bij kleurbeheer is er geen profiel met dit apparaat verbonden
standaard monitor profiel <geen>
huidige monitor daar staat bij plug en play monitor

--> Adapter NVIDIA GeForce FX 5200
Fabrikant: NVIDIA
softwareversie: 4.0
huidige bestanden: nvdisp.drv,*vdd,nvmini.vxd

Als ik de Wizard Apparaatstuurprogramma bijwerken start dan geeft hij aan dat het meest geschikte stuurprogramma al geinstalleerd is.
C:windowsINFmonitor.INF

Ik kan wel een ander stuurprogramma kiezen, maar heb geen idee welke dan de juiste is.

Ik denk dat ik waarschijnlijk de cd rom windows 98 moet draaien en daar naar het stuurprogramma moet zoeken, maar ben er niet zeker van. En weet dan ook niet prcies waar ik naar moet zoeken.

In je pc zit dus een gforce videokaart, en daar heb je 36 bits, heb je bij je videokart een cd met drivers bij gehad?

Ik zou eens proberen nieuwe drivers te downloaden en installeren. Wanneer dat niet werkt zou ik je huidige drivers eraf halen (via Configuratiescherm -> Software) en vervolgens nogmaals de nieuwe drivers installeren...

Klik hier voor de driver download...

Succes! :D

Bedankt voor de tips. :)

Heb de cd rom gedraaid die bij de kleurenkaart hoort die in de pc zit.(Had ik eerder niet aan gedacht dat dat het probleem zou kunnen verhelpen)

Alles is weer back to normal. :D

OP de een of andere manier hebben die gastjes waarschijnlijk tijdens het klikken op de pc iets weggegooid.

Blij dat het weer opgelost is :rolleyes: :)

Ineke

Hoi Ineke :D

Fijn dat alles terug in orde is!! :D
Handig ook dat je erbij zegt hoe het nu opgelost geraakt is :)

We zetten het topic op opgelost dan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan