• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Logbestand nakijken op schadelijke software , inlogproblemen .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickske

Nieuw lid
Lid geworden
2 sep 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Als ik wil inloggen met mijn paspoort lezer word ik ooit omgeleid naar sommige een andere website waar ik wil inloggen , ik heb al een virusscan gedaan alsook een malware scan maar beide lossen het probleem niet op , ik heb een Farbar recoverie scan gedaan en hierbij het logbestand , kan er iemand eens naar kijken of er geen schadelijke software op mijn PC is geïnstalleerd .
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    49 KB · Weergaven: 11
  • FRST.txt
    51,6 KB · Weergaven: 4
Abbs is de persoon die jou kan helpen, ik hem net een bericht gestuurd, zodra hij online komt, zal hij zeker jou verder helpen.
 
Hallo,

Ik heb je logjes doorgekeken en er kan genoeg schoongemaakt worden, maar voor we daar verder mee gaan wil ik je op het volgende wijzigen.
Ik zie het programma KMSpico op je pc staan, dit word gebruikt om een een Microsoft product legaal te laten lijken.
Dit is bij jou denk ik Office, dit programma KMSpico doet meer kwaad als men denkt.
Hier enig info: Activeer Windows met KMSPico, is het veilig? | ITIGISCH

Dus als we verder gaan word KMSpico verwijderd dat wil ik je eerst melden dus aan jou om verder te gaan.

Ook zijn er zeker alternatieven:
1. een gratis Office programma. Voorbeeld
2. een licentie code kopen Voorbeeld

Dus geef maar door wat je wild dan gaan we verder met het schoonmaken van je pc.
 
Hallo ,
Ik heb zojuist KMSpico verwijderd van mijn PC , op naar de volgende stap dan maar ook zal ik een alternatief voor Office nemen .
 
Hallo,

Zou je dan ook weer 2 verse logjes willen makken:

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehackte_pc.png


Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt:
    addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
 
Zojuist nog een scan gedaan en bij deze .
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    51,2 KB · Weergaven: 3
  • FRST.txt
    97,3 KB · Weergaven: 3
Hallo,

Lees alles eerst door en voer het dan uit.
Indien nodig zorg ook altijd voor een back-up voor je veranderingen aanbrengt


Stap 1.
Ik zie dat de tool FRST in de Downloads map staat, open de map Downloads en sleep de tool daaruit naar je bureaublad.
Hier moet je de naam FRST64(2) veranderen naar FRST64 (zie voorbeeld de fixlist staat er ook al bij)


631318fb4730c-Screenshot_2022-09-03_at_11-05-24_HANDLEIDING_FIX-FRST_SeniorenNet_-_Website_voor_de_actieve_50-plusser.png



Stap 2.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 3.
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner van Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik in het "Welkom" scherm klik op AKKOORD om door te gaan.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is en er geen items zijn gevonden klik je op Sla standaardreparatie over zijn er wel items gevonden klik op Quarantaine.
  • Word er "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je die niet aan te vinken.
  • Een "informatiescherm" opent klik daar op Doorgaan, Reiniging word gestart.
  • De reiniging is voltooid" klik op Bekijk logbestand (sommige pc's worden eerst opnieuw opgestart waarna het logje opent).
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden via tabblad "Logbestanden" als je AdwCleaner heb opgestart als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)


Plaats hierna in je volgende bericht de verkregen logjes.
 

Bijlagen

  • fixlist.txt
    4,3 KB · Weergaven: 5
Fix scan uitgevoerd , hierbij het resultaat .

Na nazicht laat ik AdwCleaner lopen .
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    9,2 KB · Weergaven: 2
Hallo,

Die lopen ik wacht AdwCleaner af.
 
Hierbij het logbestand van AdwCleaner
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C01].txt
    1,7 KB · Weergaven: 3
Hallo,

Hoe staat het na deze schoonmaakbeurt met je probleem?
 
Hallo ,

Het probleem is opgelost
 
Hallo,

Dat is mooi, dan mag je de laatste stap nog doen.

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie
    5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Krijg je een melding van "SmartScreen" klik op Meer informatie en klik op Toch uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Gereedschap verwijderen
- Creëer een herstelpunt


5e77a2cfa77dc-kprm.png

  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt met de naam kprm-(date).txt..
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
  • Note: Mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
 
Hierbij het logbestand van KpRm
 

Bijlagen

  • kprm-20220904135111.txt
    1,3 KB · Weergaven: 3
Hallo,

Dat is ook goed gegaan, de tool en logje van KpRm mag je ook weer verwijderen waarna we klaar zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan