Vraag Lokaal account of Microsoft account

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Waarderingsscore
5
Punten
18
Ik werk met W10 versie 2004 en ik wil weten wat beter is, een lokaal account of een Microsoft account.
Momenteel heb ik een lokaal account.
Ik heb gelezen dat je met een Microsoft account ook Word online gratis kan gebruiken.
Gaarne uw advies.

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Waarderingsscore
441
Punten
83
Je hebt een Microsoft account nodig, heeft verder weinig met wat er nu wordt gebruikt op de PC te maken.

Daarnaast is er zat gratis office software te gebruiken, Libre b.v.

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
583
Punten
113
Leeftijd
66
Mijn stelling is als je niks met de Windows store hebt, dan is een lokaal account zonder meer te gebruiken, wel dien je de installatie van apps en de Windows store actief te laten.
Dit omdat MS ook de Windows Store gaat gebruiken om beveiligingspatches te leveren!

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Waarderingsscore
5
Punten
18
Momenteel gebruik ik voor het maken van documenten Google chrome docs.

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
9 aug 2007
Waarderingsscore
583
Punten
113
Leeftijd
66
Free Office 2018 is volledig MS comptabel (is van Softmaker)

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Waarderingsscore
5
Punten
18
Abraham54 ik ga Free Offiice proberen. Maar nu niet want over een uurtje ga ik naar de Formule1 op Ziggo kijken. Ondanks mijn leeftijd ben ik gek op alles wat met Formule1 te maken heeft en vooral omdat er nu een Nederlander (Max) mee doet.
In ieder geval bedankt voor de tip.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
57
Punten
28
Je kunt beiden gebruiken. Ik prefereer ook een lokaal account. Voor de dingen waarvoor je een Microsoft account nodig heb kun je ook "los" inloggen met een Microsoft account op bijv. de MS store voor zover nodig of het account later koppelen.

Roxmarie

Vaak hier
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
18
Punten
18
Even een vraag over de store van microsoft, als je hierin niet ingelogd bent met een microsoft account worden de updates voor de standaard apps van microsoft dan wel binnen gehaald?

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
57
Punten
28
Die gaan gewoon met Windows Update mee heb ik begrepen. Er zijn wel enkele apps, die de updates in de store hebben die ook daar hun update krijgen. Maar die moet je dan van daaruit installeren.
Je kunt overigens ook gewoon een lokaal account gebruiken en toch ook met je Microsoft account continue in de app store ingelogd zijn/blijven.

Roxmarie

Vaak hier
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
18
Punten
18
Dat lokale account heb ik inderdaad al. En wellicht tzt een nieuw Microsoft account.

Bovenaan Onderaan