• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lokaal account of Microsoft account

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik werk met W10 versie 2004 en ik wil weten wat beter is, een lokaal account of een Microsoft account.
Momenteel heb ik een lokaal account.
Ik heb gelezen dat je met een Microsoft account ook Word online gratis kan gebruiken.
Gaarne uw advies.
 
Je hebt een Microsoft account nodig, heeft verder weinig met wat er nu wordt gebruikt op de PC te maken.

Daarnaast is er zat gratis office software te gebruiken, Libre b.v.
 
Mijn stelling is als je niks met de Windows store hebt, dan is een lokaal account zonder meer te gebruiken, wel dien je de installatie van apps en de Windows store actief te laten.
Dit omdat MS ook de Windows Store gaat gebruiken om beveiligingspatches te leveren!
 
Momenteel gebruik ik voor het maken van documenten Google chrome docs.
 
Free Office 2018 is volledig MS comptabel (is van Softmaker)

 
Abraham54 ik ga Free Offiice proberen. Maar nu niet want over een uurtje ga ik naar de Formule1 op Ziggo kijken. Ondanks mijn leeftijd ben ik gek op alles wat met Formule1 te maken heeft en vooral omdat er nu een Nederlander (Max) mee doet.
In ieder geval bedankt voor de tip.
 
Je kunt beiden gebruiken. Ik prefereer ook een lokaal account. Voor de dingen waarvoor je een Microsoft account nodig heb kun je ook "los" inloggen met een Microsoft account op bijv. de MS store voor zover nodig of het account later koppelen.
 
Even een vraag over de store van microsoft, als je hierin niet ingelogd bent met een microsoft account worden de updates voor de standaard apps van microsoft dan wel binnen gehaald?
 
Die gaan gewoon met Windows Update mee heb ik begrepen. Er zijn wel enkele apps, die de updates in de store hebben die ook daar hun update krijgen. Maar die moet je dan van daaruit installeren.
Je kunt overigens ook gewoon een lokaal account gebruiken en toch ook met je Microsoft account continue in de app store ingelogd zijn/blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan