• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

maak jezelf een Windows 8.1 recovery USB Stick aan ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
Hoe de Recovery Usb Stick aanmaken van de Windows 8.1


Open je configuratiescerm ( Windowstoets +X )
Plaats een lege USB stick (deze mag 1 gb groot zijn )

Klik verder op herstel
5263cc51a9b65-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h27m28s_013_.png


Klik verder op de optie een herstelstastion maken
5263ccde69c87-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h28m54s_014_.png


In het volgende scherm dien je gewoon op volgende te klikken ...
5263ce156c9ca-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h32m39s_015_.png


Al de aangesloten stastions worden weer gegeven selecteer de juiste hier ....
Maak je hier een vergissing ben je alles kwijt wat er op stond want de stick word geformateerd ..
5263ce7554024-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h36m37s_016_.png

Klik op volgende ...klik verder op maken
5263cf0fc852c-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h39m14s_017_.png


De installatie word gestart ...
5263d04565617-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h42m03s_018_.png


Als deze klaar is krijg je daar ook een melding van ...en je klikt op voltooien om af te sluiten ...
5263d06267b75-Ashampoo_Snap_2013.10.20_14h43m17s_019_.png

Vanaf heden heb je nu een opstartbare Recovery Usb Stick ...

**Ik ben echter nog een stap verder gegaan en heb van deze opstartbare USB stick de bestanden die op de stick
Weg geschreven werden gekopieerd naar een speciaal daar voor aangemaakte map ..
Daarna heb ik power.iso gestart en deze bestanden uit de map opgeladen in power.iso...
Hier door verkreeg ik dus een niet opstartbaar bestand ..
Dit werd verholpen door de Windows8 boot.bif toe te voegen en zodus deze opnieuw op te slaan ...
Hier door verkreeg ik nu ook de Recovery .iso welke ik op een cd kan branden ...
 
DANK Emi, voor deze uitvoerig beschreven tip!:)
mvgr. marena
 
graag gedaan ..
 
bedankt Emi ,was makkelijk te doen zo :D
 
Hi Emi bedankt voor je uitleg, kan je aub mij uitleggen hoe bedel je van "Hier door verkreeg ik nu ook de Recovery .iso welke ik op een cd kan branden " ? En als ik die bestanden nu op USB-sticks hebt van herstel, kan ik ook op cd branden en via cd mijn Windows 8.1 herstellen?
mvg
Bonyar
 
zoals jezelf heb vast gesteld laat de Win8.1 je enkel toe om een usb herstelstation aan te maken ..
de bestanden die dan op deze stick worden gezet heb ik dan naar een speciaal aangemaakte map gekopieerd....> deze map heb ik win8.1 recovery cd genoemd .
je kan deze daarna via power.iso of een ander gelijksoortig programma laden ...met de bedoeling deze op een cd te branden MAAR de cd zal niet opstartbaar zijn !!!
er ontbreekt namelijk een belangrijk iets ...
om de cd opstartbaar te maken dien je aan de bestanden die je toegevoegd heb aan power.iso ook de windows8 boot.bif toe te voegen !!
*deze windows8 boot.bif is onttrokken van een Windows 8 dvd.
-pas als de windows8 boot.bif is toegevoegd geworden aan de bestanden die in power.iso staan verkrijg je ook in power.iso de vermelding te zien dat deze nu een opstartbare cd is **daarvoor stond dan ook eerst te lezen " niet opstartbaar ".
-nu er staat dat deze ook opstartbaar is kun je deze opslaan als een iso of je brand deze met power.iso naar een cd

---------- Bericht toegevoegd op 10:33 ---------- Vorige bericht was op 07:44 ----------

hier is een filmpje die ik heb aangemaakt hoe je de windows8.1 recovery.iso kunt aanmaken om deze daarna op een cd te branden ..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan