• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Maar lozen dat vast internet?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ligt ook aan de abo's. Zo maakt een van die twee anderen ook gebruik van het KPN netwerk en die andere van het T-Mobile netwerk. Maar veelal leveren die onderhuurders niet dezelfde snelheid die de netwerkeigenaar zelf levert las ik, maar een lagere snelheid.
Dus het verbaast me dan niet dat KPN de snelste is van deze 3.
 
--
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je alleen woont of altijd thuis bent is het misschien wel een optie om de vaste aansluiting de deur uit te doen.

Mocht het tegenvallen kan je altijd weer aansluiten.
Als je niet net als normaal abo, je er meteen een jaar aan vast zit. Mar dat is allemaal uit te zoeken natuurlijk, dus daar eerst maar eens mee bezig misschien (ik).
 
je kan bijna overal ook een abo met een kortere looptijd afspreken voor een paar euro meer per maand
 
je kan bijna overal ook een abo met een kortere looptijd afspreken voor een paar euro meer per maand
Wat ik zei, goedkoopste wat hier kan krijgen voor alleen internet is 40 euro.
 
Correctie van wat ik eerder melde, een sim only abonnement voor 2 jaar. met eerste jaar 7 pietermannen (kan je dat nog zo zeggen?) per maand en daarna 10 euro per maand, met 10GB per dag, stuk goedkoper ook nog dan ik eerst dacht, dus.

Als op pc-instellingen druk daarna op netwerk en internet, geeft die aan ethernet (van de afgelopen 30 dagen): zes komma zoveel GB, alle programma's valt ook te zien hoeveel mb het verbruikt. Als dat een gemiddelde per dag is, zit ik dus ruim onder die 10 GB, en loop ook nog extra iets af te spelen op ander apparaat (lang verhaal) op moment, wat tijdelijk alleen even "nodig" is. Iemand die dat kan beamen, dat dat verbruik per dag is? Kan haast niet anders, maar toch. Gooi toch maar even in de groep hier, wie weet wat voor antwoord er komt dat misschien toch over de streep kan halen. Al ben ik redelijk zeker onderhand dat ga wagen, maar toch.
 
om 10 per dag op te stoken moet je downloaden of veel filmpjes kijken anders kom je daar lang niet aan
 
om 10 per dag op te stoken moet je downloaden of veel filmpjes kijken anders kom je daar lang niet aan
Nee? Moet je net zoals ik tijdens een wandel vakantie in de bergen zo nu en dan eens de buienradar raadplegen op je Smartphone.................... de MB's / Giga's janken er doorheen bij gebruik van de buienradar. (Videcontent -zoals je zelf ook al aangeeft- is het sleutelwoord in deze)
 
Ik heb nu 3,74GB aan mobiele data verbruikt sinds 1 januari. Nu zit ik niet uitgebreid op Youtube met mijn mobiel, dus dat scheelt ook weer wel. En om HEOS te bedienen moet ik met wifi verbonden zijn (zelfde netwerk als mijn Denon) om de boel te kunnen bedienen. Streamingsdiensten (gebruik ik hooguit op mijn mobiel om films/series te zoeken) slokken ook een hoop data op. Het kan dus best hard gaan met alle GB's, maar hoeveel data je nodig hebt zal voor iedereen anders zijn.
 
Maar die 6 zoveel GB wat ik eerst zei, daar staat nu "Internet van de afgelopen 30 dagen 9,35 GB".

Lijkt dat dat gewoon dus wordt opgeteld, dan zou ik nog geen 10 GB per maand gebruiken, dit dus een indicatie voor iets anders dan neem ik aan, ook nog dat niet werk op moment, ben hele dag zowat er achter. Info zoeken, struinen op tweedehands sites, En soms wat You Tube, lijkt me toch meer verbruik dan wat buienradar, wat iemand hier boven noemde. Maar desperate situations ask for desperate measures, ga maar gokken denk ik, zoals al zei. Net ook mobiele telefoon voor het eerst, die zoekt gewoon op internet, terwijl daar niet om vroeg zag ik gisteren, dat soort dingen opletten dat dat uitgeschakeld staat lijkt me. Wat hard van stapel aan het lopen met alles uitspuien hier, maar staat er alweer. Maar kan dicht verder wat mij betreft, moet knoop maar gewoon doorhakken. Bedankt alle aandacht maar weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
buienradar gebruikt niet zoveel ik denk dat je op de achtergrond e.e.a. had open staan of dat je niet hebt aangegeven dat je alleen update's wilt ontvangen via wifi.
 
De buienradar met zijn bewegende beelden gebruik héél erg veel.
 
Moet je net zoals ik tijdens een wandel vakantie in de bergen zo nu en dan eens de buienradar raadplegen op je Smartphone.................... de MB's / Giga's janken er doorheen bij gebruik van de buienradar. (Videcontent -zoals je zelf ook al aangeeft- is het sleutelwoord in deze)
Ik las dat al eerder van je, maar dat is eigenlijk niet mogelijk. De 'filmpjes' van buienradar zijn niet meer dan 12 foto's van 550 x 468 pixels. Dit is peanuts vergeleken met een echte video. Waarom je dan toch zo'n grote download had is mij een raadsel.
 
Ik las dat al eerder van je, maar dat is eigenlijk niet mogelijk. De 'filmpjes' van buienradar zijn niet meer dan 12 foto's van 550 x 468 pixels. Dit is peanuts vergeleken met een echte video. Waarom je dan toch zo'n grote download had is mij een raadsel.
Omdat als je je internet aan zet alle apps op de achtergrond gebruik gaan maken van het internet. Zoals jij al zegt is het onmogelijk dat Buienradar zo veel data verbruikt.
 
Zie nu ook actie ergens voor 20GB per/m, en bij ander 2GB extra per/m. Dus die 10GB waar ik eerst over had zal ook per maand zijn. Dan snap ik het allemaal tenminste weer wat, denk ik.
 
Mobiele abonnementen worden inderdaad uitgedrukt in maandelijkse bundels. met 10 GB voor een maand heb je dus 322MB per dag in een maand van 31 dagen.
weet niet hoe ik er bij kwam dat per dag was, indruk dat 10GB per dag was, en dan voor extra dan bij moest bestellen één of andere manier, maar laatste kan ook voor per maand gelden natuurlijk, net even gezocht of site kon vinden waar ik dacht dat te hebben gezien, maar weet het niet meer. Maar meer GB mogelijk voor natuurlijk meerbedrag, zoals u misschien ook weet, dus heb voor mezelf keuze wel beetje gemaakt ondertussen. En wat wijzer over héle gebeuren, wat toch wel prettig is, even vooraf.
 
Omdat als je je internet aan zet alle apps op de achtergrond gebruik gaan maken van het internet. Zoals jij al zegt is het onmogelijk dat Buienradar zo veel data verbruikt.
Reden dat ik het zo zeker weet is de datalimiet. De telefoon die ik heb is er een van mijn werkgever. Boven de 2 gig krijg ik een waarschuwing. Tijdens mijn ;laatste 'ernstige' vakantie in Kroatië had ik binnen enkele dagen die limiet al bereikt terwijl ik behalve de buienradar slechts wat mailtjes las / behandelde en teletekst berichtjes las.

Misschien dat de frequentie van mijn buienradarbezoek het e.e.a. qua datagebruik omhoog heeft gejaagd, want in de ochtend / middag en avond raadpleegde ik vrij frequent de buienradar.

Die datalimiet van 2 Gig per maand liet mij dus na enkele dagen in Kroatië redelijk over de bol krabben en nee, ondanks het feit dat ik graag een eredivisiewedstrijd kijk, heb ik mij daar tijdens mij vakantie niet aan bezondigd (op mijn smartphone).
 
Reden dat ik het zo zeker weet is de datalimiet. De telefoon die ik heb is er een van mijn werkgever. Boven de 2 gig krijg ik een waarschuwing. Tijdens mijn ;laatste 'ernstige' vakantie in Kroatië had ik binnen enkele dagen die limiet al bereikt terwijl ik behalve de buienradar slechts wat mailtjes las / behandelde en teletekst berichtjes las.

Misschien dat de frequentie van mijn buienradarbezoek het e.e.a. qua datagebruik omhoog heeft gejaagd, want in de ochtend / middag en avond raadpleegde ik vrij frequent de buienradar.

Die datalimiet van 2 Gig per maand liet mij dus na enkele dagen in Kroatië redelijk over de bol krabben en nee, ondanks het feit dat ik graag een eredivisiewedstrijd kijk, heb ik mij daar tijdens mij vakantie niet aan bezondigd (op mijn smartphone).
Ik ben volgens mij vrij helder en duidelijk in mijn bericht welke jij nu quote.
Herhalen ga ik niet aan beginnen. Voor de rest; meten is weten, de rest is enkel speculatie.
 
Dan is het wellicht aan te bevelen om woorden als 'onmogelijk' niet te gebruiken. Ik postte een bericht over een situatie die ik ervaren heb, m.a.w. het was / is dus mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan