• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost MacBook Air schijf bijna vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik heb in Dropbox op mijn Windows pc een paar grote bestanden (meer dan 20 GB) geplaatst, maar nu loopt bij synchronisatie de ssd van de MacBook Air vol. Er is nog maar ruim 7 GB over.
Ik heb op de pc deze bestanden alweer verwijderd uit Dropbox, maar de Mac heeft nu te weinig ruimte om te synchroniseren.
Ook handmatig verwijderen, ook de optie om direct te verwijderen, geeft deze melding:

1638350875591.png

Ik zit nu dus in een vicieuze cirkel...
Hoe kom ik daar uit?
 
De synchronisatie van Dropbox one way zetten dus alleen naar de cloud en niet naar je PC.
 
Daar is het nu wat te laat voor, helaas... Dropbox geeft geen sjoege op de Mac.
Op de pc is ruimte zat, maar de Mac heeft een ssd van 120 GB o.i.d.
 
Maak voor de zekerheid een kopie van je Dropbox bestanden naar een externe bron. Verwijder daarna Dropbox van je PC.
 
Van een vriend kreeg ik de volgende raad. Zal ik eerst eens proberen.
Het gaat namelijk maar om één map.

Mac opnieuw opstarten en shiftkey indrukken. Dan kom je in een veilige modus en laad dropbox niet. Dan kun je de map van dropbox leegmaken.
 
En de oplossing van vriend Fred (Mac-fan in hart en nieren) bracht de oplossing.
De bestanden konden worden verwijderd en na een herstart had ik opeens weer een vlot werkende MacBook!
 
Fijn dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan