• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Macbook opgestuurd ter reparatie .. nu kwijt door PostNL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther_v.S

Nieuw lid
Lid geworden
4 mei 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Een hele goede avond,

Een paar maanden geleden een macbook gekocht en deze werkte niet helemaal naar wens maar macbook vind ik altijd wel een fijne laptop maar er zaten wat klein foutjes in .. dus wilde ik deze ter reparatie aanbieden

Woensdag 17 Maart heb ik mijn Macbook ter reparatie aangeboden bij de Mediamarkt, deze heb ik verstuurd via de Hoogvliet met Post NL. Ik zou binnen deze binnen 15 werkdagen dus 3 weken terug retour moeten krijgen, maar na 1,5 week nog niets gehoord te hebben ben ik toch eens gaan bellen naar de Mediamarkt.

Door de klantenservice werd mij steeds verteld dat ze er achteraan zouden gaan maar daar hoorde ik steeds maar niets over, toen ben ik naar de winkel gegaan om verhaal te halen maar helaas zelfs toen kreeg ik geen informatie die ik wilde. Omdat ze het Track en Trace nummer die ik heb gekregen van de winkel waar ik deze heb ingeleverd nodig hadden maar ik deze niet meer had omdat ik deze met mijn stomme kop ben kwijt geraakt konden ze me niet verder helpen omdat ze niet zeker wisten of het waar was wat ik vertelde .. dit kon ik enigszins begrijpen maar ben dus gaan bellen naar PostNL om achter mijn Track en Trace nummer te komen.

Helaas kon Post NL mij hier niet mee helpen omdat pakketten die binnenkomen bij hun voor een antwoordnummer op één stapel gaan en in één keer worden verstuurd en de Track en Trace code dan vervalt.

Hierna nog een aantal keren contact gehad met beide partijen, zelf bij de Hoogvliet geweest voor camera beelden maar dat was al van te lang terug en die konden ze niet meer bekijken.


Post NL blijft zeggen dat Mediamarkt een onderzoek kan starten bij Post NL maar dat ze eventueel lastig zouden kunnen doen om de T&T code.. maar je zou zeggen de mogelijkheid is er dan wel als Post NL de mogelijkheid verteld nadat ik mijn verhaal heb verteld dat ik geen T&T nummer heb.

Als ik dit vertel aan de Mediamarkt zeggen ze dat dit niet mogelijk is zonder T&T code terwijl je zou zeggen dat als de pakketten op een stapel gaan die code vervalt dus ze daar ook niets meer aan hebben....

Oké, deze opties hebben dus niet gewerkt en zullen ook niet gaan werken na zo vaak proberen, mijn enige optie zou nog zijn dat ik via Find my iPhone kan zien waar de laptop is maar de laptop staat uit dus hooguit als deze geopend wordt kan ik zien waar deze zich bevind en heb ik een melding op het scherm laten zetten via Find my iPhone. Deze is dus niet gestolen lijkt mij omdat deze dan in ieder geval 1x geopend zal moeten worden of als deze is doorverkocht moet deze sowieso geopend zijn lijkt mij.

Owja en de verzekering doet er ook niets mee ...

Hele lastige kwestie dus en ik weet niet meer zo goed wat ik verder mee moet en alleen kom ik niet tot de oplossing, vandaar mijn verhaal hier en ik hoop dat jullie iemand kennen of dat jij degene bent die mij een tip kan geven of verder kan helpen!
 
Dat is een vervelende situatie waarin jij zit
Helaas zullen er weinig bruikbare tips zijn.
Want het is al jaren één grote puinhoop bij Postnl.
Pakketten en brieven die verdwijnen en ze doen er weinig tot niks aan en ze komen er nog mee weg ook.

Jij hebt de MacBook zeker ook niet verzekerd verstuurd?
De MediaMarkt heeft jou gevraagd de MacBook op te sturen? Zo ja dan moet de MediaMarkt een onderzoek laten starten, al denk ik dat daar weinig uitkomt en jij waarschijnlijk naar jou geld kunt fluiten.
 
Dat is een vervelende situatie waarin jij zit
Helaas zullen er weinig bruikbare tips zijn.
Want het is al jaren één grote puinhoop bij Postnl.
Pakketten en brieven die verdwijnen en ze doen er weinig tot niks aan en ze komen er nog mee weg ook.

Jij hebt de MacBook zeker ook niet verzekerd verstuurd?
De MediaMarkt heeft jou gevraagd de MacBook op te sturen? Zo ja dan moet de MediaMarkt een onderzoek laten starten, al denk ik dat daar weinig uitkomt en jij waarschijnlijk naar jou geld kunt fluiten.
Dat klopt .. ik heb de macbook ook niet verzekerd verstuurd, wat achteraf natuurlijk ook echt niet slim is met zo’n product! Maar daar kom je pas achter als het echt fout gaat..
 
ik zou zeggen ga terug naar de winkel waar jij deze heb binnen gedaan ... de kans is zeer klein maar bestaande dat zij nog het dubbel hebben van je T&T ... immers dienen zij je naam en adres te noteren als ook het tijdstip van het op te sturen verzending .. als zij van goede wil zijn en tevens ordelijk dan is er de kans dat zij dit nog hebben en je hiermee kunnen helpen .. this het proberen waart zou ik zeggen .
 
Je bent de klos, niet verzekerd en geen bewijzen, miss. staat er wat in de link wat je kunt gebruiken.
 
Track & Trace, heb je die na verzenden niet een keertje bezocht om te volgen ? Dan zou het in je browsergeschiedenis moeten (kunnen) staan.
Als ik in Firefox zoek naar 'Trace' zie ik zo alle Track & Trace van Postnl met de nummers.
 
ook in de edge browser geschiedenis vind men de track en trace terug van bv post.nl maar der word geen track en trace code vermeld.. wel ziet men een barcode en een referentie nummer
 
Staat het nummer ook niet in het URL ?
 
in de url staat de bar code gevolgd door de landcode en de postcode ..
*het ziet er dus naar uit dat de track en trace code dus gewoon de barcode is gevolgd door de land code en het postnummer .
 
Geen idee wat de barcode is ? Staat nergens in de e-mail. Bij mij staat er in de e-mail zelf een Track & Trace nummer zoals: 3SSQWA440395961
en die komt terug in het URL + NL + postcode.
 
De hoogvliet is jouw plaatselijke postagentschap neem ik aan.
en daar heb je jouw verzendlabel gekocht?

het zou mij verbazen als zij geen kopie van het t&t bonnetje kunnen printen als jij weet welke dag je hem hebt verzonden en naar welk adres.

tip maak dat label volgende keer online aan dat is goedkoper
je kan vrij lang bij je gegevens en het postagentschap kan evengoed het label voor je printen middels de streepjescode die je ontvangt van postnl
 
Hallo Esther, heb jij je e-mail al nagekeken voor de Track&Trace melding?
 
Je krijgt geen e-mail als je het pakket aangeeft bij een PostNL punt, alleen een papiertje met code.
 
Track & Trace, heb je die na verzenden niet een keertje bezocht om te volgen ? Dan zou het in je browsergeschiedenis moeten (kunnen) staan.
Als ik in Firefox zoek naar 'Trace' zie ik zo alle Track & Trace van Postnl met de nummers.

Ook hier gebeurd het zelfde zoals jij omschrijft.
Ik vind zo meerdere track and trace codes van de laatste weken terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan