• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MacBook Pro 15" 2009 HDD en ram upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRasing

Junior lid
Lid geworden
26 jun 2011
Waarderingsscore
0
Beste ncf'ers,

Ik heb een Apple MacBook pro mid 2009 ( 5.3 ) 15" laptop staan.
Met een HDD van slechts 320 gb, en een ram van 4 gb.

Nu wil ik de HDD upgraden. Heb al aan de hand van andere topics uitgevogeld hoe dat moet. Maar ik weet alleen niet welke HDD ik erin moet stoppen. Ik zit zelf te denken aan 750 of 1000 gb te denken. En met mijn kennis weet ik niet of een computer dat zomaar aankan. Ook weet ik niet precies welk model ik nodig heb.

Daarnaast wil ik ( omdat ik gebruik ga maken van wat zwaardere programma's ) het ram geheugen upgraden van 4 naar 8 gb. Ook hierbij weer, ik weet hoe het moet. Maar alleen niet welke ik moet hebben.

Kan ik dit ook gewoon in 1 keer allebei vervangen, of eerst het een. Aan en weer uit. En dan de ander?

Alvast mijn dank!

Je kan 2 x 4 Gb PC3-8500 DDR3 1066 MHz type RAM geheugen plaatsen.
Dat kan he hier (klik) lezen.
Harddisk is een 2,5 inch en dat kan je ook zien op de harddisk zelf dat erin zit.
750 Gb is ruim voldoende.

Eh - hoe bepaal jij dat voor een ander?
Ik heb geen Apple notebook, maar in mijn notebook zit nu bijna 2TB
Ik ga vanuit bij een gemiddelde gebruiker.
Natuurlijk kan je meer GB harddisk nemen.

Heel erg bedankt iedereen!
Dus deze geheugen chips moeten werken?
En voor de harde schijf kan ik deze bijvoorbeeld nemen?

Heel erg bedankt weer.
En de computer, die wordt hier aanzienlijk sneller van ( eventueel icm met een hdd van 1tb )?

Als je echt een snelle HD wil hebben, dan ga je voor de Seagate 750GB hybride HD - met 8GB Nandflashgeheugen.

En waar is die te koop, in Europa? Heb alleen maar Amerikaanse websites gevonden.
En kwa geluid, maakt hij veel herrie, of niet?

Of je zet er een SSD in van 512GB. Is niet erg groot maar wel erg snel.
Ikzelf heb ook een Macbook pro 15" en merk inderdaad dat 4GB werkgeheugen erg weinig is.

Ik ben zelf van plan om er een SSD van 215GB (o.i.d) er in te zetten, mijn RAM upgraden naar 8GB. En al mijn data op een externe HDD zetten.

Ik zie het helaas niet zo zitten om altijd een externe hd mee te nemen, ga dat ook gegarandeerd een aantal keer vergeten.
Ik neem mijn laptop ook eigenlijk naar bijna alles mee, dus dan is zo'n ding ook niet erg handig.

De aangerade RAM chips heb ik besteld. Ook zo'n ding om de gegevens van de ene hd naar de andere hd te kopiren, nu alleen nog een hd zelf.

Ik had hem duurder verwacht. Hoe dan ook, deze komt ook op de bestellijst te staan!

Zal vanavond ook even een donatie doen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan