• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies MacBook Pro geen verbinding internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oudje40

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ziggo modem. In netwerk hebben wij computer windows 7, samsung galaxy tab, ipad en telefoons. Overal verbinding met internet prima, maar Mac laat het afweten. Kent de verbinding niet, zegt wel verbonden met internet maar geen internet verbinding. Hoe dit op te lossen?
 
Hallo Oudje40
Allereerst welkom hier op het forum!
Heb je dit zowel draadloos als met kabel?
Heb je het Ziggo modem al eens van het stroom gehaald?
Welke versie draait er op de Mac?
Apple heeft een test voor wifi om te kijken waar het probleem aan kan liggen. https://support.apple.com/nl-nl/HT202663
 
Hallo Oudje40
Allereerst welkom hier op het forum!
Heb je dit zowel draadloos als met kabel?
Heb je het Ziggo modem al eens van het stroom gehaald?
Welke versie draait er op de Mac?
Apple heeft een test voor wifi om te kijken waar het probleem aan kan liggen. https://support.apple.com/nl-nl/HT202663
Probleem draadloos. Kan op Mac niet op internet kan het daar dus niet op uitzoeken. MAC OS High Sierra. Heb modem verschillende malen van stroom afgehaald met zelfde resultaat. Krijg bij wifi "heeft geen ip-a dre ekan geen internetverbinding tot stand brengen"
 
Laatst bewerkt:
controleer eens of de tijdzone offset wel goed ingesteld is van je ziggo modem ...
dit doe je vervolgens door in te loggen op je ziggo router en bij de geavanceerde instellingen > Time > Timezone Offset naar +2h zetten.
 
Je kunt de wifi test zonder internet uitvoeren.

Analyseer de draadloze omgeving
De Mac kan Wifiprobleemoplossing gebruiken om extra analyses te maken.

  1. Sluit alle apps die open staan en maak indien mogelijk verbinding met het wifinetwerk.
  2. Houd de Option-toets ingedrukt en kies 'Open Wifiprobleemoplossing' in het menu 'Wifistatus'
    yosemite-disconnected_icon.png
    .
  3. Voer de naam en het wachtwoord van een beheerder in wanneer hierom wordt gevraagd.
Wifiprobleemoplossing begint met de analyse van de draadloze omgeving:
 
Dank je voor het meedenken. Heb dit allemaal al geprobeerd. Geen oplossing. Heb in router gekeken. Zie wel 192.168.178.11 staan. Mac geeft aan dit ook als verbinding te gebruiken alleen de verbi nding werkt niet. Komt woensdag een installateur van ziggo voor een nieuw modem misschien dat het daarna wel in orde komt. Had ook de backup van de mac geprobeerd, bleef uren draaien maar kwam niet verder. Bleef ook ergens op steken. Kan de mac misschien ook nog met een soort kabel rechtstreeks op het modem aangesloten worden, waardoor het probleem misschien op te lossen is, zonder alle andere app. in de war raken?
 
Geen hij dan ook geen foutmelding dat je dit probeert?

Ja je kunt probleemloos een lan kabel aansluiten, daar hebben apps op de computer geen last van.
Dan kun je eens kijken of dat wel gewoon werkt.
 
Hier in de video vindt je enkele mogelijke oplossingen om de wifi weer werkend te krijgen.
 
Je kan de MAC eens een vast ip adres geven. Kijken of je dan wel verbinding hebt.
 
bedankt allemaal voor de tips. Probleem is opgelost. Heb een nieuw modem ontvangen van Ziggo.
 
Prima geregeld! Fijn dat je nu met je MacBook weer op internet kunt.
 
Mooi dat het is opgelost!
 
Mooi, dat betekent weer een probleem uit de wereld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan