• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

macintosh apple bestanden naar windows converterer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dik22

Nieuw lid
Lid geworden
28 jan 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb oude apple macintosh bestanden die wil ik converteren naar windows, is dat mogelijk en is daar een programma voor?
 
Hoe oud is jou Mac eigenlijk?
Want als ik het goed begrijp heb jij een hele oude Macintosh en ik weet niet of dit gaat werken.
Dit omdat het mogelijk niet wordt ondersteunt.
Maar ik heb daar eigenlijk ook geen ervaring mee.
Hier kun je verschillende sites vinden, ik weet alleen niet of dit werkt voor jou.
Hoe oud is jou Mac eigenlijk?
Want als ik het goed begrijp heb jij een hele oude Macintosh en ik weet niet of dit gaat werken.
Dit omdat het mogelijk niet wordt ondersteunt.
Maar ik heb daar eigenlijk ook geen ervaring mee.
Hier kun je verschillende sites vinden, ik weet alleen niet of dit werkt voor jou.
https://www.google.nl/search?ei=c95....0...1c.1.64.psy-ab..1.2.191....0.AskCs9Ami34
Het is een apparaat uit 1988 en het gaat om exel bestanden die ik wil overzetten.
 
Het is een apparaat uit 1988 en wil de exel bestanden overzetten naar windows
 
Het is een apparaat uit 1988 en wil de exel bestanden overzetten naar windows

Je zou het eens kunnen uit proberen, maar ik weet niet of Windows dit wel ondersteunt.
Heb jij een optie om een test floppy te maken?
Niet dat er bestanden beschadigd raken en jij helemaal niets meer hebt.
 
Omdat dit geen handleiding maar een vraag is heb ik dit topic verplaatst naar overige Windows versies.
 
@ Dik22,

Probeer het volgende:
Formatteer een USB-stick naar exFat.
Plaatst vervolgens de bestanden op de USB-stick.
Koppel de USB-stick af van de Mac-computer en sluit aan de Windows-computer.
 
Na de terugkeer van Steve Jobs bij Apple werd de iMac G3 ontwikkeld. Deze terugkeer naar Apples klassieke alles-in-eenconcept verscheen in 1998. De computer had een semi-transparante behuizing in de kleur Bondi Blue, met een bijpassend toetsenbord en een geheel ronde eenknopsmuis. Destijds werd het als zeer opmerkelijk beschouwd dat het apparaat geen diskettestation bevatte. Die werd door Jobs als overbodig en ouderwets beschouwd. Tot ongenoegen van vele Applegebruikers waren ook de SCSI-interface en Apple Desktop Bus weggelaten. Dit betekende dat randapparatuur alleen kon worden aangesloten via USB of ethernet. Destijds werd dit gezien als een radicale zet van Apple, omdat SCSI als de norm gold en USB nog maar weinig geschikte randapparatuur kende. Ironisch genoeg heeft de iMac hierdoor juist sterk bijgedragen aan de popularisering van de USB-standaard.


Bron.

En exFat van Microsoft zal die Macintosh ook niet herkennen.
Waarom niet?
Ik heb hier tig exFat USB-sticks die heen en weer op de macOS-computer en Windows OS-computer wordt aangesloten.
 
Universal Serial Bus (Universele Seriële Bus), meestal aangeduid met het initiaalwoord USB, is een standaard voor de aansluiting van randapparatuur op computers.
Het vervangt de langzamere parallelle en seriële poorten, voornamelijk doordat de snelheid van gegevensoverdracht met USB veel groter is. De standaard is vastgesteld door Intel en protocolversie 1.0 werd in 1996 geïntroduceerd. Met behulp van de gestandaardiseerde USB-poort konden hardwarefabrikanten producten maken die compatibel waren met zowel pc's als Macs. Naast randapparatuur voor computers worden verschillende typen microcontrollers voorzien van een USB-poort, bijvoorbeeld om hun toepassing binnen computers en embedded systems te vereenvoudigen.
Een bijkomend voordeel van USB is, dat deze de stroomvoorziening van de aangesloten randapparatuur kan verzorgen. Ook kan USB-apparatuur aangesloten worden zonder de computer te hoeven herstarten — dit wordt hotplugging genoemd.
Hoewel in de naam het woord bus voorkomt, is USB strikt genomen geen bus, omdat er zonder hub maar één apparaat per poort aangesloten kan worden.

BRON
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan