• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mail app schiet naar achtergrond op iPad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
De oude (2014) iPad mini van een (eveneens oude) vriendin heeft opeens het probleem dat de Mail app heel snel opent en dan opeens verdwijnt. Bij dubbellklikken/-tappen op de home knop is blijkt dat Mail wel actief is en dat deze dan ook de op dat moment geopende email laat zien. Na een tap daarop komt deze heel even in beeld en verdwijnt dan weer naar de achtergrond.
Onze vriendin (78 jaar) is inmiddels redelijk in paniek, ondanks onze troostende woorden...

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Heeft de app of de tablet een update gehad?
Heeft zij nog de inlog gegevens van de mail app?
Want als dat zo is, zou ik de app eens verwijderen en erop nieuw opzetten, misschien dat het probleem dan weg is.
 
Nee, updates zijn, vanwege de leeftijd van de iPad, niet meer mogelijk. Gaat tot versie 9.xx of zoiets.
Volgens mij kan de app zelfs helemaal niet verwijderd worden.
Misschien moet ik een reservekopie terugzetten.
 
Welke ios draait er op de tablet?
 
Helaas kan ik niet vinden hoe dit te herstellen is.
Want zoals jij al aangeeft is verwijderen geen optie.
 
Vaak helpt het om te dubbel drukken op de home knop. De apps die niet gesloten zijn worden dan zichtbaar naast elkaar. Doornmaat boven te vegen op een app sluit deze.

Nogmaals op de home knop drukken om terug te keren naar het beginscherm en de mail app kun je weer starten. Hij wordt nu opnieuw geopend.

Een andere oplossing is een geforceerde harde reset. Home knop en slaapstand knop tegelijk indrukken en vast houden. De iPad sluit na een aantal seconden (kan even duren) af (scherm wordt zwart).
 
Beste Jan,

Het is niet wenselijk om te reageren op oude topics.
Dus zou het fijn zijn dat je even kijkt wanneer er voor het laatst is gereageerd, voordat je een oplossing geeft :)
 
Er zal vast nog wel iemand zijn die er wat aan heeft toch?
 
Altijd prettig dat leden anderen willen helpen, maar het blijft ongewenst. Zie ook de forum regels daarover ;)
Zie punt 11 Sticky - Forum Reglement
 
Dan kan een topic beter op slot als er niet meer op gereageerd mag worden.
 
Zo lang een Topicstarter niet heeft gereageerd dat het is opgelost laat ik een topic zeker open.
Maar ik heb er geen moeite mee als er na 4 of 6 weken nog ergens wordt gereageerd, maar 4 maanden is wel veel.
 
Excuses, ik dacht dat een onbeantwoord topic op den duur vanzelf gesloten zou worden.
De "oude" vriendin heeft ook niet meer gereageerd, dus ik vermoed dat ze zelf een oplossing heeft gevonden.
Dit topic kan dus worden gesloten.
 
Dan zal ik hem sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan