• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mail app

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik gebruik windows 10 fall creators update (versie 1709) en mail app.

Vandaag keek ik in mijn Postvak In en zag dat al mijn berichten waren verdwenen.

Is dat normaal? Hoe krijg ik die berichten weer terug.
 
Wat voor email adres gebruik jij daarvoor is dat een outlook of hotmail adres?
Zo ja log dan hier eens in www.outlook.com
Wat de mails staan op een server dus kunnen ze niet ineens weg zijn.
 
Ik gebruik de IMAP mail van Ziggo.
 
Dus een mail adres van Ziggo?
Kun je jou mail hier wel terug vinden?
https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin

Mocht dat wel zo zijn, kan het zijn dat je Windows mail opnieuw moet instellen.
 
Het antwoord is ja. Dus ik hoef mail app van windows niet opnieuw in te stellen.
Ik kreeg zojuist een mail bericht van iex.nl. Dus alles werkt.
Maar ik heb begrepen dat in mail app de berichten slechts 1 maand worden bewaard en daarna worden verwijderd. Is dat zo?
Ik heb een PC en een laptop en bij beiden zijn opeens de berichten verdwenen.
Hoe voorkom je dat.
 
Ik zit ook bij Ziggo en heb Thunderbird als IMAP ingesteld.
En bij worden geen berichten automatisch verwijderd na 30 dertig dagen.

Zijn de instellingen voor IMAP-ontvangst wel goed ingesteld?

Kijk anders eens naar de eM-Client - een geweldige Mailclliënt en heb je maar één of twee e-mailaccounts, dan kan je deze e-mailclient gratis blijven gebruiken.

Info - Outlook gebruikers opgelet - eM Client

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
 
Ik zit ook bij Ziggo en heb Thunderbird als IMAP ingesteld.
En bij worden geen berichten automatisch verwijderd na 30 dertig dagen.

Zijn de instellingen voor IMAP-ontvangst wel goed ingesteld?

Kijk anders eens naar de eM-Client - een geweldige Mailclliënt en heb je maar één of twee e-mailaccounts, dan kan je deze e-mailclient gratis blijven gebruiken.

Info - Outlook gebruikers opgelet - eM Client

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
 
Ik heb daarvoor nooit geen problemen mee gehad. IMAP Ziggo werkte altijd goed. Maar sinds de laatste update van windows (versie 1709) merk ik vandaag opeens de lege postvak in.
Terwijl ik deze post schrijf krijg ik 2 mail berichten binnen. Ik zie dat op mijn taakbalk bij pictogram mail.
Hebben andere deelnemers/leden van dit forum dit fenomeen ook?
 
Het antwoord is ja. Dus ik hoef mail app van windows niet opnieuw in te stellen.
Ik kreeg zojuist een mail bericht van iex.nl. Dus alles werkt.
Maar ik heb begrepen dat in mail app de berichten slechts 1 maand worden bewaard en daarna worden verwijderd. Is dat zo?
Ik heb een PC en een laptop en bij beiden zijn opeens de berichten verdwenen.
Hoe voorkom je dat.

Ja 30 dagen is vaak heel normaal, daarom doe ik belangrijke mails in het archief.
Ik gebruik zelf de online versie van Outlook, dus dat staan niet op mijn laptop.
Dus geen last van verdwenen mails.
 
Als je een IMAP instelling hebt dan worden GEEN berichten bijgehouden/bewaard/verwijderd op je pc, alles zit op de server van - in dit geval - Ziggo. Ik zou in de mail app die account er volledig uitgooien, mail app afsluiten en herstarten en account opnieuw inbrengen. Nadien de instellingen eens goed overlopen en waar nodig aanpassen.
Of zoals gemeld kiezen voor een ander mail-programma of online webmail.
 
Als je een IMAP instelling hebt dan worden GEEN berichten bijgehouden/bewaard/verwijderd op je pc, alles zit op de server van - in dit geval - Ziggo. Ik zou in de mail app die account er volledig uitgooien, mail app afsluiten en herstarten en account opnieuw inbrengen. Nadien de instellingen eens goed overlopen en waar nodig aanpassen.
Of zoals gemeld kiezen voor een ander mail-programma of online webmail.
 
Maar ik heb begrepen dat in mail app de berichten slechts 1 maand worden bewaard en daarna worden verwijderd. Is dat zo?
Dat klopt niet helemaal. Standaard worden in de app Mail van Windows 10 per e-mailaccount alleen de berichten van de laatste 30 dagen getoond. Oudere berichten worden niet verwijderd; ze worden alleen niet getoond.

Ik vind die app Mail een onding, maar ik heb hem wel eens bekeken, omdat iemand anders op dit forum er een vraag over had gesteld.
Via de Instellingen van de app Mail kun je instellen dat je altijd ALLE e-mails wilt zien, dus niet alleen die van de laatste 30 dagen.
Zie daarvoor dit topic: Windows 10 app Mail verwijderd mail na een maand
 
Account verwijderd en opnieuw de pc herstart.
Alleen de twee nieuwe berichten te zien en de oude zijn niet meer terug gekomen.
 
@ikkwav Ik denk dat je mijn bericht gemist hebt, omdat jij ongeveer tegelijk met mij postte. Kijk nog even naar post #12 in dit topic.
 
Ik heb post #12 gelezen ben er nu mee bezig. Maar het duurt wel heel lang.
Hoe lang kan het duren?
 
Ik schreef al dat het lang kan duren:

En let op! Dan wacht je... En je wacht nog wat langer. Sluit dat venster niet!
Wacht totdat de synchronisatie voltooid is. Aan die 'lopende' stippeltjes bovenin dat venster zie je dat de synchronisatie nog bezig is.
Hoe lang dat duurt is afhankelijk van de hoeveelheid berichten.
Het venster Account-instellingen verdwijnt vanzelf wanneer de synchronisatie voltooid is.
Als het goed is, zie je daarna ook de berichten die ouder dan een maand zijn.
 
Ik ben geduldig. Ik zal het resultaat hier melden. Ik denk dat het in de loop van de middag wordt.
 
Ik heb post #12 gelezen ben er nu mee bezig. Maar het duurt wel heel lang.
Hoe lang kan het duren?

Dat soort dingen kosten tijd.
Het ligt er ook aan hoeveel berichten erin staan.
 
De PC is nog bezig.
 
Kun je zien of hij al wel iets heeft gedaan?
Heb jij veel mail bewaard die hij moet terug halen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan