• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky mail meenemen naar nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
hoe neem ik mijn bewaarde emails mee naar een nieuwe computer?
 
Welk is je mail programma en hoe heb je je mails bewaard? Iets meer info is soms wel handig :p
 
Mozilla Thunderbird is mijn email programma. Daar heb ik drie verschillende accounts in. Heb ook meerdere mapjes gemaakt om daar mails in te bewaren.
 
Ik heb nooit met Mozilla Thunderbird gewerkt, maar ik denk je toch een 100% antwoord te kunnen geven als jij mij antwoord geeft op de volgende vraag:

Kun jij je mail op alle computers / smartphones lezen waarop je met je account inlogt en zo ja, als je (bijv.) op een Smartphone een mailtje verwijderd, is dat dan ook op je machine thuis verwijderd?
 
Ik heb nooit met Mozilla Thunderbird gewerkt, maar ik denk je toch een 100% antwoord te kunnen geven als jij mij antwoord geeft op de volgende vraag:

Kun jij je mail op alle computers / smartphones lezen waarop je met je account inlogt en zo ja, als je (bijv.) op een Smartphone een mailtje verwijderd, is dat dan ook op je machine thuis verwijderd?
ik krijg mijn email ook op mijn smartphone en als ik daar iets verwijderd is het ook weg
 
Heb je de link bekeken die Veng plaatste?

Door die link ben ik aan het twijfelen geslagen. Ik ging er vanuit dat wanneer jij "Ja" zou antwoorden op mijn vraag, (wat je dus ook deed) Mozilla Thunderbird een beetje hetzelfde zou werken als Microsoft. Dit zou weer dan weer hebben betekend dat je helemaal niets 'mee zou hoeven nemen' naar een andere computer omdat, eenmaal Mozilla Thunderbird op je nieuwe machine geïnstalleerd, bij de eerste keer contact maken, alles automatisch weer beschikbaar zou zijn omdat al je data op de servers van Mozilla wordt bewaard. Door het bericht van Veng word ik nu wat terughoudender met deze stelllng.
 
Thunderbird werkt met een profilen, waarin alles wordt opgeslagen. Ga in Thunderbird naar naar een emailadres(vet) en klik rechts en daarna op instellingen. klik op serverinstellingen. Onderin staat bij lokale map het bij het emailadres horende profiel. Dat moet je kopieren naar de nieuwe omgeving. Trouwens, op internet staat heel veel informatie hoe je email van TB naar een andere computer overbrengt.
 
Als je zogenaamde IMAP mailboxen hebt dan zullen je mails bij instellen van de accounts op je nieuwe computer allemaal weer worden opgehaald.

Als je de mail ook op je telefoon hebt dan wordt het meestal gebruik gemaakt van IMAP. Dit moet je echter nog wel even controleren.

Waar heb je de mailboxen precies? Zijn het Gmail boxen of andere (bijvoorbeeld Ziggo of Outlook)?
 
bedankt allemaal, ga het e.e.a. proberen. meldt me wel met het resultaat
 
nou dat met het overbrengen van die profielen dat ging niet zo, maar toen ik mijn account op de nieuwe pc aanmaakte kwamen alle email's weer binnen, ook die ik in een aparte map bewaard had. Geweldig, kan dit programma iedereen aanbevelen.
 
Da's idd. wat ik in bericht 7 bedoelde.
 
Voor back-ups gebruik ik al jarenlang Mozillabackup, het wordt niet meer verder ontwikkeld. Geregeld maak ik backups die ik in geval van problemen of na herinstallatie van Thunderbird terug plaatst, alle instellingen, profielen en mails worden dan teruggeplaatst.
Zeker na het ontvangen van een belangrijke mail, maak ik ook een nieuwe back-up.
 
Fijn om te lezen dat je uitdaging daarmee tot een goed einde is gekomen!

Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan