• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mail niet meer te bereiken in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepperke

Junior lid
Lid geworden
6 dec 2013
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Ik heb een gigantisch probleem. ik kom niet meer bij mijn mail in windows 10.
Ik heb het formulier account herstellen ingevuld en ik krijg een geautomatiseerd antwoord dat ik onvoldoende gegevens heb ingevuld. hier kom ik echter niet mee verder. Wat kan ik doen om weer terug te komen in mijn mail?
 
Begin eerst eens met vertellen van welke provider je mail hebt en hoe de problemen zijn ontstaan. Want nu kunnen we behalve zeggen dat je meer of de juiste gegevens moet invullen op het account herstellen formulier niets zinnigs zeggen.
 
Sorry voor de gebrekkige informatie, ik ben maar een computerkneusje.
Ik gebruik outlook. Ik heb maar een email adres opgegeven omdat ik er gewoon niet meer wist en mijn creditcardgegevens, maar dat is dus blijkbaar niet genoeg.
 
Ok, outlook heb je in twee smaken, een applicatie op je computer, en een website die outlook heet. Allebei zijn ze van Microsoft. Welke gebruik je? Gebruik je een webbrowser (Chrome, firefox, Edge) om bij je mail programma te komen, of via het startmenu?
 
Een applicatie. startmenu.
 
Creditcard gegevens invullen om een e-mailaccount te herstellen???
Dit riekt naar phising, malware, virus, ransomware en allerlei andere zaken waarmee je niets van doen wilt hebben!!!!
Zou als eerste het rekeningoverzicht van de creditcard gaan bekijken (op een andere pc) of daar geen 'enge' dingen in staan.
Zou in elk geval (voorlopig) niets meer doen (lees gegevens verzenden) om het account te herstellen.

Eerst maar eens scannen op virussen en dergelijke
 
Nee volgens mij klopt het wel want ze reagen eerst of je wel eens iets gekocht bij hun en dan met welke ceditcard, Je hoeft overigens alleen maar de laatste 4 cijfers in te vullen.
 
Creditcard gegevens invullen om een e-mailaccount te herstellen???
Dit riekt naar phising, malware, virus, ransomware en allerlei andere zaken waarmee je niets van doen wilt hebben!!!!
Zou als eerste het rekeningoverzicht van de creditcard gaan bekijken (op een andere pc) of daar geen 'enge' dingen in staan.
Zou in elk geval (voorlopig) niets meer doen (lees gegevens verzenden) om het account te herstellen.

Eerst maar eens scannen op virussen en dergelijke
Dat klopt inderdaad wel.

Helaas is mijn ervaring dat het maar zelden lukt om 'voldoende' informatie te geven zodat je je emailaccount kan resetten. Heb je geen idee wat het wachtwoord ervan is? Kan je eens proberen inloggen via Outlook – free personal email and calendar from Microsoft Evtl. wachtwoordherstel via die weg proberen. Als dat ook niet lukt heeft het er alle schijn van dat je gehackt bent en de hacker ook je beveiligingsinformatie heeft aangepast. In dat laatste geval kan je dus helemaal niets.
 
Hallo Dave ,
Lukt dus niet.
 
Betekend dit dat ik alles kwijt ben? Geen enkele mogelijkheid meer heb om dit op te lossen?
 
Ik denk dat de kans klein is dat het is op te lossen.
Als jij jou email-adres en wachtwoord invult wat geeft hij dan aan?
 
Help ons uw account te beschermen en dan een knop bevestigen.
 
Krijg je dan ook dit te zien?

Help ons uw account te beschermen
Er is vreemde activiteit gedetecteerd op uw Microsoft-account (mijn email adress) of u denkt dat uw referenties gevaar lopen.
U wordt gevraagd om uw identiteit te verifiëren en uw wachtwoord te wijzigen om veiligheidsredenen en om ervoor te zorgen dat alleen u toegang hebt tot uw account.


 
Heb je in dit bewuste mailaccount geen hersteladres en/of telefoonnummer ingegeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan