• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost mails van contactformulier - afzender niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik ben bezig met een wordpress site en ik heb een contactformulier geplaatst. Wat ik raar vind, is dat de mails vanaf het contactformulier niet met de afzendernaam (From name) getoond worden in Thunderbird, maar in plaats daarvan met het afzender e-mailadres. In de alert voor nieuwe mail in Thunderbird is de afzendernaam wel even te zien. Van alle overige binnenkomende e-mail binnen Thunderbird wordt wel de afzendernaam getoond.

Binnen wordpress gebruik ik de plugin WP-Mail-SMTP. Hierin staat de afzendernaam goed ingesteld, en ook in de plugin WP Forms (deze is voor het opzetten van het contactformulier).
 
Je schrijft dat je de from-name goed ingesteld hebt.
Heb je ook de "force from name" aangevinkt? Dat wordt wel geadviseerd maar ik weet niet of je dat ook gedaan hebt.
 
Verzendernaam afdwingen heb ik eerder geprobeerd en net ook weer, maar helpt niet.
 
Probleem is inmiddels opgelost. In Thunderbird werd wel de Correspondenten-kolom getoond, echter niet de Van-kolom. Nu ik de Van-kolom heb toegevoegd aan de kolommen in het e-mailvenster, is de afzendernaam gewoon zichtbaar.

Gek genoeg is de default instelling van TB dus de Correspondenten-kolom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan