• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Malware Protection Test March 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant en de tabelletjes laten tevens zien dat het door sommigen bejubelde Microsoft AV iets van een (lagere) middenmoter is.
Maar eerlijk is eerlijk, het wordt gratis met het OS geleverd, echter er zijn merken die keer op keer, jaar in jaar uit, goed tot uitstekend scoren terwijl ze maar een paar tientjes kosten. Iedereen mag zijn / haar eigen keuzes maken.

Daarnaast, vreemd om te zien dat Panda zo slecht 'scoort'. Een paar jaar geleden werd ook daar door velen de loftrompet over geblazen.

Ik vermoed dat het AV progje dat zijn heuristic scannen op orde heeft, altijd een van de betere zal zijn. Dat er dan zo nu en dan FP's zijn moeten we dan maar accepteren.

Daarbij aannemend dat het progje de bestaande ellende netjes detecteert.
 
Laatst bewerkt:
Een andere test van AV Comparatives, maar de resultaten lijken me nieuwer (juli-nov):
 
Volgens mij zijn er een paar verschillen tussen free en betaald:
Betaald krijg je soms meer ondersteuning
Betaald heeft vaak meer freatures
Betaald heeft soms minder adds/pop-ups
Als je dat allemaal niet belangrijk vindt is free prima. De engines en definitiefiles zullen wel gelijk zijn.
 
Klopt, als ik naar mijn betaalde versie van mijn AV progje kijk dan zitten daar dingen bij als een soort van elektronische portemonnee (101% veilig bankieren etc. etc.) en daarnaast o.a. div. cleaning tooltjes plus nog enkele andere opties zoals een soort van 'kinderslot' voor bepaalde websites. De gratis versie van het progje heeft dat soort mogelijkheden niet.

Zoals ik hierboven al schreef denk ik dat het merk dat zijn heuristic scannen het best voor elkaar heeft, al snel tot een van de betere wordt uitgeroepen. De oudere virussen zullen de meesten wel herkennen, maar juist in de splinternieuwe en / of gemuteerde oudere virussen, schuilt wellicht het grootste gevaar.

Kijk je bijv. daarnaast naar een progje als Mbam, dan heeft de gratis versie 'slechts' 1 feature, terwijl de betaalde versie daarnaast nog een stuk of 7 andere features heeft. Nu is Mbam in mijn optiek (nog steeds) geen volwaardig AV tooltje al propageerden ze dat een jaar of 1,5 geleden wel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan