• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Malwarebytes 3 niet compatibel met KIS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik kreeg vandaag de melding dat er een update is voor Kaspersky Internet Security 18.
Bij installatie werd de melding gegeven dat er incompatibele software was gevonden (MBAM 3) en dat deze na opnieuw opstarten verwijderd zou worden. Daarna zou de installatie verder gaan.
Daarna komt de installatieprocedure in een loop: er is incompatibele software gevonden, er moet opnieuw opgestart worden etc.
Ik kan natuurlijk handmatig MBAM deïnstalleren (ik gebruik overigens de gratis versie), maar ik vind het een handig programma naast KIS.
De vraag is nu dan ook of ik na updaten van KIS opnieuw MBAM kan installeren?
 
Malwarebytes zit al aan versie 4.0.4 en dan is het normaal dat jij de melding krijgt van incompatibele software .
 
Ik heb MBAM 3 verwijderd en daarna de update naar KIS 20 gedaan. Wel drie keer moeten herstarten, maar het werkt. Morgen maar eens zien of MBAM 4 geïnstalleerd kan worden.
 
Malwarebytes zit al aan versie 4.0.4 en dan is het normaal dat jij de melding krijgt van incompatibele software .

Ik geloof niet dat ik dit helemaal snap. Waarom zou Kaspersky moeite hebben met Mbam 3? Ik heb in mijn 'leven' al een stuk of 5 betaalde scanners gehad en sinds de laatste 8 jaar één en dezelfde (Bitdefender) en nog nooit heeft er ook maar eentje gepiept als ik een verouderde Mbam op mijn machine had. Waarom ook zou het een antivirusscanner ook maar iets boeien dat er op een machine een (oude) versie van Mbam draait?

Tenzij Mbam gaat doen waar ze eind 2017 hoog mee van de toren bliezen : een volwaardige virusscanner worden. Dan ligt de zaak mogelijk iets anders, want dan zouden er 2 volwaardige virusscanners op een machine draaien en dat is voor zover ik weet nog nooit een zalige constructie geweest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan