• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Malwarebytes heeft nu ook een browser extensie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.774
Waarderingsscore
1.400
Malwarebytes-tool blokkeert advertenties, clickbait en malware

Anti-malwarebedrijf Malwarebytes heeft een gratis browser-extensie gelanceerd die advertenties, clickbait, malware, pop-ups en scams blokkeert. De extensie zou gebruikers niet alleen tegen allerlei dreigingen beschermen, ook zorgt het ervoor dat websites sneller worden geladen.
Volgens de malwarebestrijder downloaden populaire websites veel ongewenste content in de achtergrond, waaronder clickbait-artikelen en advertenties. Door die te filteren zouden websites sneller worden geladen. De extensie blokkeert zowel clickbait-content alsmede websites die "dubieus gedrag" vertonen. Verder moet de extensie bescherming bieden tegen malware, phishingsites, browserlockers, helpdeskfraude en 'potentieel ongewenste programma's', zoals toolbars en pop-ups. De extensie bevindt zich nog in de betafase en is beschikbaar voor Chrome en Firefox.

Bron Security.nl
 
Ik hou het voorlopig nog op de McAfee webadvisor - maar ben wel benieuwd naar de ervaringen die anderen opdoen met de Malwarebytes Browser Extension.
 
Ik ben aan het twijfelen of ik hem moet gaan gebruiken.
Ik heb Bitdefender en Malwarebytes hier draaien en die kijken ook al mee.
Maar toch ben ik ook benieuwd of dit nog een extra bescherming geeft.
 
Hallo aarie25,

Als je een actieve Malwarebytes hebt, zou ik deze extensie zeer zeker weglaten.

Ik heb hem wel toegevoegd, maar ik merk nog niets. :)
 
Hallo Leon,

Ja dat was mij eerste idee ook.
Zeker omdat Bitdefender altijd goed zijn werkt doet.
 
Toegevoegd aan Chrome op de Macbook Air en FF op de desktop.
 
Wil je laten weten of het goed werkt?
 
Hopelijk doet het ook wat het belooft.
Merkt je nog verschil in snelheid?
 
Nee. Heeft één keer een melding gegeven (vals alarm, gelukkig).
 
Ik zal eens kijken of ik het eens ga uittesten, maar ik heb al de premium Malwarebytes, dus ik vraag mij af of dit dan nog een extra toevoeging is.
 
Ik denk het niet. Ik de gratis versie, die ik om de paar dagen laat draaien.
In combinatie met Kaspersky Internet Security gaat het tot nu toe goed.
 
Ik denk het niet. Ik de gratis versie, die ik om de paar dagen laat draaien.
In combinatie met Kaspersky Internet Security gaat het tot nu toe goed.

De beste beveiliging ben je altijd zelf.
Dus als je zelf goed oplet wat je doet en alles up to date houd ben je al op de goede weg.
Maar ik ben zelf toch altijd blij met mijn extra bescherming.
 
Waarom zou je iets gebruiken wat aangeeft of je al dan niet een veilige website bezoekt? Daar kan je toch ook zelf naar kijken voordat je er op klikt.
 
Och, zolang het de snelheid niet beïnvloedt vind ik het een aardige aanvulling op uBlock Origin en KIS.
Ik gebruik de gratis versie van MBAM ook naast KIS.
Grappig genoeg vond de MBAM-extensie de portal van onze accountant (MTH) maar verdacht... ;)
Deze heb ik uiteraard bij de uitzonderingen gezet.
 
Na de tweede valse positieve melding heb ik de extensie verwijderd.
 
Waarom zou je iets gebruiken wat aangeeft of je al dan niet een veilige website bezoekt? Daar kan je toch ook zelf naar kijken voordat je er op klikt.

Waarschijnlijk heb jij het eerste bericht niet gelezen of niet goed. Want het doet meer dan alleen aangeven of een site veilig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan