• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Malwarebytes scan duurt extreem lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij lijkt het nog te vroeg om Avira al te verwijderen. Als er twee virusscanners gelijktijdig actief zijn kan dat tot flinke vertraging leiden, maar dat heb je nog niet laten zien. Je hebt wel een screenschot laten zien van welke firewal er gebruikt wordt wordt, maar dat is niet het plaatje van welke virusscanner je gebruikt. Dat moet je hier ook even tonen.

603cbb8a672dd-Weg.jpg


Pas als je ziet dat er twee virussanners actief zijn moet je één verwijderen, dan wel wederzijds exclusief maken.

Twee firewalls actief is ook af te raden.
 

Bijlagen

  • virus.png
    virus.png
    185,1 KB · Weergaven: 15
de real time beveiliging van de Defender staat dus uit en Avira is actief dus heb jij er maar 1 ..
aangezien je de Malwarebytes free gebruikt dien je deze telkens zelf te starten ..op het moment je deze gestart heb zijn er dus 2 actief maar heeft de Malwarebytes hier ook géén real time beveiliging .
*het zou kunnen dat Avira de scan van Malwarebytes tegen werkt .. weet dit niet met zekerheid te zeggen omdat ik deze Avira nooit heb gebruikt omdat ik dus uitsluitend de Malwarebytes premium gebruikt , ook hier staat de real timebeveiliging van de Defender uit .
 
Dan ligt het er dus niet aan dat twee scanners elkaar bijten want "Maar mijn avira anti virus doet er ook zo'n 8 uur over".
Ik blijf nog even hangen bij de schijf en file controle zie mijn bericht #7:
Je hebt de schijfcontrole gedaan, maar nog niet de filecontrole. Ik zou deze mogelijke oorzaak ook uit willen sluiten.
Overigens kun je ook eens in "taakbeheer" kijken of je processen kunt vinden die erg veel cpu capaciteit vragen. Kijk hiervoor zowel bij "processen" als bij "Prestaties"
 
Moet ik de file controle ook op een speciale manier doen?
 
Waarschijnlijk bedoelt Veng de sfc scan.
Dus cmd openen als administrator, dan sfc /scannow typen en op enter drukken.
Wel goed op de spatie letten tussen sfc en /
Wacht toch de scan klaar is en aan het eind geeft hij aan of er fouten zijn gevonden.
 
Dit was idd de bedoeling:

Voer in elk geval eens de volgende scan uit:
sfc /scannow
en als die iets vindt dat niet gerepareerd kan worden:
dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth
 
Als ik sfc scannow
Dit was idd de bedoeling:

Voer in elk geval eens de volgende scan uit:
sfc /scannow
en als die iets vindt dat niet gerepareerd kan worden:
dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth
 

Bijlagen

  • scan.png
    scan.png
    20,7 KB · Weergaven: 11
Ik zou hem nog eens draaien om zeker te zijn dat hij nu niets meer vindt.
Je kunt ook eerst eens in de aangegeven logfile kijken wat er aan de hand was.
Vind hij toch iets dan zou ik die tweede scan draaien (dism..... enz)
Daarna eens kijken of er iets veranderd is in de snelheid.
 
Laatst bewerkt:
kan ik dat log hier plaatsen zonder problemen?
Hier heb ik geen kaas van gegeten :worried:
 
Ik heb even bij mij gekeken maar het is een grote file waar ik niet veel mee kan. Was mss niet zo'n goed advies.
Maar heb je SFC al voor de tweede keer gedraaid?
 
Bij deze de tweede scan.
 

Bijlagen

  • scan 2.png
    scan 2.png
    24,6 KB · Weergaven: 8
Dan heeft hij alle fouten opgelost.
In taakbeheer onder opstarten, mag je Garmin en CCleaner uitzetten.
 
Heb ik mss over het hoofd gezien dat iemand heeft gevraagd hoeveel vrije ruimte je op je HD hebt. Als die (te) vol is gaat Windows swappen en kun je de snelheid ook schudden.
Plaats eens een screenshot van een venster waarin de hd bezetting te zien is (bv. "Deze PC")
 
Heb ik mss over het hoofd gezien dat iemand heeft gevraagd hoeveel vrije ruimte je op je HD hebt. Als die (te) vol is gaat Windows swappen en kun je de snelheid ook schudden.
Plaats eens een screenshot van een venster waarin de hd bezetting te zien is (bv. "Deze PC")
Er staat een Screenshot in bericht #31
 
Idd over het hoofd gezien. Dat is het dan ook niet. Dan sluit ik me bij het eerdere advies aan om Avira eens te verwijderen c.q. hem eerst eens uit te schakelen.
Blijkbaar levert de taakplanner niets op?
 
Idd over het hoofd gezien. Dat is het dan ook niet. Dan sluit ik me bij het eerdere advies aan om Avira eens te verwijderen c.q. hem eerst eens uit te schakelen.
Blijkbaar levert de taakplanner niets op?
Idd bij taakplanner ziet het er rustig uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan