• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Malwarebytes scan duurt extreem lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je in de kolommen klikt krijg je meer info. Over die info krijg je ook nog enige "technische info"
Als je voor weekweergave kiest kun je ongeveer een maand terug.
Zal wel allemaal niet veel opleveren maar je weet toch maar niet of er iets vreemds tussen zit. De meeste meldingen zul je wel niets mee hoeven te doen.
 
Als je in de kolommen klikt krijg je meer info. Over die info krijg je ook nog enige "technische info"
Als je voor weekweergave kiest kun je ongeveer een maand terug.
Zal wel allemaal niet veel opleveren maar je weet toch maar niet of er iets vreemds tussen zit. De meeste meldingen zul je wel niets mee hoeven te doen.
dit is het enige wat ik tegen kom.
 

Bijlagen

  • intel.png
    intel.png
    57,9 KB · Weergaven: 3
  • mbam.png
    mbam.png
    48,3 KB · Weergaven: 3
Helaas. Dan heeft dit tool niets te bieden. Je zou Avira en Malwarbytes nog even kunnen verwijderen. Daaraan herkende je immers ook het probleem.
 
Helaas. Dan heeft dit tool niets te bieden. Je zou Avira en Malwarbytes nog even kunnen verwijderen. Daaraan herkende je immers ook het probleem.
Ik heb avira al uitgeschakeld en Windows defender ingeschakeld.
Daarna malwarebytes een aangepaste scan van C en rootkits laten doen maar dit duurt nog steeds 15 uur.
Is, het verstandig om ook Windows defender uit te schakelen en dan een scan te proberen?
Mijn gevoel zegt dat dit weinig zal, uithalen.
 
Is, het verstandig om ook Windows defender uit te schakelen en dan een scan te proberen?
Mijn gevoel zegt dat dit weinig zal, uithalen.
Nee dat heeft weinig zin, want Windows Defender is 1 van de lichtste scanners.
Maar jij gaf al aan veel bestanden en programma`s op jou computer te hebben staan en dan duurt het lang om te scannen.
 
Scan je beide hd's gelijktijdig?
Staan er veel video bestanden op? Ik heb het idee dat videobestanden relatief lang duren.
 
Ja er staan wel veel foto's en video's op.
Niet zo veel programma's.
Verder is de pc na opstarten na snel genoeg.
 
Scan je beide hd's gelijktijdig?
Staan er veel video bestanden op? Ik heb het idee dat videobestanden relatief lang duren.
Ik scan alleen C.
 
5 minuten om Windows op te starten met een niet zo snelle hd lijkt me normaal. Die tijd kun je alleen naar beneden brengen door bv. via de taskmanager minder programmas; mee te laten opstarten.
Bedenk dat een SSD voor je C:_schijf je opstart wel flink sneller maakt maar de scans van je data HD's niet. Die scans worden alleen sneller als je voor je dataschijven ook SSD's neemt.

Je zou je beide hd's en DVD eens hardwarematig los kunnen koppelen om te kijken of er iets met de bus/kabels aan de hand is. Ik neem aan dat een probleem daarmee ook kan doorwerken op de access snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je eens een bezem door jou foto`s en video`s halen ;)
Maar ik heb zelf enkele foto`s erop staan en weinig programma`s en ik merk dat Windows op den duur van zelf trager wordt, dan is een schone installatie voor mij de beste manier om dit weer op te lossen.
 
"Misschien kun je eens een bezem door jou foto`s en video`s halen"
Dat zal niet gaan helpen als TS alleen zijn C:-schijf scant;). Al is opruimen nooit verkeerd. Zelf heb ik ook steeds meer moeite om mijn data terug te vinden.

"ik merk dat Windows op den duur van zelf trager wordt, dan is een schone installatie voor mij de beste manier om dit weer op te lossen."
Mijn Windows stamt nog van een Win7 versie. Ik heb in 8 jaar nog nooit een schone installatie gedaan en ik merk niets van trager wordende Windows. Wat volgens mij wel voor vertraging zorgt zijn je virus scanners omdat er steeds intensiever/dieper/uitgebreider gescant moet worden.
Mijn opstart tijd is ook vrij lang (minuutje of twee met SSD) omdat ik een hele ridel prgramma's gelijk opstart (Whatsapp, Outlook, Firefox en Thunderbird en Windscribe VPN.
 
Ik gebruik tegenwoordig Windows Defender en Mbam al vanaf dat het nog een lifetime licentie had.
Voor de rest gebruik ik het hoofdzakelijk alleen internetten en bankzaken.
Toch merk ik vertragingen, mogelijk door de upgrades en dan hebt voor mij een schone installatie.
Maar ik gebruik nu nog een HDD, maar als deze laptop kapot gaat wordt dat zeker een SSD.
Want voor een laptop van 4 jaar oud, vind ik het jammer geld om nu nog een SSD erin te doen.
 
"Toch merk ik vertragingen"
Mss door de explosieve groei van virusdefinitiefiles waar op gescant moet worden.
"Want voor een laptop van 4 jaar oud, vind ik het jammer geld om nu nog een SSD erin te doen"
Vind ik niet. Mijn Asus laptop was ook een jaar of vijf oud (van 2010) toen ik er een SSD in deed. Een wereld van verschil en hij is nu nog steeds goed bruikbaar. Nu dus 10 jaar oud! Zelfs nog steeds dezelfde accu (ik gebruik hem wel altijd op de adapter, maar dan nog)
 
Mijn vorige laptop heeft het 4 of 5 jaar uitgehouden.
Dan wacht ik liever dat deze kapot gaat en dan gelijk een betere te nemen.
 
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik die laptop maar weinig gebruik. Zit altijd op de desktop. De laptop is voor vakantie en internetbankieren.
 
Voor vakantie is het zeker makkelijk :)
 
Vandaag een scan met mbam gedaan maar dan zonder rootkits.
En nu doet ie er maar 1 u en 47 min over.
Dat is toch bizar dat ie er met rootkits 15 uur over doet.
 
Blijkbaar zijn rootkits moeilijk te detecteren.
Lees hier meer over tat Mbam over rootkits schrijft:
Bij mij was hij zo klaar maar ik heb geen data op mijn SSD C:-schijf
 
Blijkbaar zijn rootkits moeilijk te detecteren.
Lees hier meer over tat Mbam over rootkits schrijft:
Bij mij was hij zo klaar maar ik heb geen data op mijn SSD C:-schijf
Als ik een ssd erbij zet gebruik ik deze ook alleen maar voor besturing..
Dank je voor de tip.
 
Bij deze de tweede scan.
Het valt me op dat na deze reparatie van sfc /scannow de pc wel wat sneller opstart.
Hij doet er nu iets meer dan 4 minuut en 30 sec over.
Voorheen was dat zeker een minuut of 6 als het niet langer was.
Ik zetten toen de pc en espresso machine gelijk aan.
De espresso machine ging dan opwarmen daar na malen en een kopje koffie zetten.
Terwijl mijn koffie klaar was was de pc nog aan het starten.
En nu is de pc al klaar als ik mijn koffie heb.
En wat malwarebytes betreft is ie met rootkits natuurlijk heel traag zo'n 15 uur maar vink ik dat uit dat doet ie er maar 1 u 47 min over.
Dus ik zou zeggen dat het is opgelost.
Mij pc is al wel een jaartje of 10 oud maar ik denk dat ik er toch maar een ssdtje in ga zetten.
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor het mee denken en helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan