• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Managed TP- link TL-SG2210P

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Berichten
163
Waarderingsscore
13
Ik ben nu toch al een ruime tijd in het bezit van 2 van deze switchen. Te samen met een convertor van fiber naar ethernet.
Ja, switchen zijn met fiber gekoppeld. Razend snel. Mijn internet provider belooft theoretisch 1 Gbs. Ik haal 950 Mbps. Dit ter info.
Momenteel gebruik ik de standaard instellingen van de switchen. En ja het doet wat het moet doen.
Mijn kennis omtrent managed is nul. Geef ik eerlijk toe.
Zijn er instellingen die de performance zouden kunnen ophalen?
Of hou ik het zo?
 
Ik denk niet dat jij nog meer snelheid kunt halen door instellingen aan te passen.
Maar jij haalt 950 van de 1000 Mbps, dus dat is toch mooi.
Ik zou er niks aan doen.
 
Ik denk niet dat jij nog meer snelheid kunt halen door instellingen aan te passen.
Maar jij haalt 950 van de 1000 Mbps, dus dat is toch mooi.
Ik zou er niks aan doen.
Ik ben misschien iets te voorbarig geweest met deze post. Sorry.
In mijn netwerk hangen er ook 7 Siemens Logo!. Deze zouden dan ergens kunnen zichtbaar zijn op het internet.
Wil ik vermijden. Optie, VLAN? Maar dan hoe? En bereikbaar, hier mee bedoel ik via intern netwerk.
De overige toestellen moeten kunnen op het gewone internet. TV, AV, Blue Ray, TV-PC ( welke nu grandioos werk).
Mijn super oude D950 had 2 netwerkkaarten . Kon dan zonder problemen vaste IP instellen.
 
Ik tracht ergens een bepaalde logica in mijn LAN netwerk te leggen.
De modem deelt de IP-adressen uit. Range 162.168.x.x. DHCP.
De Siemens Logo BA8 staan nu vast. Opeenvolgend in de range 192.168.0.60 en oplopend. Op 1 na, moet ik nog uitzoeken hoe ik deze kan wijzigen. Hebben allen een 100 Mb poort
Verder alles rond het TV gedeelte hangt in 192.168.0.140.
4 toestellen. De TV-PC heeft Gigabit. De rest 100 Mb.
Voorts heb ik een TP-Link Archer 1750 ( ook Gigabit) omgevormd tot Access Point. Dit om mijn Wifi netwerk uit te breiden. Ook deze heeft nu een vast IP-adres.
Alles is bereikbaar en werkt naar behoren, dat wel.
Maar kan het nog beter, wat performance betreft?
Wat zouden de beste instellingen zijn in Layer2 en Layer3?
 
Ik denk niet dat jij nog veel meer uit performance kan halen.
Ik neem aan dat jij al cat5 of cat6 kabels gebruikt?
Wat betreft de layer instellingen, daar kan jou zelf geen antwoord op geven.
 
Ik denk niet dat jij nog veel meer uit performance kan halen.
Ik neem aan dat jij al cat5 of cat6 kabels gebruikt?
Wat betreft de layer instellingen, daar kan jou zelf geen antwoord op geven.
De 2 switchen zijn onderling verbonden met glasvezel. Alsook de omvormer van fiber naar Ethernet. De LOGO! met CAT5 . Hier en daar heb ik dan wel CAT6 in gebruik. Ga nog eens overlopen wat ik nog zou kunnen vervangen. Maar gaat het een verschil maken?
En ja, het presteert nu buiten alle verwachtingen om.
Toch maar laten zoals het nu is?
Graag dit topic nog niet afsluiten. Hopelijk zijn er nog andere leden met advies.
 
Als jij al Cat5 en Cat6 gebruikt dan hoef je daarin niks te veranderen. Ik sluit alleen een topic als de topic starter daarom vraagt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan