• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Map agenda verdwenen uit Outlook, hoe terug krijgen?

ik meende dat de map uit de lijst was verdwenen en dat het probleem niet was dat er geen nieuwe agenda items konden worden genaakt.

@quandor Dat is juist. We hebben echter niet getest of er nieuwe items aangemaakt konden worden tot nu toe.

@henryschippers2023 Het zou misschien zijdelings met die bug te maken kunnen hebben, ik lees dit:
Het probleem doet zich specifiek voor wanneer een IMAP- of POP3-mailaccount van een externe aanbieder als primair account is ingesteld.
Maar het is geen externe aanbieder, het is een outlook.com account. Wel is dat outlook account het primaire account. Dus wie weet... als er een bug is kan die ook wel eens iets wat er mee te maken heeft veroorzaken.
En er zijn niet meer veel mensen die de agenda op die manier in de mappenlijst hebben staan. De meesten gebruiken de takenbalk als ik me niet vergis.
In elk geval goed te weten dat er iets speelt bij MS met de kalender.(y)

Jouw reactie van zojuist doet mij nu (wel) een vraag typen. Ik had deze gisteren al in gedachten, maar alles overwegende dacht ik gisteren, "ach, laat ook maar", wat voegt mijn vraag toe.

Die vraag ging / gaat over de kwantiteit van handelingen. Als de desbetreffende zus Outlook geopend heeft en zij klikt eenmaal op het takenbalk-icoontje van (laat ik het maar het cijfertoetsenbordje noemen) dan zit zij onmiddellijk in de agenda. De vraag : "Welke meerwaarde ondervindt zij / denkt zij te ondervinden van het hebben van een 'map' agenda in de mappenlijst?

Mocht het antwoord luiden: "Ja", maar zij gebruikt meerdere mailaccounts", dan zou mijn antwoord luiden, "Ja, so what?"Ik beschik samen met mijn vrouw over 5 mailaccounts. In de agenda heb ik deze alle 5 aan elkaar gekoppeld, m.a.w. een nieuwe agenda afspraak gemaakt in de ene, wordt door Microssoft ogenblikkelijk gesynchroniseerd met de overige 4 zodat de agenda afspraak overal zichtbaar wordt en dus tevens gelijk is.
Vanzelfsprekend geldt hetzelfde voor het verwijderen van een afspraak / verjaardag of whatever uit de agenda.

Laatst bewerkt:
De vraag : "Welke meerwaarde ondervindt zij / denkt zij te ondervinden van het hebben van een 'map' agenda in de mappenlijst?
Ja dat is een goede vraag en die stelde ik me eerder ook al eens en heb haar dat toen gevraagd, half jaartje geleden of zo.

Om te beginnen is het een handeling extra, want als ze agenda moet doen, dan moet ze daarna weer op email klikken om de email te doen.
Nu kan ze dus vlug door klikken tussen haar accounts en de agenda zonder dat ze onderaan op die taakbalk hoeft te neuzelen om even te kijken of iets toe te voegen.
Zij vindt dat prettig werken op die manier. Ik heb er eens naar gekeken en dat werkt inderdaad sneller en handiger dus dat is de meerwaarde die zij er aan ziet.
En zij heeft maar 1 agenda.

Zij kan misschien die taakbalk ook links zetten maar dan nog gaat het sneller als je gewoon zo tussen de mappen in kunt klikken.
Ik ben zelf al blij dat ik geen agenda van Outlook gebruik, zou dat wel het geval zijn dan is de kans groot dat ik ook op die manier zou werken.
Dus ik vond haar uitleg wel valide dat ze dit prettiger en sneller werken vindt.

Ik denk dat jij idd geen Outlook gebruikt of mogelijk recentelijk nog hebt gebruikt.
Als ik namelijk mijn mail accounts in beeld heb en ik klik links in die altijd aanwezige menubalk op het agenda icoontje dan zit ik dus met 1 muisklik in de agenda.
Die taakbalk staat bij mij (permanent!!!) van linksboven verticaal naar beneden in beeld (in álle Office appjes) en geloof mij, dat kost nog minder dan 0,5 seconden om te switchen tussen mail en de agenda en / of andere app functie.
Dus wanneer zij mij het argument had gegeven dat zij jou gaf, dan zou ik als (eerst) Outlook Express gebruiker van het allereerste uur (begin jaren '90?) en pas veel later van Office Outlook en sinds een enkel jaartje Office 365, hebben rereageerd met de stelling : "Dat argument is niet valide", sterker nog, ik denk dat ik sneller switch van app dan dat zij dat kan.

Laatst bewerkt:
Thunderbird werkt ook met zo'n balk linksboven. Werkt inderdaad makkelijk en snel.
673367387dcfa-2024-11-12_15h32_02.jpg

Ik denk dat jij idd geen Outlook gebruikt of mogelijk recentelijk nog hebt gebruikt.
Dan denk jij volledig verkeerd en hebt denk ik ook wat tekst gemist.
Allereerst gebruik ik al jaren Outlook, alleen 2013.
Mijn zus gebruikt 2021 professional plus.

Die taakbalk staat bij mij (permanent!!!) van linksboven verticaal naar beneden in beeld
....
Zij kan misschien die taakbalk ook links zetten maar dan nog gaat het sneller als je gewoon zo tussen de mappen in kunt klikken.
Wat jij zegt klopt dus niet, dat is absoluut niet sneller want als je daar klikt krijg je de hele agenda voor je neus en niet meer de lijst met mail mappen.
Dat gaf ik nog specifiek aan.
Als je de agenda tussen die mappen hebt staan, dan krijg je de agenda aan de rechter kant waar je normaal de e-mails ziet.
Zo gauw je op de volgende mail map klikt, heb je ook weer de volgende mails.
Dat je zou kunnen zeggen dat haar argument niet valide is dat is onzin, want het is sowieso een feit dat ieder het prettigst werkt op zijn eigen manier en als zij dat zo sneller en met name prettiger vind werken, dan is dat nu eenmaal zo. Smaken verschillen.
Daarnaast kun je geen goed oordeel velen als je het niet eerst zelf geprobeerd hebt op die manier.

ik denk dat ik sneller switch van app dan dat zij dat kan.
En ik weet om deze reden zeker van niet. Want jij moet naar links en krijgt dan pas weer de mail mappen te zien. Zijn kan direct een mail map aan klikken daar zit dan al een halve seconde winst om mee te beginnen. De andere halve seconde zit tussen de tijd dat jij het mail veld weer aan klikt en dan nog eens de betreffende mail map moet aanklikken. :)

Werkt inderdaad makkelijk en snel.
Ja dan probeer maar eens met Outlook hoe ik dat zeg met die agenda tussen de mappen, is echt sneller want je hoeft niet te switchen.

Ik heb het gevoel dat wij niet helemaal op hetzelfde 'spoor' aan het 'praten zijn'. Zolang wij niet met 2 Outlooks naast elkaar zitten en deze gelijkertijd kunnen zien, ga ik jou en jij mij niet kunnen overtuigen. Da's ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Belangrijkste is dat de user happy is en ik begrijp van jou dat ze dat is. So end of it : everybody happy and that's wat counts, isn't it?

Tja het probleem is een beetje dat ik geen nieuwe outlook heb en ook niet weet hoe ik die agenda map tussen de mappen krijg zoals mijn zus dat heeft, anders kon dat misschien via screenshots getoond worden.
Inderdaad, it counts that the user is happy.
De rest is gewoon technische interesse onzerzijds.

ik begin te vermoeden dat je de takenbalk in plaats van het agenda bedoeld.
in de takenbalk kan je ook summier een beperkt aantal afspraken bekijken

Dan vermoed je verkeerd, kijk nog maar eens naar mijn eerste screenshot, dat is echt de mappenlijst en niet de taakbalk. ;)

oke
Maar wat jij beschrijft in post 28 kan ik alleen te tevoorschijn krijgen door in het tabblad beeld
onder het menu takenbalk agenda aan te vinken.
Dan krijg ik een kalendertje en de afspraken van de dag die is geslecteerd (ik gebruik 365)

Maar wat jij beschrijft in post 28
Ja dat is wat ik ook beschrijf in het screenshot in post #1.
Dat was juist ook het probleem. Daar stond die kalender en ik had geen flauw idee hoe hem daar terug te krijgen, nog steeds niet trouwens.
Maar bij mijn zus staat hij daar nu wel weer en ook in de takenbalk (die zij onderaan heeft).

Ik denk dat het in Office 365 misschien anders is. Ik kan het zelf niet meer zien want mijn zus woont niet hier en ik gebruik Office 2013. Ik heb sowieso ook de takenbalk onderaan,m aar als ik doe wat jij beschrijft (had ik trouwens al getest), dan krijg ik aan de rechter kant een aparte kolom met alleen een kalendertje en de huidige datum geselecteerd.
In Office 365 zal dat wat uitgebreider zijn zodat jij de afspraken van die dag ziet.

Maar dat is niet de juiste plek want dan zit je nog steeds in takenbalk of menu takenbalk en niet de mappenlijst.

Als jij klikt op mappenlijst in de takenbalk, dan zie je vermoedelijk wel hoe mijn zus dat ziet want dan zie je wel de kalender tussen de andere mail mappen staan, als het goed is onder Verwijderde Items.
Alleen heeft mij zus die kalender dus ook op die plek staan als in de takenbalk e-mail is geselecteerd, die normaliter standaard in gebruik is.

OF.... ik heb me vergist en @quandor had in post #17 gelijk en mijn zus gebruikt standaard niet de Email op de takenbalk maar de knop mappen. En dat ze het toch op die manier weer tevoorschijn heeft gekregen.
Dat lijkt me de enige andere mogelijkheid. Ik heb echter bij haar nooit "journal" en "logboek" gezien, vandaar dat ik dacht dat het dit niet zou zijn. Echter ik zie nu bij mezelf dat dit bij imap er niet bij staat.

Dus zo gauw ik de kans heb ga ik eens even controleren en laat ik het jullie weten.
We komen er wel... langzaam maar zeker. :)

mischien maakt het ook uit dat ik op het werk exchange heb .

Dat knopje mappen uit post 17 van @quandor is er bij mij ook niet zoals je in #13 kan zien

Dat zou heel goed kunnen. Waar is dat onderste icoontje voor met die 4 vierkantjes in #13?

Waar is dat onderste icoontje voor met die 4 vierkantjes in #13?
Dat is om mappen toe te voegen, o.a.de map agenda maar voegt normaal gezien ook ter gelijkertijd
ook RSS-feeds en Taken mappen toe. Wees voorzichtig.

Daarmee kan je apps zoals word en Excel opstarten maar dat gebruik ik nooit.
kom zojuist tot de ontdekking dat je daar ook het icoontje mappen op deze balk kunt krijgen.

Beste Black Tiger,
Ik weet nog altijd niet wat je exact bedoeld.
In het kadertje met de vier vierkantjes kan je een snelkoppeling toevoegen.
(rechtermuisklik) Dan krijg je outlook vandaag en die snelkoppeling kan je vastpinnen.
Dan opent de agenda.

Ik weet nog altijd niet wat je exact bedoeld.
Ik weet niet welke outlook jij hebt. Maar als je in de taakbalk van Outlook (van Office dus) op het mappen icoon klikt, dan komen alle mappen zichtbaar en zie je ook agenda tussen de andere mappen (zoals inbox en verwijderde items enzo) staan.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan